Anonym (sagostund) skrev 2009-10-03 19:54:43 följande:
Trollen kan ju k omma från skogen och ta bebisen också! Det har aldrig hänt, men det kan minsann hända!! För att inte tala om näcken, lömsk typ det där. Fast han är ju mera inriktad på fruntimmer, så akta er!!
Jag vet inte hur många troll du sett i dina dar? Katter ser jag dock dagligen.
Eleonoratösen skrev 2009-10-03 19:40:59 följande:
Hej då katt: Ursäkta men varför alla ska tex vaccinera sig mot svininfluensa är ju för att de som är i riskgrupperna ska skyddas och att genom att vaccinera sig nu när viruset är tämligen ofarligt så får vi ett försprång om det muterar!Jag förstår att du har ett katthat, men det finns ju hundar som kan göra saker mot barn också. Jag skulle säga att den största risken med att låta en katt ligga i barns säng är att barnet kan bli rivet eller bitet. Ett litet barns nypor kan verkligen göra både en katt och hund arg. Man får helt enkelt lära sina katter och hundar att inte vara i barnens säng! Man behöver inte göra sig av med katten bara för att det finns en risk.
Alla ska vaccinera sig också därför att det finns en risk för även helt friska att dom dör av vaccinet. Det har inte hänt än så länge, men det KAN hända.
(Sen är det enligt forskare tvärtom, om vi aldrig utsätts för det lindriga viruset så ligger vi sämre till OM det muterar.)
Jag har inget katthat, jag tycker inte dom är mitt favorithusdjur däremot. Och när vi fick våran bebis valde jag att flytta på katten. Jag vet inte hur mycket erfarenhet av katter du har, men katte är inte som hundar att man kan lära dom att inte vara i sängen. Katter är ögontjänare, möjligtvis låter dom bli att vara i sängen när du ser, men säker kan du aldrig vara. Jag har aldrig hört talas om någon som fått en katt att sluta med det den vill göra. Därför gillar jag inte heller katter riktigt som husdjur, jag vill ha lugn och ro hemma och veta att ingen kissar där den vill, eller lägger sig där den vill. (Tro mig, har erfarenhet av alla möjliga sätt att få katten att sluta klösa på soffan, eller sluta smyg lägga sig i sängen.. Inget fungerar. )