• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:32:21 följande:
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
    Här får vi inte dricka vatten ens...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • melizza
    Busbellan: vad fint rummet blev.....blir så sugen på att renovera men det kostar och tar tid så då slutar jag drömma men det är kul att se när andra har gjort så fint
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:34:48 följande:
    Ja det låter ju inte så farligt...jag ska lämna in urinprov samma morgon o det låter värre, måste ju hålla mig minst 4 timmar där på natten Jag vet inte hur jag ska kunna det, går ju upp MINST en gång i timmen *suck*
    Hmm jag fick hem ett rör från bm om jag skulle behöva nångång att pinka i hemma... Kan du inte få ett sånt? Jag hade aldrig kunnat hålla mig så länge Jag får panik när jag vaknar på nätterna och behöver pinka! Kommer ju knappt upp ur sängen och bebben sparkar på kisseblåsan och jag får sååå bråttom, men det går ju sååå långsamt
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:36:37 följande:
    Här får vi inte dricka vatten ens...
    VA???

här har vi en mugg med sådan sockerlösning å ett glas vatten till å sedan citron i om vi vil då.... mysko att det e olika...
    mamma till Maximilian född 081028
  • Buttelina

gahhh vad tradera går seeegt . påminn mig att inte lägga ut på söndagar igen ever

Bubblan: KUL att se dina inköp och att du är tillbaka {#lang_emotions_heart}

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:32:16 följande:
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar. Godkväll flickor!
    Go kväll!
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:33:06 följande:
    En kronisk tarmsjukdom som kommer i skov då det blir värre, däremellan kan jag må rätt ok men sist jag fick ett ordentligt skov låg jag inlagd i en vecka...nä det är inte alltför skoj men som tur är får jag inte mer än 2-3 skov/år. Däremellan är det rätt ok bara jag håller mig till mjölkfri och bra kost och tar min förebyggande medicin...men nu har jag ju låtit bli den och den akuta medicinen (kortison) vid skov är ju inte heller något vidare när man är gravid så får väl se vad de gör om det nu är riktigt inflammerat...kanske det är det som påverkar mitt blodvärde så negativt också. Usch...vill inte...hatar undersökningarna...
    Usch Förstår att du inte vill hålla på med massa undersökningar. *mindre trevligt*
    Knepigt när man inte kan ta sin vanliga medicin men vad gör man inte? Hoppas att det inte blivit inflammerat och du mår bättre snart.
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:33:41 följande:
    Ja nåt sånt hette det.. Jag tuppade av första gången, hjärtat bara typ stannade av den där kontrasten, fick massa sprutor för att piggna till o få igång mig, hua.. Andra gången hade dom narkos ochakut team med OM jag skulle hamna i samma sits igen, gick dock bättre andra gången och fick lugnande så jag inte visste vad jag hette.. Uscha med magen din   ska tänka på dig i morgon  hoppas du slipper alla slangar.. japp jag gjorde glukos belastning, det är inge farligt men smakar blää.. sockerlösning ca 2 glas på fastande mage kan man ju må illa av sådär Nä det är väldigt ovanligt med stroke i min ålder o därav blev jag där så länge, tanterna som komin samma dag som mig åkte dan efter med en påsa mediciner medans jag inte kunde gå ens ska få göra långtids ekg nu som sista prov om jag kanske har hjärtflimmer då det är en väldigt vanlig stroke orsak..
    Ja den där kontrasten är ju läskig...fick du sån då så det känns som man kissar ner sig?? Är ju superläskigt! Och att du reagerade så på det är ju konstigt!

Långtidsekg, får du en dosa med dig hem då eller ska du behöva ligga inne? Maia hade ju en ryggsäck med en dosa kopplad till bröstet när hon gjorde sånt. Skönt liksom o slippa ligga på sjukhuset.
    Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Busbellan
    melizza skrev 2009-11-15 20:37:01 följande:
    Busbellan: vad fint rummet blev.....blir så sugen på att renovera men det kostar och tar tid så då slutar jag drömma men det är kul att se när andra har gjort så fint
    Ja, här går det långsamt framåt i detta huset
    Vi har bott här i 5 år nu. Alla sovrummen är renoverade och tvättstugan. Men de större projekten som tv-rum och kök har vi varken haft ork eller pengar till än
    Kan bara tänka mig vad golv och tapet går på i ett större rum, var ju svindyrt i Noras lilla rum
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:38:36 följande:
    VA??? här har vi en mugg med sådan sockerlösning å ett glas vatten till å sedan citron i om vi vil då.... mysko att det e olika...
    Skumt också att det inte är samma regler vad gäller undersökningar överallt. Här gör inte alla glukosbelastning, bara om man är över någon viss siffra. Sen är det ju även det där med att del gravid får gå över tiden mkt längre på vissa ställen än andra.Det borde vara likadant överallt kan man tycka.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15