• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • barn09
    Moonis skrev 2009-10-05 10:31:51 följande:
    Nja, har du solariumbränna, playboytröja och svanktatuering så japp, trashigt
    svanktatuering, ja.men ingen vanlig tribal, utan en stor rosa döskalle
  • Örnie

Funderar på hur nöjd man är med sin ungdoms tatueringar när man är urgammal och tatueringarna ligger i skrynkelveck och barnbarnsbarnen undrar vad de föreställer. Vårdpersonalen kommer nog också att le lite grann över tuffa motiv hos en liten darrig gubbe/gumma, som bara vill att någon ska komma och klappa dem på handen.

• Moonis
    barn09 skrev 2009-10-05 10:33:31 följande:
    svanktatuering, ja.men ingen vanlig tribal, utan en stor rosa döskalle
    Hm, rosa döskalle är lite trashvarning
  • Hektor

Jag tycker det känns väldigt B....
    Det ser billigt och smutsigt ut

Har man gjort någon väldigt betydelsefull är det kanske ett undantag men de som tatuerar hela kroppen i senare ålder bevisar ju bara att de är osäkra eller inte nöjda med sitt utseende...

• Me o Mike

Ja det kan vara riktigt traschigt... Håller med. Men sen kan det också vara otroligt fint!!

Kommer en kärring i 45-årsåldern med nån örn eller nåt på överarmen så, jaa, jag behöver väl inte säga nåt mer.

Sen finns det riktiga konstverk!

• Me o Mike

Ang detta med blonderat hår. Har man slitet, blekt hår så ser det jäkligt skabbigt ut..

• Puma86

Nått ja verkligen stör mig på är folk som startar sånna här forum lr överhuvudtaget yttrar sig om andras utseende! Hur funkar man om man känner att man måste lägga energi på att kommentera hur andra ser ut? Förstår inte glädjen lr visten med det helt enkelt...
    Om det inte påverkar en själv så att man mår dåligt lr inte kan funktionera som man ska pågrund av hur nån annan ser ut, så tycker ja man ska sköta sitt o låta andra vara dom dom är....
    Tänk nu om d skulle vara nån som är otroligt osäker på sig själv o nån främmande person yttrar sig om hur den människan ser ut, lr bara i största allmänhet råkar trampa på nån öm tå... känns jäkligt onödigt i min bok ialf!

• Me o Mike

Tror nog inte någon blir glad eller mår bra av att yttra sig om andra. Tror nog folk har lite till liv och är uttråkade.

Puma86 skrev 2009-10-05 12:45:07 följande:
    Nått ja verkligen stör mig på är folk som startar sånna här forum lr överhuvudtaget yttrar sig om andras utseende! Hur funkar man om man känner att man måste lägga energi på att kommentera hur andra ser ut? Förstår inte glädjen lr visten med det helt enkelt...Om det inte påverkar en själv så att man mår dåligt lr inte kan funktionera som man ska pågrund av hur nån annan ser ut, så tycker ja man ska sköta sitt o låta andra vara dom dom är....Tänk nu om d skulle vara nån som är otroligt osäker på sig själv o nån främmande person yttrar sig om hur den människan ser ut, lr bara i största allmänhet råkar trampa på nån öm tå... känns jäkligt onödigt i min bok ialf!
  • Puma86

Zack o Bella skrev 2009-10-05 12:48:33 följande:

Tror nog inte någon blir glad eller mår bra av att yttra sig om andra. Tror nog folk har lite till liv och är uttråkade.
    Jo nått e d ju som e fel ialf...
  • linas fina

Mary Lo skrev 2009-10-04 21:44:08 följande:
    [citat]
    linas fina skrev 2009-10-04 21:38:39 följande: Jag tror att du missförstår mig. Människor får tycka att det är skitfult, det bryr jag mig inte om. Vad som irriterar mig är när man försöker "förstå" någonting (i det här fallet varför somliga väljer att tatuera sig), men medan man gör det så jämför man bara med sig själv och sin egen smak. Man utgår enbart från sin egen person och inte personen man ska försöka förstå. Själv försvarar jag inte mina tatueringar varken för dig eller någon annan, jag försökte bara förklara för dig att man kan tatuera sig av en mängd olika anledningar och jag tog mina anledningar som ett exempel. Nej, mina tatueringar är rent objektivt ganska smaklösa och banala, och det är en del av grejen. Det är alltså inte vad man kallar "god stil".

Jag förstår självklart att många gillar det av olika orsaker, annars hade de ju såklart inte gjort det. Sen om jag tycker det är fint eller inte är ju en sak som som jag måste utgå med från min egen smak och uppfattning. Vad annars?

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!