LJ2 skrev 2009-10-15 11:42:50 följande:
andra gången spydde jag bara i 7 mån o konstant illamående till han kom.. o bara inlagd på sjukhus 1 ggn.. (minns en pissdag jag hade, ALLT kom upp om jag tänkte på mat, 6 ggr på en timme va nog rekordet just då!!) så ja. det va lite lättare (nr 1 va 11 ggr på en dag, tappade räkning, men kan varit nån mer gång.. de va på sjukhuset... efter medicin... i armen, som jag spydde av)tredje gången spydde jag bara 4-5 mån.. o inte varje dag!! typ 1-2 dagar i veckan "bara" o "bara" upp till 5 ggr den dagen o sen illamående till hon kom.. men, jag kunde hantera det
iaf o visste när jag skulle kräkas.. så visst KAN det bli bättre.. men inte säkert..MEN.. de är värda det.. dock är mina 3 barn nu INTE värda att jag ska bli liggandes o inte kunna umgås med dom på flera månader, inte laga mat åt dom, inte leka, inte kramas, inte pussas o inte bara va mamma.. så.. nu e det stopp för min del..=)) e såå nöjd med mina små.. hade jag inte kräktsd så, då hade jag nog kanske funderat på en till.. =))
usch för att vara så dålig på graviditeten
jag som tyckte att min senaste graviditet var den värsta....jag mådde illa och kräktes i 3-4 första månmaderna och var fruktansvärt trött så att jag knappt kom upp ur sängen...mina andra 2 barn fick lida en del utav det....jag var dessutom på fruktansvärt humör, speciellt på morgonen....men som tur var så släppte det och jag blev lite mer normal efter ca 3-4 månader och kunde umgås lite mer med barnen men fyyyy vad dåligt samvete jag hade över att jag var så kass
vihar sagt att vi inte ska ha fler men jag blir himla sugen på en till nu iaf och speciellt när det är så många i denna tråd som får småttingar