• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • linas fina

Jennie med ie skrev 2009-10-04 15:58:30 följande:

Finns det inget mittemellan? Måste nåt antingen signalera klass och god smak eller trash och smaklöshet? Det finns massor av tatueringar jag inte personligen skulle kunna tänka mig att ha, men där jag beundrar och kan uppskatta konstformen och skickligheten. Det finns massor av tatueringar jag tycker är fula och/eller tråkiga och andra jag tycker är snygga, precis som smaken är baken vad gäller annan konst, kläder, frisyrer o s v.
    jo som sagt smaken är som baken och jag tycker det ser trashigt ut. Men det är ju min personliga åsikt. Sen att tatueringen är fint "ritad" är ju en annan sak. Jag tycker inte det är snyggt att den sitter på kroppen i alla fall.
  • Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 16:03:27 följande:
    Jennie med ie skrev 2009-10-04 15:58:30 följande: jo som sagt smaken är som baken och jag tycker det ser trashigt ut. Men det är ju min personliga åsikt. Sen att tatueringen är fint "ritad" är ju en annan sak. Jag tycker inte det är snyggt att den sitter på kroppen i alla fall.
    Ja smaken är som baken, men det behöver som sagt inte vara svart eller vitt utan kan vara grått. Att man inte som du anser att det signalerar trashighet betyder inte heller att man anser det "signalerar klass och god smak"...
  • linas fina

Antingen tycker man om det eller inte. Hur ska jag förklara det då. Tror inte många säger nä jag vet inte om jag vill ha en tatuering eller inte. vet inte om det är fult eller fint..

• Carcassonne

Den här diskussionen är ju sååå passé! Kom igen 2009 är det väl ingen som resonerar så längre...typ alla och hans skalliga moster har tatueringar-vissa fula, vissa snygga, på tv går Miami ink mm mm
    Beckhams är ju lowlife överklass i UK, med eller utan tatueringar.
    Jag är högutbildad, från sk. akademisk överklass. Har 3 tatueringar, eller numerra två för en är en övertatuering. Den ena snygg, den andra ångrar jag...
    Tatueringar GÖR inte en person trashig, möjligen kan en del "trashiga" personer ha tatueringar.
    MEN utifrån vems kriterier är någon trash, wt, överklass mm?

• Soulettes

klart att det finns otroligt fula och opersonliga motiv Men om man har tänkt igenom ordentligt och haft en bra kommunikation med en bra artist så kan ju motivet inte bli "fult". Men som med allt annat är ju skönheten olika beroende person.

Jag har en otroligt ful som jag aldrig skulle gjort idag men då var jag punkare och en aning full..... Sen har jag ju så klart fina och välgenomtänkta också.

• Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 16:11:26 följande:
    Antingen tycker man om det eller inte. Hur ska jag förklara det då. Tror inte många säger nä jag vet inte om jag vill ha en tatuering eller inte. vet inte om det är fult eller fint..
    Eller så tycker man om vissa men inte vissa. Som sagt.

Jag gillar tatueringar som grej och som konstart men gillar inte alla verk. Men inte menar jag att tatuering är synonymt med god smak och klass. God smak och klass handlar om så mycket annat och avgörs inte av ifall man är tatuerad eller inte, i många fall finns det inte ens go resp. dålig smak utan helt enkelt olika smak. Det är det jag menar med att det inte är så svart eller vitt...
  • Jennywise

Men fnys! Det enda som verkligen är trashigt är att gå runt och döma ut människor utifrån yttre attribut när man inte vet någonting om hur personens liv ser ut.
    Då är man ju trångsynt och bonnig om något.

• Sunstar83
    Gordnid skrev 2009-10-04 16:20:22 följande:
    Men fnys! Det enda som verkligen är trashigt är att gå runt och döma ut människor utifrån yttre attribut när man inte vet någonting om hur personens liv ser ut.Då är man ju trångsynt och bonnig om något.
    Huvudet på spiken!
  • AnnaMJ

Jag har en tatto, hoppas att ingen tycker att jag är trashig.. Men visst finns det både fina å fula tycker jag.. Många som inte tänker igenom sina..

• Arwids mamma

Är det lika vanligt att tattuera sig nu som för ett par år sedan? Jag trodde det var lite "ute"? Att tattuera in barns namn tycker jag kan vara fint men skulle inte vilja tattuera min egen kropp!

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!