Vi som shoppar danska barnkläder del 15
Zvartaliljan skrev 2009-11-03 09:51:17 följande:
Tycker nog ni ska ta den...för o skydda lillasyster iaf. Liam är väl på dagis ibland? Här känns så skönt att jag o Maia är vaccinerade nu o Felipe ska vaccinera sig så fort han får, då lär ju bebis risker att få svinis minska ordentligt. Var ju en 3-åring som dog nu...han hade visserligen en muskelsjukdom som troligen påverkade förloppet men det skrämde iaf mig tillräckligt för att åka o vaccinera Maia direkt...svinis skrämmer mig mer än vaccinet, man får ju göra en sån övervägning liksom. De som reagerat illa mot vaccinet har ju främst varit äldre...och de som blivit ordentligt sjuka i svinis har ju varit barn och yngre vuxna.Liam har ju sina 15 timmar på dagis fortfarande, och där verkar det krylla av sjukdomar just nu så vi är i valet och kvalet om vi ska lämna honom eller inte. Tydligen var det ett barn på hans avdelning som skulle testas för svininfluensan igår, om han har den så plockar vi hem Liam direkt.
Ja fyyy vad otäckt det där var, fast ändå känns det ju som om det till stor del var sjukhusets fel att han dog, dom verkade ju vara ganska så nonchalanta.