• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Mosen08 skrev 2009-12-30 10:44:01 följande:
    Ok är dom stora i strl??
    Vi har en från hösten i 104 och den är fortfarande lite stor till sonen på 108 cm och 18 kg. Det är dukati med helgrå ärmar som vi har. Kan tyvärr inte uttala mig om andra.
  • Helle

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År!

Finns det ingen som har en Molooverall från i höst i 116 som skulle vilja mäta lite åt mig?
  • Helle

Och hur är MATs jackor i storlek? Tänker på de som har dragkjedja?

Tjolla: visst köpte du en grön till Milo? Vilken storlek tog du?
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2009-12-31 12:00:14 följande:
    En svart blev det tillsist då den gröna var slut. Jag har storlek 4 år till honom och den är lite stor, men inte så mkt. Dom är nog ganska normala i storlek, absolut inte stora iaf..
    Hur lång är han? Funderar på storlek 6 år till P, men den kanske blir tokstor...
    Buttelina skrev 2009-12-31 12:00:17 följande:
    nån som vet när nya katvig kommer??
    I januari skulle jag tro
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-12-31 12:06:20 följande:
    ohh så passa snart NICE!!! blir nog första gången jag köper katvig tröjor och strumps till ordpris
    Fina färger
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-12-31 12:16:21 följande:
    en fågel har viskat rosa/limegrön och ljusrosa/gul
    Många färger blir det och som sagt fina. Den här fågeln får dock inte visa mer, men man blir inte besviken i a f
    Me like mini/midiappel
    Ingen med 116 i en molooverall från hösten? En 104 då?
  • Helle
    mortillsju skrev 2009-12-31 12:20:10 följande:
    Häpp. Jag har numera en 104. Vilket mått önskas??
    Åhh, vad bra. Höstens?
    Jag skulle vilja ha hela overallen från axel till fot, innerben och innerärm. I o f sig också axel till gren, men det kanske jag kan räkna ut själv från övrigt
    Och hur stor är personen som har 104 (längd/vikt). Försöker fnula vad som behövs till nästa år.
  • Helle

Sitter med katalogen framför mig och kan i a f säga att det kommer sex olika färgsättningar i ränder så får ni fundera lite ... och det är ju bara ränderna

• Helle
    Busbellan skrev 2009-12-31 12:25:40 följande:
    Vet ni om det kommer delas ut nån post idag? Eller ska jag behöva vänta ända tills den fjärde innan paketet från småvi kommer
    Ingen utdelning idag var jag har kunnat förstå från postens sidor. 
    lillronya skrev 2009-12-31 12:27:53 följande:
    Men du... NU är du RIKTIGT taskig! Klart vi fattar att det kommer ränder. Vill ju veta vilka! Skojar såklart! Men fy vad nyfiken man blir varje gång det kommer nytt.
    {#lang_emotions_embarassed} Skulle gärna vilja, men tänkte så ni vet att det kommer många fina till killar också
    mortillsju skrev 2009-12-31 12:27:30 följande:
    Japp höstens.... axel-fot=96 cm innerärm= 30 cm innerben = 41,5 cm axel-gren= 60 cm Lilla S är runt metern, kanske nån centimeter till eller två och väger runt 16-16 kg. Hon ser proportionerlig ut. Overallen sitter fint på, är inte liten eller så. Hon skulle antagligen även kunna ha en 110 men den skulle nog sitta helt perfekt på mitt i sommar.
    Tack! Snabba bud. Låter kanon. Då får det kanske bli 104 till Gustav nästa år. Han kommer nog va 95-97 cm nåt sånt då och ung lika viktmässigt. Ska kolla kurvan. 
  • Helle

God fortsättning på det nya året!

Funderar på lite shopping från nån dansk sajt men tycker frakten blir herrans så dyr. Jag vet ju varför, men ändå. 
    Hoppas ni alla hade ett bra nyår. Vårt blev sent och jag är trött idag. Ska nog lägga mig en stund igen när mannen behagar masa sig upp.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15