Mary Lo skrev 2009-10-04 21:32:55 följande:
linas fina skrev 2009-10-04 21:14:27 följande: Man kan göra tatueringar av olika anledningar. En anledning är en sorts blinkning till det som anses vara dålig smak. Dvs: kitsch; man anspelar på det som inte är riktigt rumsrent och motivet i sig kanske inte är något man egentligen anser tillhöra "god smak". Det finns människor som samlar på tavlor med gråtande barn av exakt samma anledning. En annan anledning kan vara som i mitt fall där jag var tvungen att tatuera över ärr på handleden, eftersom jag inte ville bära en skinnhandske hela livet ut som Michael Jackson. I det fallet väljer man ett motiv som man gillar och står ut med, och i mitt fall blev det också ett kitschigt motiv som anspelar på pinup-konst eller vissa religiösa motiv. Men motivet i sig är helt enskilt inte något som jag anser vara "god stil", däremot går det väldigt bra ihop med mitt utseende och min övriga stil och markerar nog rätt tydligt vad tanken var från början. Det finns säkert tusen andra anledningar till en viss tatuering, vid sidan av orsaken att man möjligen tycker att det är stilfullt.
jo men då gillar man det oavsett, annars hade man ju inte gjort en tatuering.. För min del får folk tatuera sig hur mycket de vill.
Men nu svarar jag i forumet om det der billigt ut och ja det tycker jag personligen att det gör.
Varför måste ni hela tiden förvara er om varför ni gjorde tatueringarna? Ni får väl tatuera er om ni vill. Vi får väl tycka det är fult om vi vill.