• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Liten2008

Tatueringar är rätt trashigt ja, det tycker jag.

Tribaler... Finns det något tråkigare?
    Har sett några få som trots allt är helt okej, en var t.o.m vacker men en nål i en höstack räknas inte

Eller namn!!! Allvarligt... Jaja, deras problem.

Allt med färg är osmakligt och suddiga linjer kan jag bara inte MED!

Tatueringar kommer bli pensionärstypiskt om några år, skrynkliga, hängiga...
    Istället för som idag filtkeps och såndär dragväska

• linas fina

Jennie med ie skrev 2009-10-04 16:15:42 följande:

Eller så tycker man om vissa men inte vissa. Som sagt. Jag gillar tatueringar som grej och som konstart men gillar inte alla verk. Men inte menar jag att tatuering är synonymt med god smak och klass. God smak och klass handlar om så mycket annat och avgörs inte av ifall man är tatuerad eller inte, i många fall finns det inte ens go resp. dålig smak utan helt enkelt olika smak. Det är det jag menar med att det inte är så svart eller vitt...
    Du har rätt, vissa motiv är värre än andra. Tribaler tex usch. Men det har ju med lite med mode att göra. Var ju skitpoppis för några år sen och du vetr ju hur det blir med mode efter ett tag- hopplöst ute mao.

Smak och smak. De som tatuerar sig anser väl att det är i deras smak. Men jag tycker det är smaklöst. Precis som jag kan tycka viss inredning är smaklös. Det handlar väl till synöve och sist om personlig smak.
  • pärlan85

Har inte läst inläggen men min personliga åsikt är att tatueringar är bland det fulaste och trashigaste som finns. Topp 3 bland de värsta är:

-alla former av tribals, värst med dom i svanken
    - namn på barnen
    -kinesiska teckaen eller liknande

• Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 21:00:25 följande:
     Smak och smak. De som tatuerar sig anser väl att det är i deras smak.
    Ja, det betyder att den tatuering de gör är i deras smak. Men det betyder inte att de sätter likhetstecken mellan att vara tatuerad och ha god smak och klass.
  • linas fina

Jennie med ie skrev 2009-10-04 21:11:34 följande:

Ja, det betyder att den tatuering de gör är i deras smak. Men det betyder inte att de sätter likhetstecken mellan att vara tatuerad och ha god smak och klass.
    jag brukar i alla fall inte göra saker som jag inte tycker är i god smak. men andra gör de kanske.
  • Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 21:14:27 följande:
    jag brukar i alla fall inte göra saker som jag inte tycker är i god smak. men andra gör de kanske.
    OK, du fattar verkligen inte vad det är jag skriver. Synd....
  • linas fina

Jennie med ie skrev 2009-10-04 21:15:36 följande:

OK, du fattar verkligen inte vad det är jag skriver. Synd....
    jo jag fattar vart du vill komma men jag tycker inte resonemanget stämmer.. det är en helt annan sak än att förstå.
  • Mary Lo

linas fina skrev 2009-10-04 21:14:27 följande:

Jennie med ie skrev 2009-10-04 21:11:34 följande:
    Man kan göra tatueringar av olika anledningar. En anledning är en sorts blinkning till det som anses vara dålig smak. Dvs: kitsch; man anspelar på det som inte är riktigt rumsrent och motivet i sig kanske inte är något man egentligen anser tillhöra "god smak". Det finns människor som samlar på tavlor med gråtande barn av exakt samma anledning. En annan anledning kan vara som i mitt fall där jag var tvungen att tatuera över ärr på handleden, eftersom jag inte ville bära en skinnhandske hela livet ut som Michael Jackson. I det fallet väljer man ett motiv som man gillar och står ut med, och i mitt fall blev det också ett kitschigt motiv som anspelar på pinup-konst eller vissa religiösa motiv. Men motivet i sig är helt enskilt inte något som jag anser vara "god stil", däremot går det väldigt bra ihop med mitt utseende och min övriga stil och markerar nog rätt tydligt vad tanken var från början.

Det finns säkert tusen andra anledningar till en viss tatuering, vid sidan av orsaken att man möjligen tycker att det är stilfullt.
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Wintermute skrev 2009-10-04 11:04:05 följande:
    Varför? kommer du inte ihåg vad dina barn heter? Men i mina ögon är dina exempel närmast "klotter". Istället kan man köpa en fin T-shirt. Om man tröttnar på trycket är det bara att byta T-shirt. Det är värre att byta skin.
    Därför att man vill hylla sina barn med deras namn på sig, men alla kan ju inte förstå och tycka lika Jag har t o m deras födelsedatum med, ifall jag glömmer haha.
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & BF 4/5-10 ★*☆
  • milla89

Jag gillar inte tatueringar alls. Nej jag backar stort när det gäller sånt. Varför måste man ha en?

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!