Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

LJ2 skrev 2009-10-17 21:01:23 följande:
    klart jag tar kort den just nu e det inte då fint.. =)) 2 vita längder, o 2 väggar ljusgrå =)) men snart så =) www.svenskabarnrum.se/popup_image.php?pID=182...den blev det till slut.. han fick välja själv.. =)

oj vilken häftig....nu blev jag nästan sugen på att göra om i skruttens rum....den skulle hon nog älska

GRATTIS Ängeln till en sån söt liten Meja!!!!{#lang_emotions_flower}

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza

Ronya: vad snyggt kakel och hela köket blev ju superfint...kommer ihåg era blåa skåp förut....dem var inte att leka med men fint blev det nu

• melizza
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-17 22:03:08 följande:
    Fasiken va T står stiiiiiiiiiilla!!! Det rör sig inte en spänn där alltså   Känns nästan Spooky där inne just nu tycker jag.. Total stiltje... *ryys*
    men snart är det bb så då brukar det gå rätt bra tycker jag....fast senaste månaderna har varit lite sega där tycker jag.....jag vågar nästan inte lägga ut nåt nu....sen har jag inte orkat ta tag i det heller
  • melizza
    Morty skrev 2009-10-17 22:07:28 följande:
    samma här. Väntar på bb/lön och jag har helt enkelt inte orkat. Ligger en hög där uppe och hånler mot en varje gång jag går förbi. Får ju skylla mig själv att jag låter det ligga framme och påminna en.
    samma här...ligger en hög och den blir större o större för varje dag jag hittar nåt mer som är för smått på skrutten.....jag har tom tagit kort på vissa grejer men kommer inte längre än så....*latmask*
    Denna veckan har jag varit ensam med alla 3 barnen med eftersom min sambo var på tjänsteresa i Tunisien så då har jag varit helt slutkörd efter jobb och allt hemma med...
  • melizza
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-19 11:39:57 följande:
    Hej tjejer!Fick lämna jobbet för hämtning av sjukling på dagis... Min första vab dag! Hur sjutton gör man nu då? Anmäla, begära, intyg från dagis.. jag hänger itne med riktig....
    Hej

Jag är med hemma idag med sjukling.

Man kan gå in på nätet och anmäla vab och då skickar dem hem en lapp som dagis måste skriva på. Den ska sedan skickas till försäkringskassan och då måste du även gå in igen och begära betalt för dem dagar du varit hemma för vab.

Tack för att du påmnde mig med för nu ska jag in och anmäla
  • melizza
    Lewisia skrev 2009-10-19 12:06:40 följande:
    Läser mycket här o kollar bt men nu har jag problem :D. Har köpt en idaT fleece overall ( se bildgalleri) och söker en mössa till.. helst den i fleece som hör till då den inte fanns kvar här i butiken på Åland... Ska vara i strl för en på halvåret kanske.Babuska (molo= kan också funka kanske i färg, men hittar inte den heller i ngn webbshop i rätt strl.Så, tips :D??
    Här finns ida t mössor: http://www.lillamirakel.se/
  • melizza
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:07:26 följande:
    nu kommer bilder i bildis tjejerHJÄLP MIG
    jag tycker molos vovvar eller katvig med regnbågs molo
  • melizza

Gomorron

Vi är med hemma idag....men bara för att Stella är så himla dunderförkyld men ingen feber har hon iaf så imorgon får hon nog gå till dagis.

Vill med gå på salg men min gubbe resonerar nästan som Bubblans gubbe....och jag jobbar ju halvtid så jag får ju iaf in en halv lön plus att jag har hand om allt hemma för han är ju borta 11 timmar om dan. Han tycker att jag ska spara några tusenlappar i månaden för att jag ska kunna ha råd med det. För traderaförsäljningen är inkomst som ska in på vår gemensamma konto. Sedan ska kläder köpas från mitt konto efter att jag betalat en del av räkningarna då.
    Han tycker ju att jag handlar alldeles för mycket kläder till barnen och det har han ju rätt i men han vet ju också hur mycket jag velat gå på en molosalg i alla dessa år och ändå är det samma snack varje år jag talar om att jag vill gå.

• melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-10-20 09:14:07 följande:
    Voj voj...sextiotusenkronor är sjukt mkt dineros Stoffe fick en jacka för 1700 i helgen så nu är han nöjd för ett tag och tycker huxflux att jag ska handla rejält på salgen
    Du har en bra man du
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-10-20 09:30:37 följande:
    Jaa- han står ju ut med mig Precis- allt handlar om vad man jämför med Stoffe gnäller aldrig-han har gett upp Och efter sådana Traderarundor som den igår tycker han tvärtom att jag ska fortsätta som jag gör! Eller ja...nästan iaf
    Min gubbe blir också glad när han ser hur mycket det kommer in från T och säger att bara sälj du så vi får in mycket pengar. Vi och vi....vad fasen det är ju bara jag som gör allt med T....fotar och lägger ut och packar och går till posten. Men jag kan ju sälja om jag inte hade handlat så mycket som jag gör. Det där kopplar han inte liksom.
    En annan gång sa han att jag får gå på salg om jag köper för att sälja allt. Då skulle han tom finasiera det. Hallå är han helt galen eller??? Då sa jag att lite kunde väl Stella få och då tyckte han att ja ja ett eller  två plagg då eller det hon behöve och det är ju inte nåt va´sa han.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15