Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Jmia skrev 2009-10-05 15:02:45 följande:
    Jo jag vet, Henom har redan startat en tråd om det programmet så det är ju fan att man inte kan slippa det här också.
    Hahahahahaha på riktigt?
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-05 15:33:41 följande:
    Har jag påstått att någon har påstått det? =)
    Då tar jag det som att du menar det du skriver.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-05 15:51:35 följande:
    Jorå, du skriver OT-inlägg =) Sen om du vill stå för det är upp till dig =)
    Varför är du med i ett diskussionsforum när du verkar ha noll intresse att diskutera. Allt du gör är framför din åsikt, säger "källa" "det får stå för dig".
    Och sätter dit en smiley.
    Vad får du ut av det?
    Jag kan diskutera med vilken galning som helst, men med dig är det ju bara poänglöst. Man tröttnar liksom...
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 17:13:40 följande:
    Exakt. "Ignorera" är också en himla bra debatteknik. När det inte passar en, skiter man i svara. Man kommer veeerkligen långt på det!
    Påpeka gärna vad jag ignorerat så ska jag svara dig så rakt jag bara kan.
    Jag kan nästan med säkerhet sagt att jag inte ignorerat ett enda inlägg riktat till mig.

Kul hur man kan uppfatta saker så väldans olika.
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 17:30:49 följande:
    Du har inte ignorerat, det är inte ens dig jag syftar på. Finns väl fler härinne som debatterar än bara du och jag?
    Jaha, är det det vi gör?
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 18:24:12 följande:
    Det går inte att diskutera djupa saker om man själv saknar djup.
    Skojar du med mig eller vill du bara provocera?
    Jag ska skicka mina inlägg, samt dina, till Djupombundsmannen.
    Så ska vi få på papper vem som har skrivit djupast inlägg.

Allvarligt talat så anser jag vissa av mina inlägg skit töntiga, då har jag låtit mig provoceras, men jag har skrivit SIDOR med djup.
    Och nu låter jag mig provoceras igen.
  • Beautifully Human
    MrsAssault skrev 2009-10-05 17:59:35 följande:
    Fan, kom just hem från jobbet och är trött. Jag orkar inte prata med er idag. Stinky och Rockbella: Ni har fel. Vad ni än skriver så är det fel. Okej? Så kanske jag kan komma med lite riktig diskussion imorgon.
    Hahahahaha
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-10-05 21:52:14 följande:
    Jag tror man får det om man håller sig borta från vissa saker. Här är det ju inte så livat heller längre.
    Nej det är det inte...
    Men såklart man måste få diskutera, dock känns det som saker lätt spårar ur.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-10-07 21:15:56 följande:
    Alla har munkavle, som vanligt på denna sajt.
    Jag har inte munkavle!
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-07 21:03:56 följande:
    Så vad händer i tråden? Har ni kommit fram till något?
    Jag står fast vid det jag sa i ett låååångt inlägg tidigare.

Sverige måste bli bättre på mottagandet av flyktingar.

Migrationsverket har en hel del att jobba på, långa handledningstider är inte bra för någon och leder bara till att det blir ännu svårare att komma in i samhället.
    Finns inga asylskäl, bör personen utvisas snabbt. Finns asylskäl bör det inte ta 6 år att komma fram till det. Som det ser ut idag är det många gånger "fel" personer som får stanna, många ljuger t ex och säger att de kommer från ett krigsområde, när de i själva verket bara tror att gräset är grönare i Europa, detta gör att de flyktingar som v e r k l i g e n behöver hjälp, hamnar i skym undan, vi måste bli bättre på att sålla, låter hemskt, men så är det, som det är nu leker vi med människors liv.

Det bör finnas fler advokater som är specialicerade på asylärenden, det finns många flyktingar som inte känner till sina rättigheter.

Stödet till asylsökande måste utökas, som jag sa tidigare, kuratorer osv borde alltid finnas på plats på en flykting förläggning.

Sedan måste både svenskar och invandrare öppna sina sinnen och vi MÅSTE komma över "vi och dom" tänkandet, rädslan för islam i Sverige är näst intill löjlig och leder bara till större klyftor mellan människor. Öppnare diskussioner, mindre rädsla, ökad förståelse och medmänsklighet.
    Samhället förändras och du kan antingen sitta på soffan och tjura och hata, eller ta del av det och vara med och påverka och jobba för en bättre tillvaro för alla berörda.
  • Beautifully Human

V 77 skrev 2009-10-10 23:56:13 följande:

Jag tror att ett tydligare regelverk skulle gagna migrationsverkets handläggningstider, och samtidigt ge mer rättssäkra beslut.
    Absolut, men jag känner fortfarande att det ligger mycket okunskap och okompetens bakom många beslut, det har jag personligen upplevt.
    I vissa fall är okunskapen rent ut sagt PINSAM.
    Tydligare regelverk, absolut, men jag efterlyser också kompetentare personal. Många assistenter ute på förläggningarna skulle inte få ha kvar jobbet om det kommer fram vad de sysslar med.
    Jag efterlyser också ökad förståelse.

Jag säger inte att det finns de som söker asyl i Sverige och har det skitbra i sitt hemland, men jag säger att många gånger är det just de som verkligen behöver asyl som hamnar i skymundan. De har inte stora nätverk i Sverige och är lämnade åt sitt öde.
  • Beautifully Human
    Liv01 skrev 2009-12-21 18:34:22 följande:
    Annars får man väl lämna dessa människor i fred och sluta utnyttja deras kontinenter om man sen inte vill ha de här när deras länder faller ihop.
    Exakt.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?