• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-11-16 11:41:04 följande:
    Morning girls.Nu har vi masat oss ur sängen, jag, Meja och Liam har legat och gosat där sen klockan 9, myyyysigt Slängde in lite bilder i BT på mina sötfisar.
    Sööööta sötfisar! *Bebismyyyys*
  • Tejja
    JsN skrev 2009-11-16 11:50:43 följande:
    Vems rätt? Alltså jag tror att man ska fundera över vad som känns rätt i sin egen familj och försöka plocka bort alla tankar på vad andra tycker. (Om du verkligen hade kännt själv att du daltade med barnen så hade du inte gjort som du gör) De flesta ungar blir rätt vettiga i slutändan och jag tror att man ska försöka göra mer som man själv tror och mindre som man tror att man borde.
    Det är ju sant- Men det finns ju ännu en dimension på problemet: Hur jag gör och hur jag VILL göra går inte alltid hand i hand. Jag blir mycket oftare 3 år igen när jag ska argumentera med mina barn. Men det är ju en helt annan historia!
  • Tejja
    Just ja, den filmen ja...Den minns jag med!

Vi hade tankar på att ge Dante namnet Milton istället- men det var visst lika illa!
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-16 13:09:50 följande:
    Hej i tråden!Allt bra här?
    Japp! Får lite bra mamma-tips här! Tjejerna är den här tråden är ju klippor! {#lang_emotions_heart}
    melizza skrev 2009-11-16 12:21:34 följande:
    Goddagens!!Här pratas det om trotsiga barn ser jag Min dotter är med sån jobbig vissa mornar och vägrar ha jacka eller mössa och då låter jag bara henne gå ut utan och så fort hon kommer ut så säger hon att hon nog ska ha jacka och mössa för det var lite kallt ute Jag har varken tid eller ork för sånt på morgonen när man är stressad och ska till jobbet och först lämna henne på dagis. Det tar ca 10 min att köra till dagis så hon får väl frysa dem 10 min tänker jag men hon kommer på det själv innan att det är nog bäst att ta på sig så att man inte fryser Ängeln: vad söt din lilla docka är och fina kläder med
    Ja, det låter som om det är så de flesta gör- men jag har ju utelämning och då får vi ju ta bråket på dagis istället. Men förmodligen har hon blivit kall på vägen till dagis och kommit på att hon vill ha kläderna på sig när vi väl kommer fram.
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:16:03 följande:
    Milton är väl nån häst va? Jag som aldrig varit så inne på hästar har ingen koll på det där. Milton hade vi som förslag när vi fick Milo, han hette Milton i några timmar men det passade liksom inte... Å vi skulle ju ha en tjej, Mira, så vi hade knappt några killnamn
    Japp, antingen så sa folk. Men Milton ,det är ju en häst- det kan han ju inte heta. Eller så sa de: Men Milton det är ju en porrkung, så kan han ju inte heta.

Jag som varken kände till porrkungen eller hästen tyckte at tdet var ett fint namn!
  • Tejja

Man får nog ta folks associationer med en nypa salt när man är i namnletartagen. Det finns alltid folk som tycker än det ena än det andra och som säger; Men inte kan hon väl heta...det heter ju....!

Så länge man gillar namnet själv så kommer det ju att bli bra. (Ja, med vissa restriktioner kanske- jag menar Hitler är väl kanske inte det bästa namnet även om man skule gilla namnet...)

• Tejja
    lillronya skrev 2009-11-16 13:44:17 följande:
    Det är så typiskt det där med folks åsikter om namn.När Nikita kom och folk förstod att hon verkligen skulle heta det så fick vi supermycket komentarer.Antingen var det ju efter det fruktade ryske diktatorn eller så var det efter yrkesmördaren på tv....Vi tyckte bara att namnet var fint och passade bra.
    Det brukar ju oftast vara så att folk biter sig lite mer i tungan när man sagt att detta är namnet vi valt. När man säger att vi funderar på dessa namn- då tycker folk att det är fritt fram att tycka som de vill.

Så vissa personer lät jag inte vara med i namndiskussionerna när vi skulle bestämma namn till Neah!
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:49:30 följande:
    Åh DET gillade jag! Luna... Riktigt fint! Får nog lägga fram det för sambon Fast allt jag gillar gillar ju inte han ändå Jag vill verkligen ha MAJKEN men han tvärvägrar...
    Ja, Majken är ett riktigt häftigt namn med lite attityd!

Bikke är oxå coolt tycker jag! Vet bara en som heter så. En stentuff tjej som nu hunnit bli 9 år!
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-16 14:40:17 följande:
    Måste bara jubla lite och vara helt ot.Idag har Emilio ätit middag!!!En hel portion. En liten en, men dock.Det har han inte gjort på vääääldigt länge, om han nånsin gjort det...Igår åt han också middag fast bara köttet. Gång på gång sa han: ååå gott, mormor.Vi var hos mina föräldrar och åt.Ja det är väl ingen här, men jag sitter här och är glad för mej själv sålänge.
    Härligt!!

Jag måste puffa lite för min fråga jag ställde för någon dag sedan.
    Är det någon som har en mörkgrån vantfleece (molo) hemma?

Ser era kantband lite ljusare ut än det rosa på vantarna och ser de även lite gråa ut? Jag tror att det är tyget som lyser igenom som gör att kantbandet ser lite dassigt ut.

(Ska försöka lägga it på t och jag vet inte hur jag ska beskriva det)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15