Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

RockBella skrev 2009-10-01 22:07:35 följande:
    Det kan inte ha att göra med att det var chefens släktingar? =)
    Då fick de alltså jobbet för att de var släktingar, inte för att de var invandrare.
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-10-01 22:10:59 följande:
    ja men det är ju så de gör ..invandrarna ... de försöker ju ta över och förstöra Sverige .det är bara en tidsfråga så säljs inga hamburgare på Mac Donalds ... bara falafel ...
    Kebab falafel.
  • Beautifully Human
    gamlingen skrev 2009-10-01 22:11:58 följande:
    Nej jag är inte ett dugg orolig för invandringen (obs!),det var det du frågade om. Däremot är jag lite oroad över att en del har så svårt att få jobb.De kallas inte ens till intervju pga sina "konstiga" namn, trots att de har fina meriter.De som vill bo i närheten av varandra måste förstås få göra detom de kan fixa bostad. Men idag verkar det omöjligt för en invandrare att få bostadi de supersegregerade svenska områdena, det är underligt.
    Vilket fint inlägg
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-01 22:19:26 följande:
    Hur vet du det, chefen kan ju haft något emot svenskar? DEt är mycket du inte vet serru =)
    Bättre inse att man inte vet allt än tro att man är allvetande.
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-02 00:50:21 följande:
    Jomen hej du! Glöm inte bidragsbiten. På dig låter det som om de skulle stå på bar backe vilket de inte gör.
    Vilken bidragsdel????

Sedan NÄR får asylsökande bidrag?
    Finns ingen asylsökande genom historien som fått varken soc eller bostadsbidrag, barnbidrag eller liknande.

I vissa fall får de inga pengar. 0 kronor, nada.
    I stället får de matkuponger.
  • Beautifully Human

Jag har inte sett alla flyktingförläggningar i sverige, men en hel del. Har aldrig stött på någonstans där de serverar mat. Så brukar det vara så att när vintern kommer får de söka extra pengar för vinterjacka och kläder till barnen osv.

Asylsökande lever INTE på existensminumum.

I vissa fall har Migrationsverket grymt långa handläggningstider. Inhumana rent ut. Finns folk som fått 4-5 avslag och väntat i 6 år, efter 6 år får de uppehållstillstånd och har då inte haft möjlighet att varken plugga eller arbeta, eftersom man ej får det efter avslag.

• Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-02 18:13:51 följande:
    Få får väl boende, mat? Eller du menar att alla nysvenskar bor på gatan? ..
    Vi pratade om A S Y L S Ö K A N D E.

De bor på förläggning och köper egen mat. De får inga bidrag eller mat serverad.
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-02 18:13:51 följande:
    Få får väl boende, mat? Eller du menar att alla nysvenskar bor på gatan? ..
    Vi pratade om A S Y L S Ö K A N D E.

De bor på förläggning och köper egen mat. De får inga bidrag eller mat serverad.
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-02 18:37:25 följande:
    Ja jösses bra att du förtydligade det till mig med STORA BOKSTÄVER så jag inte missar det liksom. Trevligt mycket trevligt.
    Tack, jag försöker alltid vara trevlig. Det är mitt motto!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?