Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-03 09:51:17 följande:
    Tycker nog ni ska ta den...för o skydda lillasyster iaf. Liam är väl på dagis ibland? Här känns så skönt att jag o Maia är vaccinerade nu o Felipe ska vaccinera sig så fort han får, då lär ju bebis risker att få svinis minska ordentligt. Var ju en 3-åring som dog nu...han hade visserligen en muskelsjukdom som troligen påverkade förloppet men det skrämde iaf mig tillräckligt för att åka o vaccinera Maia direkt...svinis skrämmer mig mer än vaccinet, man får ju göra en sån övervägning liksom. De som reagerat illa mot vaccinet har ju främst varit äldre...och de som blivit ordentligt sjuka i svinis har ju varit barn och yngre vuxna.
    Jo det är lite så vi tänker, att vi tar den för barnens skull, är inte speciellt orolig för min egen del men barnen vill man ju gärna skydda så gott det går.
    Liam har ju sina 15 timmar på dagis fortfarande, och där verkar det krylla av sjukdomar just nu så vi är i valet och kvalet om vi ska lämna honom eller inte. Tydligen var det ett barn på hans avdelning som skulle testas för svininfluensan igår, om han har den så plockar vi hem Liam direkt.

Ja fyyy vad otäckt det där var, fast ändå känns det ju som om det till stor del var sjukhusets fel att han dog, dom verkade ju vara ganska så nonchalanta.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godkväll girls.

Kikar in en runda innan det är dags för sängen, ska bara mata Meja en sista gång för kvällen sen hoppas jag att hon sussar gott för hon har varit vaken i stort sett hela dagen, bara tagit några korta tupplurar.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Hej hopp

Idag tog vi en riktig sovmorgon, sköööööönt. Slappar lite vid datorn för sen blir det stor städning, imorgon ska vi ha våran första bebis fika här hemma.

Några shyssta reor nånstans? Jag är SÅÅÅ shopping sugen idag.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    melizza skrev 2009-11-04 11:20:15 följande:
    skönt med sovmorron när man måste vakna flera ggr på natten för nattamning mysigt med fika men ni har väl haft släkt o vänner hemma som sett lilla stumpan förr eller är det första gången alla får se henne??
    Ojaaa, fast inatt vaknade hon bara 1 gång så jag känner mej riktigt utvilad idag.

Nej alltså vi har ju haft en massa besök men vi är ett gäng som fått barn nu i oktober som ska träffas varje torsdag, ska bli så mysigt att se alla bebisar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Ingen snö här heller, men svin kallt och blåsigt, huuu, idag blir det att hålla sej inne.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2009-11-04 13:24:36 följande:
    Åhh idag har Milo varit utan blöja på dagis för första gången och det hade gått jättebra! Inte en enda olycka Han var ju bara där 3½ timme, men ändå. Så skönt om han kan släppa den nu!
    Duktiga Milo
    Han får gärna komma hit och lära Liam, han vääägrar vara utan blöjan och vägrar sitta på pottan, hade varit så skönt att ha honom blöjfri nu när man har ett blöjbarn till.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Fick hem en Molo suit i 56 idag, OMG så stor, den är typ mer än dubbelt så bred som Meja är
    Får nog hålla mej till Molos bodys även till henne, Liam har ju alltid varit för smal för deras suits.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2009-11-04 13:44:26 följande:
    Ja men så har Milo varit sen i somras när vi försökte första gången. Han har verkligen väägrat vara utan blöja, sen helt plötsligt förra söndagen så kom han med kalsongerna och ville ha dom, sen dess har det bara hänt 3 olyckor! Så det kommer nog när dom själva vill. Det är jätteskönt. Vi kör med klistermärken, när han har kissat på toaletten får han klistra ett klistermärke och det är väldigt poppis!
    Hoppas verkligen det, just nu känns det verkligen helt hopplöst men det kanske släpper snart. Det är ju nästan äckligt att byta hans blöjor nu när man har en liten också

Klistermärkerna lät ju som en smart grej, det ska vi nog testa
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2009-11-04 13:46:58 följande:
    Åhh lillan då! Men katvig suits? Å Nanoou borde ju sitta fint på henne!
    He he, jaaaaa min plutte bebis :D
    Katvigs suits kommer nog sitta super på henne, men det är ju ett tag till innan hon kan ha 56, 50 är ju fortfarande för stort än så länge.
    Vi har en Nanoou i 50 som hon nääästan har växt i och den sitter jätte bra, men dom är ju så svåra att få tag på ju.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2009-11-04 13:48:54 följande:
    Ja köp sånt som han gillar, klistermärken med traktorer, dinosaurer och flygplan har vi. Han kan stå där lääänge och vela om vilket märke han ska klistra
    Haha, sööööööt Milo
    Då får vi bunkra upp med klistermärken med bilar och traktorer på
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15