• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:24:41 följande:
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se!Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!)Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten...När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj Har hört flera som mått så dåligt efter det...Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar.

Godkväll flickor!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Greksmurfen
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se! Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!) Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten... När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj Har hört flera som mått så dåligt efter det... Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
    mamma till Maximilian född 081028
  • Smultronhjärta
    MejaKiZnic skrev 2009-11-15 20:31:42 följande:
    Vad tror ni tjejer dinos (möjligen sålda ), pärlplattor, sländor, dalmatiner och take off bodies och klänningar med kort arm går det? eller ska jag vänta till i vår (större storlek som 80)
    Jag sparar allt med kort ärm till våren
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-11-15 20:27:33 följande:
    Busbellan- Snyggt! Och söt tjejen i Katvig och NS! Liljan- Ursäkta att jag lägger mig i men vad är Chrohns? Låter inte alltför kul
    En kronisk tarmsjukdom som kommer i skov då det blir värre, däremellan kan jag må rätt ok men sist jag fick ett ordentligt skov låg jag inlagd i en vecka...nä det är inte alltför skoj men som tur är får jag inte mer än 2-3 skov/år. Däremellan är det rätt ok bara jag håller mig till mjölkfri och bra kost och tar min förebyggande medicin...men nu har jag ju låtit bli den och den akuta medicinen (kortison) vid skov är ju inte heller något vidare när man är gravid så får väl se vad de gör om det nu är riktigt inflammerat...kanske det är det som påverkar mitt blodvärde så negativt också. Usch...vill inte...hatar undersökningarna...
    Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • melizza
    Duntoffla skrev 2009-11-15 20:28:50 följande:
    Jag tar det lugnt. Hoppas bara att det är något roligt o i år. Förra året blev det inte mycket shoppat.
    samma här.....förra året var det inte så många riktigt bra erbjudanden tycker jag så det blev inte så mycket för mig heller men hoppas på mer i år
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • RååSa BuBBlan
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se!Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!)Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten...När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj Har hört flera som mått så dåligt efter det...Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
    Ja nåt sånt hette det.. Jag tuppade av första gången, hjärtat bara typ stannade av den där kontrasten, fick massa sprutor för att piggna till o få igång mig, hua.. Andra gången hade dom narkos ochakut team med OM jag skulle hamna i samma sits igen, gick dock bättre andra gången och fick lugnande så jag inte visste vad jag hette..

Uscha med magen din   ska tänka på dig i morgon {#lang_emotions_heart} hoppas du slipper alla slangar..

japp jag gjorde glukos belastning, det är inge farligt men smakar blää.. sockerlösning ca 2 glas på fastande mage kan man ju må illa av sådär {#lang_emotions_throwup}

Nä det är väldigt ovanligt med stroke i min ålder o därav blev jag där så länge, tanterna som komin samma dag som mig åkte dan efter med en påsa mediciner medans jag inte kunde gå ens {#lang_emotions_undecided}

ska få göra långtids ekg nu som sista prov om jag kanske har hjärtflimmer då det är en väldigt vanlig stroke orsak..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Busbellan
    MejaKiZnic skrev 2009-11-15 20:31:42 följande:
    Vad tror ni tjejer dinos (möjligen sålda ), pärlplattor, sländor, dalmatiner och take off bodies och klänningar med kort armgår det? eller ska jag vänta till i vår (större storlek som 80)
    Kortärmat väntar jag till våren innan jag säljer
    Mamma till Nora, August och Ella
  • RååSa BuBBlan
    melizza skrev 2009-11-15 20:26:46 följande:
    Godkväll tjejer!!Bubblan vilken fin shopping från salgen och vad skönt att se dig här igen.....hoppas du snart blir dig själv igen. shoppas det nåt eller väntar alla på julkalendrarna?? jag längtar till dem fina erbjudanden i julkalendrarna iaf
    Tack
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:32:16 följande:
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar. Godkväll flickor!
    Ja det låter ju inte så farligt...jag ska lämna in urinprov samma morgon o det låter värre, måste ju hålla mig minst 4 timmar där på natten Jag vet inte hur jag ska kunna det, går ju upp MINST en gång i timmen *suck*
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:32:21 följande:
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
    Ok. Ska ta o köpa en citron då..tror inte jag har någon risk för diabetes men kan va skönt o ha det kollat.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15