Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Quiet thoughts skrev 2009-11-04 16:15:18 följande:
    En glad nyhet. alvins villrvalla o IdaT tröja kom idag + att jag köpte en blå IdaT overall åt honom. Jag köpte 86 för den var ganska stor men sitter han ser den kort ut hmm. hon i affären tyckte dock den var bra för det fanns ju en 8 cm rum mellan tyg o rumpa. Vet inte hur det skall vara riktigt men min hand rymdes in iallafall...Han är ju så liten Alvin....Dålig nyhet. Lovas syn har blivit ännu sämre och hon ser dåligare på ena ögat nu, läkaren ville inte säga rakt ut åt maken men hans förstod att hon var inte långt ifrån blind på ögat.
    Nämen lilla stackare. *massa styrekkramar till er familj*
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza
    Quiet thoughts skrev 2009-11-04 20:34:01 följande:
    Tack...Nu en fråga, Alvins nya overall i strl 86. Ser den för liten ut?bambinidolce.blogg.se/Det finns ju kanske en 5 cm på ben o växa i och 3 cm på armarna.Den hänger alltså inte som en säck o han rör sej bra i den, o de finns rum för min hand i grenen där det finns kanske 7-8 cm rum mellan bak o gren....Hur himelens stora overaller köper ni? så det korvar sej eller? .... 92 såg ju ut som världens hus då jag tittade o provade ej heller, den va ju stor faktiskt.
    jag läste din blogg och får tårar i ögonen efter att läst allt ni får stå ut med och framför allt er älskade lilla Lova som får lida så mycket......usch vilket helvete men jag hoppas verkligen att hon blir bättre snart och får slut på ert och Lovas lidande....

*massa varma kramar till er*

overallen tycker jag satt bra och inte alls för liten men kolla måtten på nästa storlek och jämför om du tror att nästa storlek skulle vara bättre....men det är ju inte bra att ha för stor overall för det blir ju lite klumpigt att röra sig i det ju
  • melizza
    trunken81 skrev 2009-11-05 11:15:17 följande:
    En av danskorna som jobbade på salgen igår sa att det kommer en hel del overaller idag, det var väldigt lite av det igår och jag var ju ute efter en så vi dividerade om det ganska länge
    vad pratar ni med danskor....jag skulle nog inte våga för jag förstår ju inte ett dugg då ju
  • melizza

fasen också.....lite lagom lägligt till salg så har jag nu fått smått ryggskott.....skit också {#lang_emotions_yell}

• melizza
    vakttjejen skrev 2009-11-05 22:32:15 följande:
    Vart köper jag ida T vinteroverall på nätet? Någon som har rea?
    det finns på busloppan.se men vet ej omdet finns rea
  • melizza
    skrutthumlan2 skrev 2009-11-06 11:40:28 följande:
    När ni köper byxor för att använda dem som knickers, hur pass för små köper ni dem? har ett par stjärn byxor i stl 80, kan man ha dem som knickers när sonen har stl 92? skulle passa fint med alla mina salg fynd!
    Det kan du säkert om dem inte kanar ner på benen för dem blir nog lite för långa för att vara knickers för jag hade 80 till min tjej i somras och hon har strl 104 - 110 på tights och byxor och var då 3 1/2 år...
  • melizza
    ängeln83 skrev 2009-11-06 11:58:23 följande:
    Hallå tjejer.Oj vilken sovmorgon det blev idag, fick världens chock när jag vaknade och såg att klockan var 11 Nån som har koll på om det finns nån shop som har kvar nåt Molo från våren? Har fått en massa måste ha begär efter alla era underbara salg bilder ju.O förresten, är det någon som ska åka på salgen imorgon som har lust att kika efter 1 plagg åt mej? *blink flirt blink*, inboxa mej isf :)
    kolla på lillamirakel.se tror att hon t.o.m reade ut det men är inte hlt säker....
  • melizza

Tjena tjejer!!!

Fasen vad kul det var med salg. Jag vill dit idag igen Nu har jag förlorat min salgoskuld iaf
    Kul att se alla fast man inte visste riktigt vilka som var vilka men men det är ju inte så lätt när det var så många.

Mina bilder ligger nu i BT

• melizza

Vad mycket fint ni fick tag i.....

Tjolla: din lilla tös kommer vara superfin i alla dem fina suits hon fick

Butte: vilka fina linnen du fick tag i och en med blanket {#lang_emotions_surprised} men älgtröjan var skiiiitfin ju......en sån hade jag med velat ha

• melizza
    Tjollabolla skrev 2009-11-08 11:23:38 följande:
    Vi hade ju lite roligt i bilen dit När vi kom till bron så funkade inte brobizzen. Så vi fick backa. Å försöka igen. Å igen. Å igen. 4 gånger backade vi, sen körde vi bort till en lucka där det satt en personal. Butte fick hoppa ut och prata med dom och sen när hon skulle in igen så började lalalong köra när butte hade en foten i bilen Himmel vad jag skrattade! Hemvägen samma sak Fast då var butte på andra sidan när hon började köra, men bildörren var öppen. Åh gud, det var såå roligt!
    ASG stackars Butte.....var hon inte snäll eller??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15