Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2010-01-02 21:59:38 följande:
    Mmmm.. Dom är tokfina!! Blev kär i dom för längesen  Det kommer bli himla prickigt men huj så fint
    Blir det på alla väggarna? Kul att fixa helt nytt. Vi ska försöka bygga ett litet kök till Noel här hemma. Om vi får tummen ur någon gång.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-01-02 22:00:49 följande:
    JApp det var därför han knaprade ruccola.
    *ASG* Nog för att jag gillar ruccola men inte bara själv sådär

Meeen, när ska LLM sänka sin rea ännu mer? 30% är ju rätt trist
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-01-02 22:06:45 följande:
    Han har också konstaterat att ruccola är godare som en ingridiens i sallad än att käka som snacks. Så himla roligt vi har haft åt det där. Ja 30% är snålt!
    Ja och så står det Explosiv rea på gång. Que?

Finns det ingenstans man kan shoppa danskt för typ 50-70%? *önsketänkande*

Är så sugen på att åka till Vildänglar där det är 50 men orkar verkligen inte
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-01-02 22:13:59 följande:
    Falsk marknadsföring? Vill också ha minst 50%. Nu ska jag natta mej eftersom det inte blev så mycket sömn på jobbet inatt. Ha det bra!
    Ja eller hur. Man trodde det skulle bli kalasrea lagom till 12-slaget men icke.

Go natt och sov gott!
  • Duntoffla
    Jullessk skrev 2010-01-02 22:43:08 följande:
    Jag var på Vildänglar idag, det var mest smått eller väldigt stort kvar. Hittade dock en grå stjärnbody från KIK KID (förlåt inte danskt) som undgått att få de diarréebruna stärnorna på sig !
    Ok, bra att veta. Då kanske jag inte missar något kalasbra då
    Jullessk skrev 2010-01-02 22:44:10 följande:
    Satt också där och lurade vid 24 men blev lurad.
    Jag väntade tack och lov inte men trodde att den skulle vara i full gång på morgonen efter. Tji fick jag
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-01-03 11:10:54 följande:
    God förmiddag!! ja, fy vad kallt det är!! Jag ska snart köra Nora till ridskolan, hon går på en intensiv hoppkurs igår och idag. Jag är INTE avis på henne att spendera dagen i ett iskallt stall och ridhus. Tror inte det blir något tittande av mig idag där ute
    God förmiddag!

Ja, idag är det lite småkallt. Nackdelen med att bo söder ut (jämfört med Norrland alltså) är ju att kylan här ofta känns kallare/fuktigare. 20 minus i Norrland känns ofta inte lika kallt som runt nollan här hemma i blötträsket.
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-01-03 11:14:41 följande:
    Ja, de säger det, själv har jag aldrig varit i Norrland Tror det beror rätt mycket på att det alltid blåser lite här nere också
    Ja, ni brukar ha det rätt blåsigt där nere

När jag jobbade i Åre och det var upp till minus 35 var det för kallt men runt 20 var helt ok. Sen kom jag hem till Sthlm där det var -10 och jag höll på att frysa ihjäl. Den torra kylan är att föredra. Fukten tar sig genom kläderna hur mycket man än pälsar på sig.
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-01-03 11:27:16 följande:
    Hej i tråden! Har nyss skickat ut Milo o sambon så Milo får lite luft... Imorgon ska sambon jobba igen så då får Milo snällt stanna inne med Mamma... Nåja, jag klagar inte, minus 13 hår idag! Det händer banne mig inte ofta i skåne... ! Nu ska jag betala lite shoppingsynder tänkte jag
    Haha...du blir ruinerad då kan jag tänka mig
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-01-03 11:35:25 följande:
    Ja det känns som det

Nu måste vi tyvärr åka och handla.{#lang_emotions_throwup} Nya nattgäster ikväll.  *hela tiden känns det som just nu* Det blir skönt att börja jobba igen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15