Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

FL Lisa skrev 2009-11-15 10:14:12 följande:
    godmorgon. härligt med sovmorgon! Här bjöd A på sovmorgon till9..riktigt härligt. Fast då somnade han inte före 23 igår..inte riktigt lika härligt. Börjar nog vara dags att skippa lunchvilan här nu babyshower..det är sån man har innan babyn är född va? *trögtänkt så här på morgonkvisten* jag hade nog köpt en suit...eller varför inte en nappburk från cult design www.frokenfraken.se/shop/?artnr=Cult+10+nappb... fast det kanske är dumt..ifall inte babyn tar napp sen. Men riktigt snygga är dom ju så jag hade nog vågat chansa
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där.

Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen?

Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka.

Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-11-15 10:25:49 följande:
    Hahaha...lät som ett härligt andysbesök Alvin har fått sova hur länge han vill på dagarna men oftast har det landat på 1-1,5h...sen har vi även testat att dra ner det till 40 minuter några dagar men nu funderar jag på om det är dags att ta bort den helt. I alla fall dom dagar vi bara är hemma...på dagis kanske han behöver sova lite. aha..hon ska ha en till. så skoj. ett annat alternativ är ju någon snygg mysig filt. cult design kan man ju annars handla i butik..du har ingen duka (eller önska eller vad dom nu heter nu för tiden) i närheten som säljer det märket.
    Ja, det var inte mitt val. Sambon träffade en kompis med barn där. Själv shoppade jag lite. När jag kom dit sen var det tropisk värme och en ljudnivå högre än på en rockkonsert

Noel sov förut så länge han ville ofta 1,5 timme. NU har vi dragit ner till 1 timme men funderar att dra ner det till 30-45 min och se om det hjälper. Vet inte om han skulle palla dagarna på dagis helt utan sömn än.

Ja, hon har BF 27/11. Vi har väl Duka i Forum tror jag men vet inte om Cult finns där. Vet att Mique haft Cult också. Tycker det är svårt när de tar betalt per vikt

Nu ska vi äta ehmm...frukost

CU
  • Duntoffla

God kväll!

Bubblan
    - kul att se dig här igen. FIna salgfynd! Hann ju inte kika på dem på tåget eftersom du sov

Busbellan skrev 2009-11-15 19:35:54 följande:
    Go kväll i tråden!! Idag har Noras rum blivit alldeles färdigt och det blev så fiiiint!! Nya tapeter, nytt golv och idag kom även gardinerna upp. Ska bara inhandlas ett litet skrivbord också till henne sen ska det nog bara så gott som färdigt
    Kul med nytt och fräscht! Vad blev det på väggar och golv?
  • Duntoffla

Vet någon vad Molos vanliga brallor med lång mudd kostar i butik? Och vet någon om man kan hitta de rosa/lila randiga brallsen med långa muddar? Köpte ju den fina knapptröjan men funderar på byxorna också. Sen som vanligt

• Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 19:56:46 följande:
    Tjena tågpartner Jo nu börjar jag saktabli mig själv igen *underbart* o jag SKA vara alert på söndag för då fyller Ida 3 år och honser fram emot sitt kalas såååå!!
    Tjena!

Skönt att du mår bättre och bättre. Finns det större risk att drabbas igen om man fått en stroke en gång?

Åh, kalasdags! Stora tjejen!
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2009-11-15 19:57:07 följande:
    Det blev ekparkett på golvet. Svart tapet på två väggar och blommig tapet på resten. Den blommiga är vit botten och så blommor i mörkgrönt, rött och svart. Nora valde själv med liiiite styrning från oss
     Det låter snyggt! Du får visa sen
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2009-11-15 20:00:08 följande:
    Japp, ska fota lite tänkte jag, väntar bara på att sambon ska flytta sig från Noras säng där han har parkerat sig nu
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:01:43 följande:
    både jag o nikki har sålt våra på T just   *senis*
    Jaha ja. Ja, jag är ju alltid sen ju. FÖrvisso är det väl snyggast med enfärgat nertill så det inte blir jamas-varning.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:05:20 följande:
    Vet faktiskt inte.. Kan säga att läkarna på sös inte va de mest informativa  Fattade ingenting vissa av dagarna o blev ledsen och rädd, då fick jag en sobril ch rådet att stressa ner, sen åkte man ner till nåt mörkt rum fick en kamera nerkörd i halsen till hjärtat *paniiik* o mer lugnande  ska på återbesök inom kort och hoppas då på att få tala med dem om allt..
    Usch! Fattar de inte att man är livrädd och vill veta vad som händer? {#lang_emotions_undecided}
    SmillaMilla skrev 2009-11-15 20:03:56 följande:
    Finns väll bara på t eller ts och i sveas låda
    Där ligger de väl inget bra?
  • Duntoffla
    melizza skrev 2009-11-15 20:26:46 följande:
    Godkväll tjejer!! Bubblan vilken fin shopping från salgen och vad skönt att se dig här igen.....hoppas du snart blir dig själv igen.  shoppas det nåt eller väntar alla på julkalendrarna?? jag längtar till dem fina erbjudanden i julkalendrarna iaf
    Jag tar det lugnt. Hoppas bara att det är något roligt o i år. Förra året blev det inte mycket shoppat.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15