Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Tror folk...på fullt allvar, att "invandrar killar" aldrig lyfter ett finger i hemmet och låser in sin tjej???

Helt plötsligt sänkte vi nivån. Lönlöst att föra en debatt när folk kommer med så obildat trams.

• Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:14:56 följande:
    Nej, jag kände mig bara så sarkastisk när Jmia började tala om "dark meat" - vilket väl också är aningen förnedrande. Sorry.
    Nå ja, Jag hängde med på Jmias sarkasm.
    Uppfattade inte din. My bad.
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 15:17:14 följande:
    Nää jag är inte posh ... men snopp diskussionen lämnar jag helst utanför ... darkmeat eller pink (?) meat
    Hahahaha, jag tänkte inte ens så långt.
    Jag menar min man är ju "dark meat" all over.

Who's got the dirty mind now ?
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:18:15 följande:
    Nå ja, Jag hängde med på Jmias sarkasm. Uppfattade inte din. My bad.Det är lugnt. Det händer ofta att det bara är du som förstår mig.
    Hahahaha

Antingen är det för att vi är lika smarta, eller lika dumma.

Eller så är det för vi blivit "kulturberikade" eller vad är det för begrepp folk gillar att slänga med?
  • Beautifully Human
    Indianica skrev 2009-09-30 15:27:22 följande:
    fast jag tror inte att ironi funkar så bra, att ironisera över dark meat och annat, det retar nog snarare upp dem redan som är skeptiska till invandrare, då ger man ju tillbaka med samma mynt "svenska tjejer vill ha dark meat ibland", höh,hö,hö osv, det blir faktiskt en omvänd rasism, men det kanske ni inte tänkt på? Det går_ju att framställa den rasism som finns mot exotiska "mörka" män på ett seriöst sätt också, om man vill ha fram sin poäng.
    Jag tror Jmia helt enkelt använde någon annas ord för att göra en poäng.

Varför är det bara jag som förstod det?

Kanske för att jag vet att hon aldrig skulle säga "svenska tjejer blir sugna på dark meat" med ett straight face?

Tro mig, hon skulle aldrig på fullt allvar ta de orden i munnen utan ett saltkar med salt.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:30:52 följande:
    Så sant. Jag VET att ironi är grymt underskattat på FL. Omvänd rasism, ja.. personligen ogillar jag den termen, men jag vet vad du menar.
    Visste inte att det fanns omvänd rasism...Vad är omvänd rasism? När man favoriserar en folkgrupp?
  • Beautifully Human
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:33:51 följande:
    Ja, fast jag är orolig.. jag tycker inte Sverige är så svenskt längre.. Jo, men jag tycker heller inte vi ska ta emot mer invandrare..
    Men hela VÄRLDEN förändras ju!
    Även om sverige skulle vara fullproppat med svenskar så skulle samhället vara i ständig förändring.

Ingen frågar jag, var är det folk är så rädda för att förlora??????
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:38:43 följande:
    Tydligen när man är rasist mot svenskar. Öh..
    Aha!!!
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:41:14 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att många av oss här i Sverige är så rädda för andra kulturer, att de ses som hot mot vår. Sverige ÄR ju ett mångkulturellt land! Det betyder på intet vis att vi är på väg att förlora det Sverige vi vuxit upp i. Men det är klart att invandringen skenat, detta med Södertälje är ju ett bra exempel på det. Att lösningen skulle vara en röst på SD däremot tror jag icke.
    Håller helt med.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?