• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • cateye3

Jag gillar det - men inte pga att det är "inne".
    Jag kommer alltid gilla tatueringar, inte alla sorters tatueringar dock.

• Puma86

TRor nog att alla tänker sig för innan dom märker sin kropp för livet!!
    Vem vill ha nått som alla andra har... inte jag ialf! Absolut inte när d kommer till konst... då ska d va mitt eget! Hur ball e d o se ut som alla andra då... fy fan va tråkigt! Så nån trend va d gäller mönster o motiv går ju fet bort!!

• syrra
    Örnie skrev 2009-10-06 09:35:52 följande:
    Historiens bästa/roligaste tatuering hade vår förste Bernadottskung. Han kämpade som bekant i franska revolutionen mot kungamakten osv, råkade ha hand om ett gäng svenskar som råkat bli tillfångatagna och tyckte att han var en väldigt bra person - och valdes senare till kung av Sverige.Men sen blir han sjuk på gamla dagar och farbror doktorn vill lyssna på hjärtat. "Nej, nej, aldrig i livet", skriker kungen och håller fast nattskjortan över bröstet. Men doktorn är envis och till sist går kungen med på det. "Men du får lova att inte berätta något", kräver han. Doktorn får till slut se den fasansfulla tatueringen: Mort au roi - död åt kungen. Och det verkar som om doktorn inte höll sitt löfte om att inte berätta. Så man ska inte tatuera in saker man inte kan stå för hela livet.
    Vilken bra historia, hoppas den är sann!
  • Majsan71

Haha, då är jag trashig

Jag tror att det finns många fördomar kring tatueringar och tatuerade ännu idag. För mig är det inget konstigt med tatueringar men jag förstår att många andra tycker det för reaktionen bli alltid ett enormt förvånat "har du????" om jag säger att jag har en tatuering. Tydligen stämmer det inte med min personlighet...

• Jennie med ie
    Puma86 skrev 2009-10-07 12:41:06 följande:
    TRor nog att alla tänker sig för innan dom märker sin kropp för livet!!
    Tyvärr verkar så inte vara fallet....
  • Snova

Men är det fortfarande inne med tatueringar? Ser flera som skriver det även om någon säger emot. Jag känner inte så men jag kanske inte har stenkoll på det modet. (Sen förstår jag att man måste skita i om det är inne eller ute om man redan har tatueringar)

• Rosenöga

Jennie med ie skrev 2009-10-06 18:19:16 följande:

Couldn´t care less om det blir ute eller inne. Det varken styr mitt val när det gäller kläder och piercingar eller när det gäller tatueringar, musik o s v..
    Intressant! Så du har långkjol, näbbstövlar och inga svarta plagg i garderoben, eller hur menar du?
  • LyckligtSlut
    Thaleya skrev 2009-10-04 22:52:39 följande:
    Alltså det där beror ju på, gjorde du ett alldagligt motiv för att det var mode, så är det trashigt. Men om du gör ett motiv för att det är kul och du känner att du är en sådan person som inte kommer ångra tatueringen och du är rätt impulsiv ja då tycker jag inte att det är trashigt. Det är dock osmart att göra en tatuering bara för att man tycker den är kul hux flux om man är en sådan person som har svårt att bestämma sig och lätt ångrar sig och velar.
    Nej, det var inget särskilt mode typ tribal eller playboy-kanin. Det är en orkidé på ena skuldran och fjärilar på andra. Velat göra hela ryggen i paradisgårdstil med en massa djur och regnbågar och det vore så kul för den skulle ändå aldrig synas, bara för mig, min man och barn och det tycker jag är gulligt på något vis. Ja, och på badhuset osv.

Vet att jag sällan ångrar något alls och är inte ytlig på det sättet så att en liten förändring på kroppen spelar någon roll, så jag bryr mig helt enkelt inte.

