Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

RockBella skrev 2009-09-30 21:23:31 följande:
    Källa?
    Maria 090930

Jag bara vet att det är så. Jag har jobbat som flyktingombud och varit med i migrationsdomtolar och en massa annat. Jag vet inte var när och hur jag lärt mig detta, men det är så.

Den som vill söka asyl måste anmäla sig till Migrationsverket. Hos Migrationsverket får den asylsökande fylla i en ansökan och visa upp sitt pass eller andra identitetshandlingar. Den asylsökande måste också berätta om sin resa till Sverige och varför han eller hon har lämnat sitt hemland.

Om en asylsökande har varit i något annat land som är med i EU innan han eller hon kom till Sverige kan de besluta att den asylsökande ska skickas tillbaka till det landet och istället söka asyl där.

Ansökan om uppehållstillstånd på familjeanknytning kan man dock göra på en svensk ambassad i landet man befinner sig. Eller den närmsta tillgängliga.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:36:14 följande:
    Huruvida du vet det eller inte är för mig ointressant. Jag bad om källa och du lyckades inte ge mig en =)
    JAG är din källa. Upp till dig att vara källkritisk...om du orkar.
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:34:48 följande:
    Ok då åker min familj ut illa kvickt .. och i fallet drar jag med mig drottningen
    Aj då!
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:40:40 följande:
    Godtar inte så opålitliga källor att det kan vara påhittade av dig =)
    Du är nog nästa steg för dig att fundera över varför jag skulle hitta på det.

Jag VET det. På samma sätt som du vet att 1+1=2.
    Jag är pålitligare än wikipedia.
  • Beautifully Human

Jajaja...

Jag insåg precis att jag inte får betalt för detta, så god natt!

• Beautifully Human

Såklart Island har mindre invandring än sverige, men vilken poäng är det ni försöker göra?

Island gick ju nästan i konkurs för inte så länge sedan.

• Beautifully Human
    PrettyGirl skrev 2009-10-01 14:52:46 följande:
    Nja, var inte det jag menade. Men polisens rapporter är dagens sanning, inte min åsikt!
    Majoriteten av brottslingar i svenska fängelser är fortfarande Europeiska. Inte araber eller afrikaner (som är våra största invandrargrupper)
  • Beautifully Human
    PrettyGirl skrev 2009-10-01 14:54:38 följande:
    NEJ du, jag har blivit antastad av utländska killar, så varför skulle det vara fel?? Deras syn på kvinnor skiljer sig från icke utländska, även om det förvisso finns rötägg i alla kulturer! Det vet nog alla som skriver här, men viljan att få provocera verkar vara stor här....
    Aldrig av svenska killar?

Du vet att det är en mindre kulturkrock det handlar om. Dessa killar du snackar om skulle aldrig gå på disco i sin hemby och "antasta" tjejer. För desse tjejer har tydligt visat var gränsen går. Nej - inte genom klädsel. Genom allt.

Men det menar jag inte att man har rätt till att börja hoppa på svenska tjejer när man kommer hit, men så klart det sker en kultur krock!!! Folk ÄR ju mer öppna här och det tar en tid att uppfatta alla sociala koder.
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-01 14:59:36 följande:
    Jag tror dig. Bara att kolla det stora rånet i Västberga, det talar tydligt om varifrån den grova brottsligheten ofta härstammar ifrån i Sverige. Hmm... vågar man ens skriva så utan att bli stämplad som rasist...?
    Men lägg av med er "ooooh jag är så rädd att bli kallad rasist"

Jag har aldrig i mitt liv kallat någon rasist på FL. TRÖTTSAMT att höra "man blir ju kallad rasist" "oh nu blir jag kallad rasist".

Jag skiter i termer.
  • Beautifully Human

Quintus Zebra skrev 2009-10-01 16:46:17 följande:

Nej, jag är inte oroad av invandringen i sig.Däremot är jag oroad över att det ensidiga debattklimatet som råder i stora delar av Europa i detta ämne, nu håller på att sprida sig hit.Det blir allt svårare att diskutera detta ämne sansat. I så gott som varje debatt fokuseras det enbart på "invandringens" negativa aspekter. Allt färre lyssnar när man kommer med fakta som visar på invandringens positiva aspekter (t.ex. ekonomiska och kulturella)All fokus ligger på invandringspolitikens "problem". Att Sveriges politik på många punkter ärväldigt lyckad kommer nästan aldrig fram. Att de allra flesta invandrare är laglydiga arbetare, att "de" startar företag i högre utsträckning än andra, att "de" är mindre benägna att begå skattebrott, viftas ofta bort. Dom flesta känner inte ens till att Sverige är så gott som världsledande när det gäller integrationen av "andra generationens invandrare". Sverige är mer eller mindre unikt eftersom "andra generationen" är MINDRE benägna att bli kriminella än sina föräldrar, och alltså lyckas integreras i samhället. Men istället ligger all fokus på det lilla fåtal som bränner bilar...Det blir alltmer accepterat att komma med förenklande förklaringar, mytbilder och skräckpropaganda som mer eller mindre skyller samhällets största problem på invandringen (trots att vetenskapliga underlägg oftast saknas helt eller används felaktigt)Som historieintresserad kan jag tycka att vi borde ha lärt oss vid det här laget, men viljan att hitta syndabockar bland redan utsatta grupper verkar inte ha någon gräns...
    EXAKT, jag vet inte hur många gånger jag påpekat dessa usla exempel som folk hänger upp sig på. Jag har säkert sagt 7 gånger i tråden "Det ni diskuterar tar fokus från den centrala problematiken".
    Men tyvärr ignorerar folk inlägg när de saknar svar
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?