Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Usch jag är så nervös {#lang_emotions_sealed} ska snart på anställningsintervju. Jag brukar inte vara nervös inför sånt men nu är jag det för det känns som att det är så avgörande på nåt sätt. Jag ska ju få sparken och behöver ett jobb snarast så att jag kan säga upp mig istället och få det nöjet och så kan dem sitta här sen och göra vad f*n dem vill med min tjänst....får se om dem klarar sig utan mig {#lang_emotions_yell}

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza
    lillronya skrev 2009-10-22 13:53:40 följande:
    Det var ett bra pris Lycka till!!!
    Tack! {#lang_emotions_kiss}
  • melizza
    svischan skrev 2009-10-22 20:33:42 följande:
    Din dotter var väl ungefär lika gammal som min? 4,5? Är hon också hopplös med kläder?? Det är bara klänningar som gäller här, och helst ska det vara Molo, så hon går varje dag till dagis i sina fina molo-knappklänningar=) Bäst klädda barnet på dagis varje dag alltså.Vad tycker ni, ska jag försöka sälja av hennes tröjor, som inte använt sedan i våras, eftersom hon vägrar allt som inte är klänning? Eller ska jag avvakta? Vill inte sälja alla fina knapptröjor...
    Sån är min snart 4 åring med fast tvärtom.....hon totalvägrar klänningar och kjolar det ska bara var byxor och tröja....sååååå tråkigt när mamma älskar klänningar och leggings för leggings har vi en del men dem används som byxor iaf
  • melizza
    nikki2006 skrev 2009-10-22 20:37:48 följande:
    Jag har haft tur för min dotter bryr sig inte så mycket så jag plockar fram kläder till henne. Däremot så tycker hon om att matcha Så hon säger alltid att jessie måste ha samma som henne. Undrar var hon har fått det ifrån hi hiKanske du kan sälja ett par st och se hur det känns. Tråkigt om man ångrar sig juNikki är snart 4 år och vi får väl se hur länge det dröjer innan man inte har något att säga till om  hi hi hi
    sötnosen...vill matcha lillsyrrans kläder...vad goa ungar
  • melizza
    svischan skrev 2009-10-22 20:48:13 följande:
    Tacktack!Nä, det är riktigt fiiiina kläder som hänger här till ingen nytta=)
    samma här...alla klänningarna bara hänger och ser fina ut men används väldigt väldigt sällan.....så tråkigt med sååå fina klänningar....men några ligger på T nu för det känns ju lite dumt att dem bara ska hänga där utan att användas
  • melizza
    svischan skrev 2009-10-22 20:53:14 följande:
    Vad har du för alias? Jag kommer inte in på din sida...
    har svarat i din gb och lagt till dig så du kan komma in till mig....
    svischan skrev 2009-10-22 20:52:12 följande:
    Fast jag kan informera om att klänning varje dag är rätt tråkigt... jag har aldrig köpt klänningar till henne tidigare, utan hon har varit rätt cool i jeans och snygga tröjor. Hon har långt hår i sidbena och är rätt kaxig, så hela hennes framtoning är cool på något vis. Och så ska hon ha klänning!! Jag blir tookig! Visst, nu köper ju jag bara klänningar jag tycker är coola och snygga, inga prinsessklänningar direkt, men ändå... Hon passar bättre i jeans är min mening. Men men, jag hoppas hon kommer över detta snart=)
    visst är det tråkigt med men jag kan säga att tröja och byxor är inte så kul heller varje dag och när vi ska iväg och man vill klä upp henne så brukar jag tom muta henne för att få på henne klänning eller kjol *knäpp morsa jag vet*
    variation är helt klart bäst men men dem är ju söta ändå busarna
  • melizza
    Zvartaliljan skrev 2009-10-22 21:01:05 följande:
    Nej nu är jag trött på detta...helt mjölk- och sojafritt + movicol varje dag, en lösande kost och ÄNDÅ måste jag ge Maia en dulcolax var 3-4dag nu....nu har hon inte bajsat självmant på länge...bajsade på dagis för ett par veckor sen för första gången, sen dess har hon vägrat och det har blivit dulcolax var 3e dag...det kan verkligen inte vara bra med dom där tabletterna...måste ju reta tarmarna nåt hemskt Sorry OT, känner mig bara lite uppgiven just nu, vet inte vad jag ska göra, finns ju inget man kan göra åt det
    vad ger du för lösande kost?? kiwi och apelsiner i massor kan ha en lösande effekt....har du provat det? även plommon då men det visste du säkert redan

stackars liten *kramar om*
  • melizza
    Zvartaliljan skrev 2009-10-22 21:11:39 följande:
    Alltså vi har verkligen provat ALLT!! Detta helvetet har ju pågått i flera år nu...vi har träffat ett dussintals olika läkare och flera olika dietister, fått hundratals olika tips som vi testat. Men alltid slutar det ändå med lavemang Hon måste äta mer...äter alldeles för lite så tarmarna jobbar så så sakta...det funkar bara inte.Maias problem sitter ändå framförallt PSYKISKT, hon behöver inte ens vara hård, men hon vägrar bajsa och håller sig tills det blir hårt, och så blir det då lavemang eller dulcolax o då gör det ju ont o så håller hon sig ännu längre nästa gång o.s.vMen det går ju inte att boka en 3,5-åring med psykiska problem...hade hellre sett att hon haft fysiska...låter kanske hemskt sagt men hellre en tarmsjukdom som man kan göra något åt än detta
    så gör min lilla också men det blir absolut inte så farligt som Maia utan efter tre dagar brukar det komma iaf efter mycket gnäll och många ggr till toan....ibland bajsar hon hellre på sig med för att hon inte vågar trycka på toan.

klart att det blir en ond karusell när hon håller sig så blir hon ju bara hårdare och hårdare och det gör ju till slut väldigt ont att få ut allt det hårda igenom lilla lilla rumpan....Stella brukar ju säga att hon inte vill bajsa för det gör ont i rumpan

usch stackars lilla gumman *kramar från oss*
  • melizza
    lillronya skrev 2009-10-22 21:34:17 följande:
    Åååååååååååååå vad jag är glad!!!Skulle inte handla nåt innan salg, men detta fick bli ett undantag. www.tradera.com/Coola-CUFF-jeans-fran-BRANDst...
    Grattis...dem är skitsnygga dem...har jagat sådana på T men i Stellas storlek kommer det sällan
  • melizza
    Quiet thoughts skrev 2009-10-22 21:47:35 följande:
    hon är c.a 114 cm.Det går uppåt o nedåt med henne. Just nu har vi en bättre period verkar det som och hon har gått ned från cellgifter varje vecka till var tredje vecka. Men det är ännu över 1 år kvar att behandla. Ojoj, tungt tungt...
    *kramar om varmt* får tårar i ögonen...stackars liten

till tröjorna nu då så skulle jag tagit 122 till henne istället...min snart 4 åring kan ha 116 med lite uppvik och hon är ca 104 cm lång
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15