Sedan så råkar jag faktiskt tycka att det är lite kul när folk säger att jag är trashig och jag har så mycket mer utbildning och läshuvud än dem. Det roar mig mycket och då överdriver jag ibland wt-attribut när jag är på det humöret. Har väl på det stora stil typ Kitty Jutbring. Vi är tydligen lika och umgås dessutom i samma kretsar. Den stilen är det.

Folks fördomar roar mig väldigt mycket. Det är kul att låtsas att man är dum helt enkelt. Då förväntar sig inget något.
  • Puma86

Jag personligen kunde inte bry mig mindre om vad som e "inne" eller "ute"!!
    Har aldrig gjort d o kommer aldrig göra d... Inklusive gaddningar!

• Jennie med ie
    Rosenöga skrev 2009-10-08 02:09:04 följande:
    Intressant! Så du har långkjol, näbbstövlar och inga svarta plagg i garderoben, eller hur menar du?
    Varför skulle jag ha/inte ha det? Jag bär de kläder jag trivs i och som är JAG, vare sig det är ute eller inne.
  • Rosenöga

Jennie med ie skrev 2009-10-08 18:55:31 följande:

Varför skulle jag ha/inte ha det? Jag bär de kläder jag trivs i och som är JAG, vare sig det är ute eller inne.
    Jag tror dig, Jennie med ie. Kommer ihåg att jag har träffat på dig tidigare här och jag tror du är självständig och rekorderlig. Har för mig att jag ofta brukar instämma i dina inlägg.
  • black sun

Jag gillar tatueringar men bara en viss sort. jag gillar snygga sleeves och ryggtavlor som är välgjorda. Jag gillar INTE vargar, fjädrar, band runt armen, små ensamma tatueringar, tribals m.m.
    Mina favoriter är oldschool, blommor, färgglada tatueringar som ska vara fylliga och inte en massa hud emellan om ni förstår vad jag menar..

• Cornbread

jag har en halvstor tatuering längst revbenen och en stor som är på halva övre ryggen o jag älskar det o kommer klart göra fler.

• Cornbread

linas fina skrev 2009-10-06 23:17:20 följande:

linas fina skrev 2009-10-06 17:59:27 följande: Vissa tatueringar har varit särskilt modestyrda. Ex tribaler och nu barnens namn. Kom inte och säg att det inte går trender i tatueringsmotiv. Här gäller det alltså att tänka sig för att man tar ett motiv som man kan tänkas gilla även efter några år. Annasr finns det nog risk att man ångrar sig.
    men man ångrar nog inte barnens namn ska du se.
  • SweetChildOfMine

Jag har inte orkat läst alla 355 inlägg, men jag lägger in min åsikt ändå.
    Nej jag tycker inte att tatueringar är trashigt.
    Nej jag tycker inte att man kan generalisera tatuerade människor, inte mer än vad man kan generalisera alla människor utan tatueringar.

Jag känner tatuerade folk som har tatueringar över hela kroppen, men klär sig i kostym och går med portfölj om dagarna, som jobbar på rätt högt uppsatta poster.

Jag känner en butikschef som har hela ryggen tatuerad och mer därtill.

Jag känner 18-åringar som har allt från en fjäril till halva kroppen tatuerad .

Jag har en söt liten farmor som är pensionär sedan länge som skulle vilja ha en tatuering.

Jag känner mc-snubbar som har bara en ros på armen till halva kroppen gaddad.

Jag har en mor, en far, en farfar, systrar, massor med vänner som har helt olika tatueringar och yrken och personligheter.

Enligt min erfarenhet, även om jag bortser från mina närmaste, så är det mer vanligt att man har en tatuering än att man inte har det. Men det är som sagt MIN erfarenhet.

• linas fina
    Cornbread skrev 2009-10-14 12:29:00 följande:
    linas fina skrev 2009-10-06 23:17:20 följande: men man ångrar nog inte barnens namn ska du se.
    inte namnen sig men att man tatuerade in dem
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!