Mary Lo skrev 2009-10-04 21:44:08 följande:
[citat]
linas fina skrev 2009-10-04 21:38:39 följande: Jag tror att du missförstår mig. Människor får tycka att det är skitfult, det bryr jag mig inte om. Vad som irriterar mig är när man försöker "förstå" någonting (i det här fallet varför somliga väljer att tatuera sig), men medan man gör det så jämför man bara med sig själv och sin egen smak. Man utgår enbart från sin egen person och inte personen man ska försöka förstå. Själv försvarar jag inte mina tatueringar varken för dig eller någon annan, jag försökte bara förklara för dig att man kan tatuera sig av en mängd olika anledningar och jag tog mina anledningar som ett exempel. Nej, mina tatueringar är rent objektivt ganska smaklösa och banala, och det är en del av grejen. Det är alltså inte vad man kallar "god stil".
Jag förstår självklart att många gillar det av olika orsaker, annars hade de ju såklart inte gjort det. Sen om jag tycker det är fint eller inte är ju en sak som som jag måste utgå med från min egen smak och uppfattning. Vad annars?