• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2010-01-01 16:35:53 följande:
    Hej! Skriver från mobilen lite kort bara. Får prata mer när vi fått komma hem, vilket troligen blir om 2 dagar. Mateo kom som ni nu vet den 30, jag gick länge hemma och förnekade värkarna och bara vägrade först inse att han tänkte komma...men när vi så kom in till förlossningen kl.3 så var jag öppen 4cm så då var det bara att inse att det inte gick att knipa 2 dagar till. Kl.11.39 är han född, ingen sugklocka denna gången så jag sprack inget och mår toppen hur förlossningen var i övrigt är väl dock inget jag kommer tala gott om...men lön för mödan fick jag ju han mår jättebra, vi ligger på vanliga bb och så fort hans vikt vänt uppåt igen så ska vi få åka hem en bättre bild på prinsen finns här om någon vill klistra in i bt: www.ltblekinge.se/halsaochvard/blekingesjukhu...
    Stort grattis! Vilken sötis!
  • Helle

God kväll!

Mannen och jag funderar på att ta barnen med oss till nåt hotel med typ familjespa. Vet ni något i mellansverige? Vi har ju Gustavsviks äventyrsbad här i stan, men vi skulle vilja komma iväg någon annanstans. Sista dagarna på min föräldraledighet nämligen, sen blir det fullt upp.
    Ni brukar ha koll på det mesta
    Kolmården är tyvärr stängt annars hade vi åkt dit.
  • Helle

Goddagens

Har varit ute en sväng i pulkabacken men nu funderar jag på lite shopping igen
    Hur är Småfolks nya lurvfleecar i storlek?
  • Helle
    ängeln83 skrev 2010-01-02 16:28:43 följande:
    Hej hej flickor. Uff vad jag har tråkigt, gubben tittar på hockey och båda våra busar ligger och sover, o jag har absolut ingenting o göra.
    Gud så skönt. Njut!
  • Helle

Här var det tomt, men jag slänger in en fråga ändå

Någon som haft den här jackan eller den rosa och kan berätta hur de är i storlek? Det står ju något rymlig, men ni brukar alltid veta bäst
    www.ecoloco.se/index.php&flypage=shop.flypage&product_id=1883&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=38
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-01-02 18:36:24 följande:
    Ingen aning tyvärr, har bara haft overallen
    lillronya skrev 2010-01-02 18:29:05 följande:
    JAg är här, men jag har ingen aning om jackorna.
    Samma här. Bara overallen - som tyvärr kommer vara för liten till våren
  • Helle
    nikki2006 skrev 2010-01-02 20:24:11 följande:
    Ja du har första tjing om den skall säljas, jag lovar kram och hej
    Visst har du en Småfolk overall i 98/104? Hur stor är barnet som haft den i vinter. Jag har nämligen hittat en på rea som Gustav ska ha nästa vinter, men är lite nyfiken på hur pass stor den är. 
    Allt bra annars?
    Hej hej alla!
  • Helle
    nikki2006 skrev 2010-01-02 20:31:42 följande:
    hej hej Jag har 98/104 till nikki som är 103 cm lång. Tycker de är rymliga i stl
    Då borde det nog bli kanon. Gustav ska vara ca 1 m i november Hittade den i en dansk shop till halva priset så då slog jag till, trots dyr frakt Har du handskar till också? Hur är de i s f?
    Krya på dig! Jag har också magkatarr så jag vet hur det är När jag kräktes på natten så åkte jag in och fick tabletter. Det hjälper bra tills man hinner lugna ner sig lite själv. Kram på dig!
  • Helle
    nikki2006 skrev 2010-01-02 20:53:48 följande:
    tack för kramen och ja jag har ahndskarna också och de är toppen, tror att jag tog 3-4 år. Sitter super och är fina och varma. kan rekomendera dem. Hoppas fortfarande att det inte är magkatarr kanske bara något jag ätit men går det inte över snart så får jag definitivt söka läkarhjälp.
    Är det någon som vet var Småfolks handskar finns på rea? Vill ha 3-4 år please
    Nikki: annars kanske jag kan köpa dina sen, om det är de gröna vill säga
  • Helle

God morgon!

Hur kommer det sig att barnen alltid sover så mycket kortare när det är min morgon att gå upp Tur att vi är lediga båda två ett par dagar till. Sen är det dock dags att börja jobba igen, hur det nu ska gå.
    Väntar på svar från Danmark om min beställning på en Småfolkoverall, regnbågslinnen och regnbågsbyxor. Man vill ju helst inte ringa, men mail går långsamt. 
  • Helle
    Mawe123 skrev 2010-01-03 08:03:09 följande:
    Var har du shoppat? Jag vill oxå beställa regnbågar =)
    miniaturen.dk Dock tror jag att det inte finns så mycket kvar nu, men något kanske. Heldräkterna verkar vara borta och likaså byxorna.
  • Helle
    Damien och Adrian skrev 2010-01-03 20:48:22 följande:
    allt väl? Större stlkar kanske kommer, såg att hon har en hel del ute nu.
    Tack, allt bara bra Med dig/er också?
    Damien och Adrian skrev 2010-01-03 20:48:22 följande:
    allt väl? Större stlkar kanske kommer, såg att hon har en hel del ute nu.
    Njae, i o f sig gillar stora sonen rosa, men det kan bli lite mycket känner jag. 
    Tjollabolla skrev 2010-01-03 20:50:10 följande:
    Äh jag råkade knipa denna... www.tradera.com/MALA-Bodysuit-Lila-62-NY-aukt... Andra köpet från Maugu på ett dygn
    Bra köp! Den är kanonfin! Du får satsa på fleeceoverallen, med samma innertyg också
    Förresten, blev tröjan ok?
  • Helle
    Tasha78 skrev 2010-01-05 09:51:56 följande:
    oj va det snöar
    Inte här. Här är det -17 grader så det kommer nog ingen snö idag. Men det finns så det räcker
  • Helle
    Tasha78 skrev 2010-01-05 09:54:58 följande:
    vår snö försvann men nu kommer den tillbaks och det är minus 3
    Jag tolkar det som att du bor ganska söderut Såg igår att det skulle komma en hel del snö där. Mysigt om man inte ska ut på vägarna bara. 
  • Helle

Ooo, så nöjd. Har äntligen fått tag på den danska butiken där jag reashoppade häromdagen. Fick en Småfolkoverall, två regnbågslinnen och ett par regnbågsbyxer inkl superdyr frakt för DKK 900 Småfolkoverallen var halva priset så även om frakten är dyr så blev det kanonbra, särskilt eftersom jag inte kunde hitta den i Sverige. Nu hoppas jag bara den passar nästa år, på Gustav alltså

• Helle

Hej på er!

Mannen och stora sonen är på Lek och Buslandet så jag och lillkillen försöker hetsa runt och göra allt som man behöver göra innan mammaledigheten går ut och jag skall gå tillbaka till jobbet igen El ja, ha två jobb blir det väl mer som. Så jag försöker hinna röja, tvätta, stryka etc för jag inser att tiden kommer att bli minimal från och med fredag. Hur gör man för att hinna med när bägge jobbar och man inte vill ha barnen på dagis för långa dagar?
    Är fortfarande glad över min danmarksbeställning och inser att jag nog inte behöver shoppa mer innan vårkollektionerna kommer. Ja, egentligen inte då heller, men det måste man ju Och det kommer mycket fint. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15