• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-11-17 09:40:37 följande:
    Vi bor på Åland o har annan tidszon. Trött är jag, men inte så trött.
    Aha...Förklarar saken!
  • Tejja

Godmorgon förresten! 

Här kom Neah till dagis idag, med overallen på! Fast under vilda protester, hon ville inte gå idag, första gången hon säger det. Men hon har varit hemma sedan i onsdags och gjort i princip INGENTING. Så ännu en dag hemma i sjuksoffan med Alva skulle ge mig dåligt samvete. 
    Idag fick vi mail om att vaccinet kommer till skolan sent på torsdag och därefter sätter vaccinationen igång. Lagom tills att Alva insjuknat...
  • Tejja
    Helle skrev 2009-11-17 09:46:16 följande:
    Goddagens Det är så trist nu när jag lämnar på dagis. Hittills har Gustav aldrig skrikit men så igår när jag lämnade Philip så smet Gustav in till sitt. När jag gick in för att säga hej då så hade ett annat barn precis puttat omkull honom och han var jätteledsen. Ville absolut inte att jag skulle gå och han hade skrikit och stått vid dörren länge.  Och idag blev han förstås lika ledsen när jag inte följde med in. Så typsikt att en sån grej ska hända när det har gått så bra.  Smilla: snabbar ryck i morse. Så kan det bli ibland.
    Alltid lika tråkigt att lämna ledsna barn!
  • Tejja

Måste bara få lägga in väldens i-lands-problems inlägg:

Idag har vi städhjälp och jag är hemma med Alva idag.
    Jag gillar inte att vara hemma när städfirman är här! {#lang_emotions_yell}
  • Tejja
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 10:39:51 följande:
    ha ha ja det är därför jag vägrar städhjälp Jag är ju typ altid hemma.
    Förresten, någon som vet var man bäst säljer en BB bärsele? Jag har lagt in annons på blocket, är det någon mening med att lägga in någon annanstans, typ på FLs köp och sälj, loppi.se, dn eller någon annan stans kanske?
  • Tejja

Hm...men jag tänkte att det kanske var dumt att lägga sånt på tradera...Folk kansek vill kolla lite extra på grejor. Eller har jag fel?

700 för en välanvänd? Jesus!!!
    Vår är en sån där supermodell och nästan oanvänd. Men jag la ut den för samma pris! 
    (Nu måste jag skriva att detta inte är en annons va? Fast jag fattar inte varför, eftersom att det är gratis att annonsera på FL om man är medlem...)
  • Tejja

Nu ska jag dra med mig sjuka Alva till apoteket! Och smitta ner alla gamla pensionärer och nyfödda bebisar med influensan! {#lang_emotions_demon}

CU later!
  • Tejja
    Buttelina skrev 2009-11-17 11:42:45 följande:
    skit också nu var jag sen igen ot men är det nån som vet om det går att få tag i villervallas gröna vårjacka med stjärnor i nån butik?? nån som sett den i sin lokala butik?
    Har du redan fått tag på den? Jag kan kolla med vår lokala butik om du vill.
  • Tejja
    Morty skrev 2009-11-17 14:06:59 följande:
    Här nere har vi ju knappt någon skog. Därför bor alla i skogen för mig.När vi i somras körde till Kolmorden & Sthlm så frågade vår dotter vad alla de där träden var. Skog svarade ju vi. Åååhhh en RITKIG skog!! Exotiskt värre!!!Nämen ...alltså visst har de varit iväg med dagis o s v i skogen. Men det är ju annorlunda mot när man kör på vägarna som är kantade med skog.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15