Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-11-11 21:47:11 följande:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=702...ÅHHHH my god denna är ju såååååå lillebror ju vi läser dinosaurieboken VARJE dag nu och disneys film donsaurierna går varm
    Den måste han få i julklapp ju
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    solouniko skrev 2009-11-11 22:49:59 följande:
    Min moster hade också pytte mage, eller ingen alls rättare sagt. Sara, min kusin, kom ut i vecka 37 tror jag och då visste inte min moster att hon var gravid ens. Hon var 17 och bodde hemma, hade sina vanliga jeans och hade ingen aning att hon hade en liten skit i magen. Låter ju heltokigt i mina öron men så kan det gå
    hihi, kan inte låta bli att svara på detta
    Jag hade ingen mage med första barnet, gick i mina vanliga tighta jeans tills det var 3 veckor kvar. Var till och med och badade i bara bikini i åttonde månaden och ingen såg att jag var med barn

Men visst sjutton KÄNNS det, finns inte en chans att jag skulle kunnat missa det.

Men det samma hände min svägerska. Hon fick helt plötsligt jätteont i magen och åkte till akuten, kom hem några dagar senare med bebis
    Men jag fattar inte heller hur man lyckas, måste ju vara nån form av förträngning
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-11-12 08:09:20 följande:
    meeen fel tråd ju
    Nej, helt rätt tråd
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2009-11-12 08:15:03 följande:
    Fast jag förstår att man inte känner ngt.  Milo kände jag knappt i magen! Hade jag inte vetat att jag var gravid och ansträngt mig för att känna, så hade jag lätt kunnat missa det. Jag hade moderkakan fram och jag fick verkligen anstränga mig för att känna honom varje dag som man "ska". Men med detta lilla trollet är det HELT annorlunda! Jag känner det konstant, hela tiden och det är som natt och dag från när jag väntade Milo. Då var jag alltid orolig över att jag knappt kände av honom...
    Ja, jag har ju haft barn som verkigen känts, har sett ut som alien bodde i min mage
  • Busbellan

h, vad är det jag ser, har de godkänt vaccinet från 6 mån nu?
    Måste springa ner och vaccinera Ella så fort som möjligt i så fall

• Busbellan
    lillronya skrev 2009-11-12 18:31:01 följande:
    Ja jag såg det med nu, men undrar vad som egentligen gäller... Det står på aftonbladets sida att de ev ska vaccineras efter den turordningen som gäller nu. Isf kan det ju kvitta...Jag ska också ringa ner direkt!
    I turordningen på vårt landsting står det att allmämheten börjar vaccineras 17 nov. En åldersgrupp i taget, kan inte det betyda att de börjar med de yngsta?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-11-12 18:36:37 följande:
    Här vaccineras just nu folk mellan 20 och 29 år. Nästa vecka är det 30 till 39...
    Kollade lite nogrannare. Här står att barn 3-12 år vaccineras med start 17 nov och därefter tas en åldersgrupp i taget.
    Då borde det väl ändras till 6 mån-12 år kan man tycka
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-11-12 18:39:37 följande:
    Ja det kan man tycka.Har ingen börjat vaccineras hos er?
    Bara riskgrupperna än så länge
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-11-12 18:48:15 följande:
    oj vad långt framme vi måste vara i malmö.. här har alla utom lillebror fått erbjudande..
    Ja, här är vi inte långt fram
    Men lillebror lär väl få erbjudande nu när det blivit godkänt för mindra barn
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15