• Iorlover

5års mobbing, vad gör vi för fel?

Min älskade dotter är 10år. Go och underbar tjej! Lite blyg, försiktig och sinnet för lek kvar!
    Ända sen ettan har hon haft det svårt med kompisar. Då hon började 3an flyttade vi så hon bytte skola. Till en mindre skola, vilket visade sig vara lika illa om inte värre.
    Så då jag o min kille separerade så bytte hon i år skola ännu en gång till en stor skola.

Vad händer? Jo, hon blir utan vänner, de puttar på henne, skrattar, säger fula saker, planerar fester utan att hon får komma osv osv.

Idag ringde hon från bibloteket där de var med skolan o grät. De pickade på henne o puttades. Läraren hade sagt till henne att gå undan o ignorera. Hon säger med gråt i rösten att hon ska sätta sig o läsa dagstidningar för där ser ingen henne!

Då brast det för mig! Hon ska faan inte behöva kliva åt sidan längre! Nu får det fan vara nog!

Så idag har jag fixat en tid till henne med kuratorn, pratat med bup. Vi skulle även få komma dit.

Igentligen tycker jag att de är de andra som borde få hjälp men jag måste göra vad jag kan för att stärka min dotter att orka o må bra.

Vad gör man? VAd gör vi för fel?

• Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?
  • Mariohn
    sofie3 skrev 2009-10-05 12:57:47 följande:
    Ja jag hoppas verkligen detta slutar!
    Helt av sig själv eller genom ett mail till läraren?
  • Iorlover
    Mariohn skrev 2009-10-05 12:56:35 följande:
    Men SUCK. Varför inte ta tag i saken istället för att sitta framför datorn?? Ställ hennes lärare mot väggen och kräv en åtgärd öga mot öga! visa lite ryggrad. Fan vad trött jag är på detta mailande och fegande.
    Du, jag gör allt jag kan för henne just nu!!!
  • Mariohn
    Iorlover skrev 2009-10-05 13:02:14 följande:
    Du, jag gör allt jag kan för henne just nu!!!
    JA! Framför datorn! Bra
  • Mayen
    sofie3 skrev 2009-10-05 12:45:16 följande:
    Men snälla! Om de har ett möte om detta så har ju dessa som mobbar "vunnit" missförstå mig rätt nu. Dom vill ju göra ts flicka illa. Och kommer troligtvis inte sluta.. Fy jag blir så upprörd när man läser sånt här så jag tänker inte klart..
    Hur menar du nu?
    Problemet existerar ju, och kommer ju inte bara att försvinna av sig själv.
    Tycker inte att mobbarna "vinner", bara för att man har möte om det hela.
    Det här är nog skolvärldens mest svårlösta problem. Vet inte vad för råd jag ska ge, jag bara önskar att vad det än blir för lösning - att TS dotter snart kan få må bättre.

Kram kram
  • sofie3

Du låter precis som en. Vi har ett trevligt samtal där alla får prata fritt mm så fint så! Sen OM det inte har hjälpt så kanske vi får dra in raster eller iaf ha dessa barn under uppsikt, mm som om de inte finns möjlighet och massa chanser för barnen ändå att vara elaka mot det stackars barnet.

Sånt där trams kommer från en lärare, blundar och tycker att de gjort sitt!

• sofie3

Skräm ungarna med va faan som helst för mobbning är det värsta som finns!!

• Iorlover
    Mariohn skrev 2009-10-05 13:02:39 följande:
    JA! Framför datorn! Bra
    Neej inte framför datorn! Hennes pappa har åkt dit för ett tag sen som jag skrev längre upp. Möte är bokat med läraren. Vi föräldrar till flickorna i klassen ska ses.

Sitter hemma själv med sjuk 3åring. Så ja, förlåt mig men mera just nu kan jsg inte göra. Varför sån nedlåtande attityd mot mig?
    Tycker du att jag gör för lite?
  • Mayen
    Mariohn skrev 2009-10-05 13:02:39 följande:
    JA! Framför datorn! Bra
    Snälla nån, sluta att hacka på TS!!!

Hon försöker ju ta tag i alla halmstrån som finns och försöka hitta en lösning. Tyvärr bad hon om råd här på familjeliv, och då får man alltid skit. Man ska BARA prata med skolan om det här, man får INTE lufta sina tankar och frågor på internet, då är man en urusel förälder, eller hur...
  • Ablan
    sofie3 skrev 2009-10-05 12:45:16 följande:
    Men snälla! Om de har ett möte om detta så har ju dessa som mobbar "vunnit" missförstå mig rätt nu. Dom vill ju göra ts flicka illa. Och kommer troligtvis inte sluta.. Fy jag blir så upprörd när man läser sånt här så jag tänker inte klart..
    Hur har mobbarna vunnit då menar du?
Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?