• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Jagbyttenick
    Men om man trimmar går det väl fortare, och sen när är det poängen?
    Förstår inte riktigt vad du menar? Vad går fortare? Och när är poängen då?
  • Velour

J hjärtar A,

ja, hela veckan har varit konstig. Ingen runtomkring mig har hållit koll på dagarna. I måndags frågade en främmande person vad det var för dag då hon skulle boka tid på tvättstugan

• Scratchy
    Velour skrev 2009-12-18 16:12:21 följande:
    Scratchy,citatfunktionen funkar inte på dig heller. Men det väl så ändå, äter jag fler portioner får jag i mig fler kalorier, eller hur? Även om jag delar den där mackan, för då får jag i mig halva mängden kalorier än om jag äter hela?Men frågan är om jag MÅSTE äta fem gånger om dagen. Måste jag det? Jag tycker att jag får i mig den nödvändiga näringen de gånger jag äter. Sen känner jag mig mätt. Eller man ska inte känna sig mätt, d.v.s. äta så små portioner så att man äter just de helig fem portionerna?För så vill inte jag ha det. Det var inte på det sättet jag gick ner i vikt, samt att jag inte skulle må bra av att göra så heller.
    Du får absolut göra som du vill, men om du ska gå ner i vikt är det effektivaste att dela upp kaloriintaget för då förbränner du fler kalorier och kroppen sparar inte så många.

Antalet kalorier beror på hur mycket du äter och vad du äter, inte hur många gånger. Om en macka innehåller 100 kalorier får du bara i dig 50 om du äter halva.

Men naturligtvis är det viktigt att du mår bra också.
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2009-12-18 16:15:05 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar? Vad går fortare? Och när är poängen då?
    Det var en ordvits där ordet "går" kan tolkas på två sätt och ordet "trimma" kan tolkas på två sätt.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-18 16:15:08 följande:
    J hjärtar A,ja, hela veckan har varit konstig. Ingen runtomkring mig har hållit koll på dagarna. I måndags frågade en främmande person vad det var för dag då hon skulle boka tid på tvättstugan
    Ja, jag gick och sade "på torsdag" hela dagen igår och trodde det var tisdag typ
  • Velour

Scratchy,

jag håller med dig! För mig har det funkat att äta tills jag blivit mätt och sen hållait mig till det tills jag blivit hungrig igen och då kan det gå sju timmar mellan målen. Förr åt jag även om jag var mätt, så det blev de fem gångerna. Minst. Jag åt inga större portioner än jag gör idag, bara oftare.

Fasen, varför funkar inte citatfunktionen för mig längre?

• Scratchy
    Velour skrev 2009-12-18 16:21:27 följande:
    Fasen, varför funkar inte citatfunktionen för mig längre?
    För att du glömt vilken knapp du ska trycka på... tryck inte på den röda knappen med handen!
  • Velour

Scratchy,

nej det är för att FL mobbar mig helt plötsligt

• Scratchy
    Velour skrev 2009-12-18 16:30:51 följande:
    Scratchy,nej det är för att FL mobbar mig helt plötsligt
    Och du menar att du inte förtjänat det?
  • Velour

På tal om man, nu känner jag mig lite småhungrig...

Svar på tråden Tråddödare igen....