• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-18 15:39:31 följande:
    Om du inte får i dig mer än tre måltider om dagen för att du inte kan äta mer än så, så är de för stora.
    Kanske, kanske inte. Jag kan vara mätt på en macka i fem-sex timmar. Betyder det att jag borde ha ätit en halv macka?

Varför är det så viktigt att äta fem gånger om dagen om man är mätt och belåten med endast två mål om dagen?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-18 15:40:45 följande:
    Hur mycket man kan äta.
    Ja, och jag är nöjd med hur mkt jag äter idag eftersom jag var matmissbrukare fram till april i år. Det fanns nästan inga gränser för hur mkt jag stoppade i mig. Nu mår jag bra av antalet portioner och storleken på portionerna.
  • Jagbyttenick
    Det heter "tummen UR", det stavas "nachos" och bröst ramlar väldigt sällan av.
    Tummarna loss säger vi i Skåne. Nachos vet jag väl att det heter, skyller på ölen jag drack till julmaten Jag hoppas verkligen inte att de ramlar av! Och hej förresten!
  • Jagbyttenick
    What? Rakar du dig inte? Tur att din sambo också är grottmänniska...
    Just det! Håriga män är sexiga!
  • Velour

Men det var kul att "se" dig igen, Scratchy, även om du kom stångande med slipade horn.

• Jagbyttenick
    Ahaa! Silikon!! Träning är ju såååå tråkigt. Men simning är roligt!
    Ja, det har jag kört ett tag men vi har bara två badhus just nu så det är knökfullt överallt. Och vinterbada i havet känns inte så lockande, även om man får basta också.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-18 15:47:19 följande:
    Ja, det har jag kört ett tag men vi har bara två badhus just nu så det är knökfullt överallt. Och vinterbada i havet känns inte så lockande, även om man får basta också.
    Vi har bara ett badhus, iallafall som ligger närmast oss och de flesta som bor i stadens kärna. Men det är bara att gå och simma antingen tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen eller kväll. Om du nu vill.

Nej, inte vinterbada i hav *ryyys* kallt.....väder......suger....
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-18 15:43:39 följande:
    Ja, och jag är nöjd med hur mkt jag äter idag eftersom jag var matmissbrukare fram till april i år. Det fanns nästan inga gränser för hur mkt jag stoppade i mig. Nu mår jag bra av antalet portioner och storleken på portionerna.
    Fler måltider ökar förbränningen. Eftersom kroppen vet att det hela tiden kommer mer mat så förbränner den allt direkt. Äter man mer sällan så samlar kroppen på sig kalorierna för att spara.

Men du får naturligtvis göra som du vill.
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2009-12-18 15:47:19 följande:
    Har ni silikon i badhusen?
Svar på tråden Tråddödare igen....