• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Lillronya: Har helt glömt men här kommer måtten som jag fick från Annacill

Det är ganska stor skillnad, undersidan av ärmen på 128:an är ca 39cm och 140 är ca 145, dock är ”mudden” ganska liten så jag tror inte att ärmen trillar ner över handen. Hur lång är din tjej? Min är 133cm och har 140 i samma modell, tycker att den sitter bra med lite växmån.

Men jag tror att det blev fel där med 145 på storlek 140. Blir en jäkligt lång ärm annars. Ska nog vara 45 cm.

Pluttan & Plutten
  • Morty

Tjolla: Så snygg Milo ska vara på julafton!!! Har köpt väst till Mattis i år men han totalvägrar den!!! Fast det gör han med sin moloregnbågsjacka också.....som han valde själv! Han får inte välja själv hädanefter. I morse var där en pappa till han kompis som ropade på avstånd på dagisgården -Mattis vilken fin jacka du har!!! Då blir han så blyg så det kanske är därför han inte vill ha den...??

Förresten lite OT men igår såg jag att någon helt plötsligt satt in pengar på mitt konto. Iofs ingen stor summa. Jag höll på med smycken förut men har lagt ner det helt sen 6 månader. Så helt plötsligt fanns där pengar från en Karin. Ingen aning vem hon är. Vad händer med dessa? Bara låta dem vara och se vad som händer eller ska man kontakta banken?  

Pluttan & Plutten
  • Morty
    Pepper79 skrev 2009-12-02 09:50:14 följande:
    Morning! Här är det fortfarande hostigt, dock lite bättre Smultron: Hur är det med blindtarmen?Någon som kommer ihåg om de idat strumpor som kom i våras, typ de gula, stämde med stlangivelserna? Stl 16-20 mån måste ju funka till en som är 17 mån...
    Krya på dig!
    nikki2006 skrev 2009-12-02 09:50:26 följande:
    vet faktiskt inte men jag kan fråga
    Ja om du vill. Annars kan jag själv maila och fråga.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-12-02 10:01:46 följande:
    Tack!Hmmm var det på knapptröjan? Kommer knappt ihåg.
    Japp! Det var knapp tröjan.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 10:01:48 följande:
    Åh vad synd att han inte vill ha den! Jag har fått hänga Milos kläder i våra garderober för han vill ha det på sig hela tiden "milo fiiin mamma!" Men jag tycker inte han ska ha det på sig till dagis...
    Hihihi...nä det är ju inte direkt dagis kläder.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    ängeln83 skrev 2009-12-02 11:41:32 följande:
    Hej hej flickor.Idag har vi varit på mitt jobb och hälsat på, dom blir alltid lika glada när vi mamma lediga kommer dit med våra bebisar Sitter och väntar på posten, hoppas Liams nya lurv jacka kommer idag.Nån här som är duktig på datorer? Min underbara son har lyckats trycka på nånting så att allt är super stort, nån som vet hur man ändrar det?
    Ctrl -
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    ängeln83 skrev 2009-12-02 11:41:32 följande:
    Hej hej flickor.Idag har vi varit på mitt jobb och hälsat på, dom blir alltid lika glada när vi mamma lediga kommer dit med våra bebisar Sitter och väntar på posten, hoppas Liams nya lurv jacka kommer idag.Nån här som är duktig på datorer? Min underbara son har lyckats trycka på nånting så att allt är super stort, nån som vet hur man ändrar det?
    och om du behöver förstora någon gång så är det ctrl +

Jag fick mega liten text en gång. Mattis som varit framme och fibblat.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 11:56:50 följande:
    Åhh här vräker snön ner! Så mysigt!
    Oj!!! Hoppas det kommer lite här nere på kusten också.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-02 15:41:03 följande:
    Å tänk!! Bara 16 dagar kvar sen går lastbilen mot vårt nya hem, guuuuud så jag räknar dagarna här Hoppas det kommer snö då blir det extra mysigt där i huset, sen ska vi ha gäster på nyår, får se om vi hinner bli klara tills dess
    Oj shit!!! Redan dags, tiden går fort. Glöm nu inte att ta det lugnt. Vad säger nu de stora tjejerna om flytten?
    solouniko skrev 2009-12-02 15:41:30 följande:
    Hejhej! Idag spanade jag in nya lurvarna i min butik, och GUUD så fin den rosa/lila var alltså! Jag som tänkte hoppas på att fynda en lila från i hösten, men jag kanske måste ha en rosa också va? Den var så himla fin!
    Klart du ska köpa båda!
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-02 15:43:32 följande:
    Hon försökte faktiskt med " om ja pova en töja då, ja kan hämta en töja så pova ja den"   Så söt att hon faktiskt fick smaka en bit ändå utan provning
    Gullepluttan! {#lang_emotions_kiss}
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15