• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Ops, jag hamnade visst framför datorn i sängen...Alva ligger här brevid och kan inte sova stackarn!

Butte- så du är oxå amatörläkare?
  • Tejja
    Stormis skrev 2009-11-16 23:01:46 följande:
    Ajj nåvv! Det är ju liksom nästan säkert att jag går över nu bara för att det är så himla retligt! Vill inte vara inställd på tidigare, men det blir så helt omedvetet eftersom det är enda erfarenheten jag har. Och den gången var jag inställd på att gå en vecka över som "alla" gör första gången och då kände jag mig blåst på de 5 veckorna. Så denna gången får jag väl tillbaka dem, stackars julaftonsbarn
    Precis så kände jag när Alva kom i v.35. "ALLA" förstagångsmammor går över två veckor, sedan får många gå en veka till och sedan bli igångsatta!. Lite snopen man blev då!
  • Tejja
    Buttelina skrev 2009-11-16 23:07:09 följande:
    jepp ibland så
    Men det var galet länge med så hög feber tycker jag nog...om jag oxå får leka doktor!
  • Tejja
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-16 23:08:58 följande:
    hahaha butte är nog det mesta tror jag
  • Tejja

Hihi, jag har fått mitt första bud på T!

Får man alltid mail från T när någon lägger bud, eller är det bara första gången?
    Hur funkar det med blockeringar av köpare?
    Vill ju inte att några dummisar kommer och bråkar!
  • Tejja
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-16 23:13:43 följande:
    milo har haft feber i snart 9 dagar nu men han har ju svininfluensan oxå
    Men över 39 i 10 dagar?
  • Tejja
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-16 23:25:53 följande:
    aa han har haft mellan 38 och 40 grader dagligen i nio dagar men de sanste två dagarna har han bara haft mellan 37,5 och 38,5 och verkar super pigg... han har vanligtvis mellan 35,5 och 36 grader i kroppstemperatur
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-16 23:24:22 följande:
    yes box, han har haft det jätte jobbigt, eller snarare jag med vaknätter, har fått åka in och ut akut minst tre gånger och fått inhalera honom eftersom han har krupp. symptomen var super skum feber som han visserligen har kvar men inte lika hög. den åkte upp och ned av sig själv dagarna i ända varannan timme åkte den upp i som högst 40 grader och som lägst 38 när den stog som högst blev han jätte svag och nästan ramlade ihop där han stog och när den var som lägst sprang han runt som ett svin (hehehe) han har torr hosta som nästan kväver honom, kräktes en gång, ont i kroppen, öron/ögoninflamation, nästäppa och svullna luftvägar så han ibland inte fick luft. det kom helt plötsligt, han hade varit på dagis och lekt till 14 och när vi kom hem lekte han en stund och sen märkte jag helt plötsligt hur han låg på golvet och liksom stirrade upp i taket, tog tempen eftersom han kokade och han hade helt plötsligt fått 40 graders feber enligt mamma som jobbar på akut mottagningen i huddinge sjukhus så behöver man inte ha alla symptom för att ha svininfluensan plus att alla blir inte lika sjuka... jag fick oxå svininfluensan men jag fick bara fruktansvärd migrän och hosta men inget annat
    Stackars liten, och stackars mamman! {#lang_emotions_kiss}
  • Tejja

LÅter som en bra idé att sova lite!

Godnatt på er!
  • Tejja
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 07:06:51 följande:
    God morgon! Jag har försovit mig!!!! Trodde inte att det var möjligt med tre små barn i huset. anton skulle få åka med grannen till dagis 7.45. Så jag satte inte klockan. 7.45 ringde som sagt grannen på och vi låg o sov Snabbt som tusan fick jag uppp Anton. Skall nu ge de andra barnen frukost och sedan lämna i park o på dagis. Sedan blir det tapetletar dag.
    Men hur kan du ha skrivit inlägget 7.06 om du sov till 7.45? {#lang_emotions_undecided}
    Gick du upp i sömnen och skrev inlägget och siade in i framtiden?
  • Tejja
    Mawe123 skrev 2009-11-17 08:02:36 följande:
    Måste få fråga av ren nyfikenhet, får ni lämna på dagis utan att vara på arbete? Här har de börjat med nya regler nu så vi får inte ens åka till tandläkaren eller läkarbesök utan att hämta barnen på dagis och ta med dem
    Det verkar ärligt talat att dra det aaaaningens långt och dessutom att nervärdera förskolan till att endast vara en förvaringsplats och ingen plats för lärande och utveckling överhuvudtaget. 
    Inte speciellt smart drag av de som bestämt de nya reglerna tycker jag. Jag har för mig att det debatterats om att öka statusen för anställda inom förskoleverksamheten och detta lär ju inte göra att man ser på verksamheten med stolta ögon.
    Tycker jag!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15