• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-12-07 06:27:28 följande:
    God morgon tjejer! Någon som vet hur katvigs miniappel är i stl? Är de som de randiga rosa/rosa eller lila/gröna? Eller kan man mer gemföra dem med de lila midiappel från tidigare säsong? Beställde stl 98 men de var tyvärr slut. Frågan är om stl 92 kommer att funka på Svea.
    Jag tycker de är normala i storlek. Nu har jag varken lila/grön el rosa/rosa att jämföra med, men jag har orange/blå och förmodligen är de lika i storlek. Då är 92 miniappel större än 92 randig så jag tog 98 i randig till G (dock är den lite stor). 92an i miniappel är också lite lång i ärmarna. Han väger 14 kg och är 86 lång med lång överkropp. Sitter som ett korvskinn men det skulle nog 98an göra också.
  • Helle

God morgon förresten

Är helt slut efter en kväll/natt på jourvc, akutröntgen och akuten. Philip ramlade igår kväll och tog sig för nyckelbenet och precis som vi befarade så är benet av. I samma veva fick mannen feber så jag åkte på både hela sjukhusvändan samt att gå upp kvart i sex när Gustav vaknade imorse. Nu är han på dagis i a f och Philip hemma. Får hoppas det går att få lite gjort ändå, men veckans planer har förändrats drastiskt
  • Helle
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-07 10:24:43 följande:
    Men fyyanna mig, stackare!!
    Stormis skrev 2009-12-07 09:32:51 följande:
    Fast jag har den på span på två ställen till
    Buttelina skrev 2009-12-07 09:12:34 följande:
    åhh men lilla Philip då   *kramar*
    ja stackarn, han har verkligen ont. Nu har jag dock fått honom att somna efter lite alvedon. Blev inte så många timmar i natt. 
    Så kanske att man kan få lite jobb gjort nu en stund då. Får nog bli lite alvedon mot huvudet här först också. 
  • Helle
    söta kråkan skrev 2009-12-07 10:43:31 följande:
    Usch fy stackaren. *skickar en stooor kram*
    Tack snälla du

Morty skrev 2009-12-07 10:36:39 följande:
    Nämen stackare!!!
    Ja, de blir ännu mindre när sånt här händer
  • Helle
    Stormis skrev 2009-12-07 14:24:41 följande:
    Jo, SEN spelar ingen roll, det är själva "utet" som känns mer scary när vi snackar + 4 kg. Sen att jag vet att det mer är huvudstl än vikten som avgör så spelar det inte så stor roll . Enl läkaren var hon den bästa på kliniken på denna typ av ul (bara liite ödmjuk ) och hon uppgav marginal på 15 %. Så nånstans mellan 3800 och 5000 g ger ju det...
    Från en som har fött en 5 kg klimp så behöver inte storleken vara så jobbig. Min mindre pojke var ju 4,4 så ingen av dem har varit särskilt små, dock gick 5-kilos förlossningen så mycket smidigare och snabbare. Jag fick ingen igångsättning trots 9 dagar över tiden (den manliga läkaren tyckte det såg bra ut så jag kunde vänta ....) trots att inte ens hela huvudet fick plats på UL-skärmen. Jag ville egentligen heller inte bli igångsatt då min första förlossning tog sååå lång tid och jag inte ville råka ut för det en gång till. Men jag förstår din känsla och vill bara säga att allt kan gå lättare än första gången även om barn nr 2 är större. 
    Lycka till med det du bestämmer dig för! Kanske rotandet (från läkaren) idag gjorde lite nytta, det gjorde det för mig Värkarna startade samma em.
  • Helle

Goddagens

Shit, vad tiden rinner ifrån mig nu när jag har Philip hemma från dagis hela tiden. Snacka om att man aldrig ska planera något när man har barn.
    Jag letar OT förvaring till Gustavs rum. Han har limegrönt på väggarna och det skulle va snyggt med lådor i den färgen. Har någon nåt bra tips?
  • Helle
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-09 16:22:14 följande:
    Hej! Tack för finafina tröjan som kom igår Hu rär det med P?
    Tack själv Passade den bra på skatten? 
    Jodå, det blir bättre, men han är lite rädd för att använda armen. Dock börjar han bli rastlös av att vara still hemma så det är väl ingen riktigt bra kombination  
    Läste om din dag igår, hoppas den slutade bättre än den började.
    Vad vill du shoppa?
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 16:58:01 följande:
    Denna är ju söt www.houseofhedda.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibuti...
    Ja jättefin Men jag tror jag behöver nåt utan hjul. Gärna med lock på fast det kan fungera utan också. 
  • Helle

Goddagens

Håller som bäst på att fixa inför min och mannens långweekend - och så märker jag att Gustav har fått feber när han har sovit Vi har fixat både mina och mannens föräldrar som ska dela på de fyra dagar som vi ska vara borta och vi åker redan ikväll. F-bannade sk-t rent ut sagt. 
    Förhoppningsvis blir det inget av det och det går bra för alla inblandade, men det hade ju varit sååå mycket roligare om alla varit friska. Som om det inte hade räckt med Philips nyckelbensskada.
    Jaja, nu har jag fått gnälla av mig och vi kommer förhoppningsvis iväg ändå. Våra snälla föräldrar ställer upp som planerat.
    Ingen shopping har det blivit heller då jag har så mycket nu så jag knappt hinner med.
    Ska läsa tillbaka lite nu i a f när Nicke Nyfiken är på Tvn
  • Helle

Liljan: Hoppas det går bra hos BM och att lillebror växt som han ska.

FlowerPower: jättefina bilder på fina barn. Du har alltid så fina matchningar på dem. 
  • Helle
    modestyclara skrev 2009-12-12 20:36:15 följande:
    Tror ni en normalstor treårig kille kan ha 104 i molo-tröja? Han har en 116 som är stooor som en klänning så jag hade tänkt 110 men det kanske går att klämma ner honom i en 104... *funderar*
    Det tror jag absolut. Kanske att den till och med blir stor. Jag har tröjor i 104 från höstens kollektion som passar och fortfarande är stora till min 3 1/2 åring. Och han är dessutom väldigt lång för sin ålder (108 cm).
    Hej hej alla
    Är i Tyskland på långhelg med mannen men var tvungen att kika in till er lite
    Liljan: hoppas du tar det lugnt nu och klarar dig från havandeskapsförgiftningen. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15