Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande:

I min stad finns det en stadsdel med 98% invandrare. Det har på senare tid varit ganska oroligt där och det går rykten om att de vill skapa ett nytt rosengård. Är inte det hemskt?! Tycker jag iaf. De bränner ner och vandaliserar och sen när brandkåren kommer så kastar dom stenar och grejer på dom. Det är inte konstigt att jag som svensk reagerar på varför detta sker.
    Har du funderat på varför de gör det då?
    Du säger att det inte är konstigt att du reagerar på varför detta sker. Har du verkligen tänkt på varför?

Tror vi finner många av svaren på just varför detta sker, i tråden faktiskt.
  • Beautifully Human
    LjubaviMoja skrev 2009-09-30 18:48:37 följande:
    För att de tror att de ska få jobben serverade och bli rika här i Sverige, de inser inte att de måste kämpa som alla andra.
    Den teorin får stå för dig.
  • Beautifully Human
    Pirog skrev 2009-09-30 18:48:50 följande:
    öh...jo,de har tillomed varit med i debatt i svt och förklarat värför de gör det, men va fan var det för anledningar de hade....som sagt,sluta dalta med de som bränner och kastar stenar
    Jo, jag såg debatten.

Jag har inte sagt att man ska dalta, man bör så fort som möjligt ta i tu med problemen. Men frågan är vad de gör uppror över.
    Att de inte vill kämpa för att få jobb var det någon som sa...är det ingen som tänker längre?
  • Beautifully Human

Helt plötsligt känns det som om alla missförstår varandra...

• Beautifully Human
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:12:50 följande:
    Så om endast DU kan fly till ett annat land pga att din ekonomi inte räcker till att ta med alla, skull du gladeligen lämna kvar din man/barn i hemlandet du flytt ifrån?Ursäkta, men du verkar inte veta vad du pratar om.
    Det var ju inte det hon sa.
  • Beautifully Human
    Mundt skrev 2009-09-30 20:34:09 följande:
    Oroad över invandring? nej absolut inte, det har vandrat in och ut människor ifrån "sverige" sedan sista istiden slutade, det är helt naturligt.Jag är övertygad om vi letar upp en "helsvensk" med mörkt hår, mörka ögon och lite mörkare hud, gör ett DNA test så upptäcker vi att han kanske har lite afrikanskt blod i sig eller arabiskt blod men ändå kan vi följa hans släkts existens i Sverige tillbaka till 1600-talet när mantalsskrivningen började och alla hans förfäder är födda i Sverige. Så varför en "helsvensk" med tex. afrikanskt blod i sig? jo enkelt svenska vikingar tog med sig en afrikan eller mulatt med hem efter ett plundringståg söderut. Om 1000 år så kommer Abdullah, från afrika, barnbarnsbarn barnbarnsbarn barnbarnsbarn etc, inte kunna skiljas ifrån Sven Svenssons ättlingar för då har dom blandats upp så mycket med svenskar att deras särdrag har suddats ut. Visst dom kanske är muslimer och behållit sin kultur i stora drag men vi kommer inte kunnat se skillnad.Vi måste sluta se invandring som något onaturligt och ont, hur kan något naturligt vara ont? Folk har alltid flyttat fram- och tillbaka ända sedan vi uppstod på Afrikas savann och vi kommer alltid att flytta fram- och tillbaka för det ligger i vår natur, människor är vandrare, vi vill bo där det är bättre än var vi bor nu, vi vill ge vår avkomma en bättre möjlighet att överleva och blir framgångsrik än vi var.
    Excellent!!!
  • Beautifully Human

Hahahaha,

Mr Mundt är POPULÄÄÄÄR!

(Med all rätt, jag är avundsjuk, skulle gärna vilja ha författat ett sådant inlägg själv)

• Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-09-30 20:59:13 följande:
    Ja, det var sannerligen vältänkta ord av Mr. Mundt. Men hur kommer det sig då att många får den uppfattningen att ni inte alls menar det han skrev, utan att ni orerar om något helt annat?
    Vilka "ni"?
    Vi som håller med?

Jag håller med om det han säger och önskar att jag kommit på det själv. Men det gjorde jag inte.

Simple as that.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:17:01 följande:
    Källa?
    Det är så.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 21:19:47 följande:
    Vilket jävla tjat om källor från vissa! Här!migrationsverket.se
    Det räcker inte, peka nu ut var i texten det står!!!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?