• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2009-11-19 08:58:48 följande:
    Hihi, ja det ska börjas i tid
    Eller hur!
    Milliz skrev 2009-11-19 09:00:54 följande:
    Nu ska vi fara med bilen till verkstan. Lite roligare saker skulle man ju gärna lägga sina pengar på..
  • Tejja
    Busbellan- Vad fin katvigoverallen är i röd/rosa. Ångrar nästan att jag tog den blå...
                    Vilket fint rum Nora har fått!
    Fl-Lisa- Alltid lika fina kort du fixar till!
    Ängeln- Jag förstår att han gillar sin tågtröja! Snyggt hallgolv förresten.
    SmillaMilla- Lite sent svar kansek, men jag tycker inte att den ser för liten ut, men den kommer kanske inte räcka så länge. De där byxorna har Dante och han gillar em skarpt!
    LiljanoLoppan- Underbara ögonblicks bilder på ett barns växlande humör!
    Grodprinsarna- De där underbara tischarna man får dras med så länge efter de där evenemangen! Vi har två stycken här sedan förra året- men de var faktist ganska coola så jag ska inte klaga så mycket!  
    {#lang_emotions_surprised} Har du en liten julvampyr hemma!!  
    Greksmurfen- Vilka härliga bilder! Han ser verkligen ut som en liten farbror! En alldeles underbar farbror. Förstår att han charmade Charlotte totalt! {#lang_emotions_heart}
    Melizza- Vilka fina byxor du sytt! Vad duktig du är!
    Lillronya- Vet att jag kommenterade dina sötnosar förut, men jag missade att nog att han faktist sov. Somnade han på golvet?? 
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-19 09:30:49 följande:
    Godmorgon...! Jag sitter här och är förbannad för att sambons chef ska skicka honom på jobb i Helsningborg, vilket innebär att sambon får sova där mån-fre. Det har han gjort innan på andra jobb, men just nu vet jag inte hur det ska gå till. Jag kan knappt röra mig och räddningen är att han kommer hem på kvällarna och tar hand om Milo. Så hur tusan detta ska gå, det vet inte jag...
     Förstår att du är förbannad!
    Är inte du sjukskriven förresten? 
  • Tejja
    melizza skrev 2009-11-19 09:06:27 följande:
    Godmorron Idag kommer min gubbe hem efter en hel vecka i Thailand på jobb *störtglad* Bubblan: vad mysigt att få hem Bubbelbusan du får länka sen...den vill jag läsa mitt favvoämne ju
    Jag vill oxå jobba en vecka i Thailand!!! {#lang_emotions_yell}
    (Förstår att du är överlycklig)
  • Tejja
    Greksmurfen skrev 2009-11-19 09:03:48 följande:
    brukar ta 10 dagar i vanliga fall så folk ha chans å se dem=).....ju l'gre du börjar ju mindre provision får T, men som sagt man vill ju inte lägga sig hut lågt som helst risk finns ju att det går lite lägre ä man velat=S... sen tar de provision på sälj beloppet med.. men vet inte hur mkt brukar stå efter varje autkion man lagt upp...
    Jag fick för mig att det kostade extra pengar att lägga ut auktionen på annan tid än en vecka, men nu ser jag ju att det bara är om man vill ha ett annat klockslag som det kostar extra. (Känns nu som om min 7 dagar är aningens lite...) 
  • Tejja

Nu ska jag sluta spamma tråden och släppa in någon annan!

*Går och plockar undan från frukostbordet så länge*
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-19 09:57:54 följande:
    Ja jag vet inte hur detta ska gå till. Det lär ju inte bli bättre dom månaderna som är kvar liksom. Jo jag är sjukskriven helt nu... Han är på dagis mellan 9-14 och sen kommer sambon hem runt 17 så dom timmarna på eftermiddagen brukar vi antingen åka hem till nån kompis eller ha filmmys. Men nu när han inte kommer hem mer på kvällarna vet jag inte hur det ska gå. Jag får ju fixa allt i hemmet, vilket jag inte kan. Dessutom laga mat, dsucha milo, leka med honom... ja jag vet inte hur det ska gå
    Det känns som om chefen inte riktigt är insatt i hur det ligger till, eller saknar empati. 
    Förstår han inte att din man egentligen endast ska jobba 8.30-13.30 och resterande tid var föräldrarledig med Milo, eftersom att du är sjukskriven?
    Visst, man måste kunna mötas på halva vägen, men en veckas arbetsresa???? Hallå! 
    Har du någon hjälp runt omkring som kan hjälpa till? Använd dig av ALLA du kan.
    Be om hjälp. Folk gillar ofta att vara behövda! 
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-19 10:38:01 följande:
    Nej att sambon ska vara föräldraledig har vi inte diskuterat, han får ju vara längre på dagis om jag vill, men än så länge har det funkat. Helst vill jag ju inte att han ska behöva vara där mer, han vill ju aldrig dit. Han har verkligen fattat att jag är hemma, den lilla skiten...! Ja jag har ju mina föräldrar som hjälper mig så mkt dom kan, men pappa jobbar oxå iväg i veckorna och mamma jobbar natt. Sambon ska prata med företaget han ska vara på och kolla om det finns möjlighet att antingen jobba in fredagen, eller jobba hemmifrån minst en dag i veckan. Det måste dom liksom gå med på...
    Hoppas att veckan kommer att bli hanterbar iallfall! 
    Liljanoch Loppan- HÄrligt med bra sockervärden, men ät lite mer järn nu gumman! 
    Skatten- Usch!! Hoppas att han inte blir så sjuk efter kruppen denna gång.
    Greksmurfen- Trist med inställd resa! Blir lite tröstshoppimng istället då!
    Jag ringde precis och pratade med dem på Gift today och de ursäktade sig såklart så mycket. Hon sa att hon skulle skicka en kompensationsrabattkod till mig via mail.
    Jag tänkte att det ska nog mycket till innan jag använder den, men jaja, låt gå- gratis är ju gott.
    Nu kom den i mailen. 50 kronor fick jag!!!! Herregud, är inte det ett skämt??
    Först missar de min order så att jag inte ens får chansen att gratulera tjejen på rätt dag, varan jag besällt finns inte längre kvar i sortimentet och till råga på allt så skickar de ut en kravfaktura via ett indrivningsföretag. Den tiden och de samtalen jag lagt ner på detta, och den uteblivna chansen att gratulera på rätt dag- är den värd 50 kronor????
  • Tejja
    ängeln83 skrev 2009-11-19 11:12:49 följande:
    Ooooh tack...upptäckte dessutom just att vi har soppatorsk på kaffe här hemma *suck*... Shysst att du bjussar.
    Ohhh jobbigt med kaffebrist!
    Nu ska jag ta och ägna mig åt mina barn en stund! 
    CU later!
  • Tejja

God kväll!

Alla som traderar får gärna inboxa mig era nick! Är shoppingsugen!  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15