• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Jennie med ie
    Philips mamma skrev 2009-10-04 21:35:59 följande:
    Fört att man vill och tycker det är snyggt men det är ju tur att folk är olika för annars skulle alla gå och se olika ut. Det är som med klädsmak typ, en del gillar kanske just jeans andra inte. En del älskar tatueringar andra inte alls...
    Och en del älskar vissa men inte vissa Att mena att man som tatuerad anser att andra tatuerade automatiskt har god smak bara för att de också är tatuerade är, tja vad ska jag säga, ett tecken på livlig fantasi
  • Mary Lo

linas fina skrev 2009-10-04 21:38:39 följande:

Mary Lo skrev 2009-10-04 21:32:55 följande:
    jo men då gillar man det oavsett, annars hade man ju inte gjort en tatuering.. För min del får folk tatuera sig hur mycket de vill.Men nu svarar jag i forumet om det der billigt ut och ja det tycker jag personligen att det gör.Varför måste ni hela tiden förvara er om varför ni gjorde tatueringarna? Ni får väl tatuera er om ni vill. Vi får väl tycka det är fult om vi vill.
    Jag tror att du missförstår mig. Människor får tycka att det är skitfult, det bryr jag mig inte om. Vad som irriterar mig är när man försöker "förstå" någonting (i det här fallet varför somliga väljer att tatuera sig), men medan man gör det så jämför man bara med sig själv och sin egen smak. Man utgår enbart från sin egen person och inte personen man ska försöka förstå.

Själv försvarar jag inte mina tatueringar varken för dig eller någon annan, jag försökte bara förklara för dig att man kan tatuera sig av en mängd olika anledningar och jag tog mina anledningar som ett exempel. Nej, mina tatueringar är rent objektivt ganska smaklösa och banala, och det är en del av grejen. Det är alltså inte vad man kallar "god stil".
  • Mary Lo

Jennie med ie skrev 2009-10-04 21:39:06 följande:

Jag begriper inte heller vad man som tatuerad förväntas göra med informationen så att säga? Sluta tatuera sig? Ta bort de man har med laser? Gömma sig under en sten? Absolut är det helt OK att tycka olika om saker och ting och uttrycka att man tycker att vissa saker är fula. No problem. Men sen då?
    Ha ha...ja jösses. Jag vet inte.
  • dingo84

det är det dummaste jag någonsin har läst det du skriver SNOVA.

'Varför skulle en person med tatturingar vara "annorlunda" jag tycker att du har lite förutfattade meningar gällande tattuerade människor.många nästan 70 % av sveriges befolkning har minst en tattoo på sig ..

Och varför skulle en tattuerad människa vara annorlunda än alla andra
    tror du lever lite på den myten om att alla kriminella är tattuerade och farliga men så är inte läget ...

och om du tycker det är trashigt titta bort håll det för dig själv ..

• fröken misen

I överlag så tycker jag inte tatueringar är snyggt, men smaken är som baken och jag tycker att alla ska få se ut som de själva vill, Trivs man i sig själv och med sin stil så brukar man kunna bära upp det mesta:)

• Emeli

Mary Lo skrev 2009-10-04 21:32:55 följande:

linas fina skrev 2009-10-04 21:14:27 följande:
    Man kan göra tatueringar av olika anledningar. En anledning är en sorts blinkning till det som anses vara dålig smak. Dvs: kitsch; man anspelar på det som inte är riktigt rumsrent och motivet i sig kanske inte är något man egentligen anser tillhöra "god smak". Det finns människor som samlar på tavlor med gråtande barn av exakt samma anledning. En annan anledning kan vara som i mitt fall där jag var tvungen att tatuera över ärr på handleden, eftersom jag inte ville bära en skinnhandske hela livet ut som Michael Jackson. I det fallet väljer man ett motiv som man gillar och står ut med, och i mitt fall blev det också ett kitschigt motiv som anspelar på pinup-konst eller vissa religiösa motiv. Men motivet i sig är helt enskilt inte något som jag anser vara "god stil", däremot går det väldigt bra ihop med mitt utseende och min övriga stil och markerar nog rätt tydligt vad tanken var från början.Det finns säkert tusen andra anledningar till en viss tatuering, vid sidan av orsaken att man möjligen tycker att det är stilfullt.
    Jag köper dina argument. Skulle aldrig i livet tatuera mig, men om man har ett fult ärr som man vill dölja är det så klart en bra, förhållandevis billig och riskfri lösning att tatuera över det. En liten undran: tålde den ärriga huden att bli behandlad på det viset? Stötte tatueraren på problem på grund av ärret?
  • Emeli
    Nussia skrev 2009-10-04 21:37:55 följande:
    Att "tattuera" sig är ett tecken på stil och klass. Liksom kamphundar, lösnaglar och stavningsproblem.Jag har själv en jättesnygg "tatto".
  • Thaleya

Jag tycker att de flesta blondiner är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har blont hår? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa blonda nyanser snyggare än andra?

hahah förlåt Ts men jag kunde inte låta bli :D

• Emeli
    Thaleya skrev 2009-10-04 22:42:20 följande:
    Jag tycker att de flesta blondiner är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har blont hår? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa blonda nyanser snyggare än andra?hahah förlåt Ts men jag kunde inte låta bli :D
    Hur tänker du nu? Visserligen finns det fjortisar och andra med blonderat, risigt hår, idominsalva på läpparna och för mycket smink, men det är något helt annat än en naturligt blond tjej eller kille.

Många föds blonda. Ingen föds med tatueringar, vad jag vet. Liknelsen haltar betänkligt.
  • Lindis1974
    Thaleya skrev 2009-10-04 22:42:20 följande:
    Jag tycker att de flesta blondiner är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock. Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har blont hår? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa blonda nyanser snyggare än andra? hahah förlåt Ts men jag kunde inte låta bli :D
    Du skojar va?
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!