Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-10-08 10:03:43 följande:
    Åhh vilken fin mage, jag vill också ha mage nu!! Ingen jäkel ser ju ens att jag är gravid än
    Vilken vecka är du i?

Jag vill också ha fin mage Ehh, måste man vara gravig för det?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2009-10-08 10:14:23 följande:
    jag var likadan, plockade jämt.... nu när D är 2 år har det svängt, det funkar mkt bätre nu när man är hemma. Får se sen när man har 2...
    Jag antar att man måste släppa det ännu mer då eftersom tiden inte kommer att finnas.
    Zvartaliljan skrev 2009-10-08 10:15:05 följande:
    v.23+4 idag Har mindre mage nu än innan...men den kommer väl Just nu är det jobbigt för det känns som varken tarmar eller blåsa får plats längre därinne
    Ja, detär inte kul när det trycker på uppåt och neråt. Halsbränna och en konstant känsla av att vara kissnödig. Magen kommer nog snart. Min kom mer rejält i vecka 25
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:16:17 följande:
    Sist gick jag upp 31kg- från 55-86 Denna gången hamnade jag väl på 20kg plus så det blir till att köpa nya träningsskor eftersom amningen hjälper inte till heller.. Mina gamla skor har jag bara vallat på salg senaste året
    Ja, det kan ju hjälpa. Vi gav ersättning på kvällen och Noel sov långa pass på nätterna
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:15:57 följande:
    på tal om magar här är jag i 6e månaden med lillebror jag hade en stoooor mage
    WOW! VIlken fin mage!
  • Duntoffla

VIlka härliga magar! Man blir lite sugen på en sån

Incommunicado- GIck också upp 17 pannor. Började på 73 kg. De tappade jag rätt snabbt + några kilon till. Men de sista kg har jag gått upp igen. Har sagt till mig själv att jag måste ner på 68 innan en ev andra graviditet. Vill verkligen inte upp över 90

• Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:38:06 följande:
    Åh kunde man göra det och gärna få en glad och soverhelanatten 3 månaders så hade jag nog kunnat tänka mig att kasta in en order om ett år eller så
     Haha, det vore väl väldigt smidigt
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:32:58 följande:
    dunis jag tycker också att det är dags för noel att få en lillasyster!!! Nä nu måste jag städa och tvätta!! isabel fyller år imorgon och på lördag är det kalas tittar in lite då och då
    Jaså det tycker du?

Ah, kalas i helgen? Kul! Blir hon fyra nu alltså?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2009-10-08 10:37:47 följande:
    kom tillbaka när du passerat 100, det har jag gjort nu med nr 2! Jag längtar efter min tränade kropp!!! Jag hade det jobbigt med Damien första året, aldrig hade vi barnvakt, han tog inte nappflaska som liten så jag kunde inte träna el komma iväg. sen vänjer man sig vid att inte göra mkt.... jag hann inte gå ner innan jag blev gravid igen, det gick fortare än vi tänkt. Förstår dig med vikten. fråga: Jag funderar på att införa napp o flaska tidigt för bebis nu så jag slipper bli bunden, men vill gärna amma också förstås. Kan man träna båda tidigt tro? på BB eler ska man vänta? Med D väntade vi för länge, de rekommenderade 2 månaderna, sedan var han fast vid bröstet...
    Jag hoppar gärna 100-strecket om jag kan. Min fötter verkar helt ha havererat sen förra förlossningen

Vi använde napp och flaska (varvat med amning) från 3 veckors ålder och det var aldrig några problem att lämna ifrån sig sen.
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:52:13 följande:
    Vi gör likadant..eller ja flaska funkar men napp är hopplöst. Vi har testat varenda nappsort vi har hittat men hon ratar samtliga-endast pappas lillfinger duger Synd bara att han inte kan lämna det hemma när han går till jobbet
    Haha...Noel tog bara Nuks nappar men fingrarna var också poppis
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-10-11 10:03:37 följande:
    söt du är fiina noel i bildis med regnbågen man tröttnar aldrig på dom!!
    Tack! Jag tror ärligt talat att regnbågen är det enda plagg från Molo som jag aldrig kommer tröttna på. Vill bara ha större och större storlekar
    Buttelina skrev 2009-10-11 10:04:53 följande:
    tack hehe det enda som är lite synd är att den jamar jag är trött han har leeetat efter sina kattsyskon inatt.
    Haha...jag kan tänka mig det. Stackars lilla misse som inte fattar var syskonen är...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15