Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Kristyr skrev 2009-12-10 09:05:51 följande:
    jag har en 80 och jag funderar på 86/92. Jag tror sonen är längre än 80 cm nu, för 86 kläder sitter bra och han har typ inga 80 kläder kvar.
    Ja men då borde väl 86/92 funka bra..Lurven på bilden har vi precis rensat ut även om den fortfarande funkar nu när han är 90 cm lång
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-10 09:12:54 följande:
    då ska jag fundera lite till.. om det är dax för en småfolk istället för mololurv
    Äh man kan ju ha ha flera av varje...ombyte förnöjer
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-10 09:53:09 följande:
    Sööööööötis
    Tack
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-10 09:44:16 följande:
    God morgon Sitter med dator nr 2 och ännu en kopp te   Bättre lycka idag kanske Nu är det bara 8 dagar kvar till flyttbilen åker  Fy tusan va underbart det känns när man tänker på det!!
    Åhh jag vill också flytta! Gud vad roligt för er och denna julen kommer ni ju alltid minnas som speciell eftersom det blir första julen i huset{#lang_emotions_tomte}
    Buttelina skrev 2009-12-10 09:47:23 följande:
    åhh det är sååå himla kul och spännande att flytta
    Tack
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-10 09:58:43 följande:
    Lutar mer och mer åt lurven nu. Fick expert svar från b&r..... *dum di dum*
    Roligt Blir det en 86/92?
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-10 10:05:08 följande:
    ja det lutar åt en sånt. 86/92 var samma stl som molo baby 92. Men var inte de små stl? (kom på nu)
    Det beror nog vilken baby 92 de har jämfört med..Tidigare har glappet mellan 86/92 och 98/104 varit tokstort så du kanske ska be de jämföra hur pass mkt det skiljer mellan 86/92 och 92/98 för säkerhets skull
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-10 10:21:14 följande:
    Smultron> svaret... "Jag jämförde med årets molo fleece babyjacka. Det skiljer inte så mycket : (stl 86/92 och 92/98) ärmen ca 1,5 cm Längden ca 2 cm Bredden ca 1 cm "
    Åh det var ju inte mkt..Då hade jag gått upp i stl tror jag eftersom det är ju ändå ett tag kvar innan den kommer användas mycket
  • Smultronhjärta
    maugu skrev 2009-12-10 10:29:50 följande:
    Kikar in efter att ha varit i shopping dvala Men,nu är tanten på G igen..har tom fått ett litet xtra jobb på en danskaffär här i Wien...och så skiner solen idag så det gör gott för en vinterfrusen själ.. Hoppas ni mår bra och shoppar järnet
    Hej
    Vad skönt att det går uppåt igen{#lang_emotions_flower}
    Kristyr skrev 2009-12-10 10:47:07 följande:
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-10 10:40:47 följande: tog den större stl eeee< eeeeeeeeeeeeeeee
    Bra Jag är också vääldigt sugen men med tanke på att jag har köpt en begagnad Småfolkslurv(min favorit) för ungefär samma pris så bör jag avstå
  • Smultronhjärta
    maugu skrev 2009-12-10 11:11:51 följande:
    Småfolkslurvarna är så fina..stod och kände på en i affären och velade fram&tillbaka..har fortfarande ej bestämt mig..hon har rosa,röd och blå..visst är de som är fodrade med äppletyg?Eller är det någon annan? Hur har tvåbarnschocken slagit?Allt gått bra?
    Jag tror inte att de helfodrade bortsett från luvan, däremot är de ju så mjuka och täta i fleccen. Jag är såå sugen men väntar just nu hem gröna med grodfoder så maken blir väl galen om jag köper på mig en till Den röda är ju superfin!

Jo då, tvåbarnschocken eller vad det nu är har ju varit minst sagt intressant.. Om jag tyckte att jag hade lite tid innan till mig själv så har jag nog i princip ingen nu,och det är först nu som jag faktiskt saknar ihjäl mig efter det! Så jag brukar handla läänge på stans mataffärer kvällstid*kan snart sortimenten utantill* bara för att komma undan
    Men det blir bättre och känns mkt lättare i psyket efter att jag tog beslutet och slutade amma-kan äntligen njuta mkt mer av mina smultron nu{#lang_emotions_heart}
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-10 11:17:15 följande:
    blev en 92/98 här med...
    Tyst kvinna Jag ska ju vara duktig idag och låta bli
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15