Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tasha78 skrev 2009-12-30 22:25:23 följande:
    vad är en anorak
    Anorak brukar ofta vara i tunnare material och utan dragkedja+ huva. Typ en sån här;

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-12-30 22:29:26 följande:
    åhhh lillplutten
    Jag fick värsta nostalgitrippen när jag la ut det. Vad liten han var där. Och nu är han världens pratnisse som är tvärtemot jämt{#lang_emotions_heart}
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-12-30 22:30:53 följande:
    nä 92 räcker men 98 funkar. dom jag har på t passar fortfarande bia
    Ok, bra att veta. Var lite sugen på VV´s rea men det fanns inga brallor i 92 eller 98. Inte på rea överhuvudtaget.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-12-30 22:32:04 följande:
    ja pytteliten ju hehe lillebror är i en fasansfull period. lyssnar inte och bara skrattar när man "skäller" på honom gahh
    Känner igen där där också. Det är fight varje dag. Nu vägrar han att ha kläder på sig. Har man tur får man på en blöja efter en brottningsmatch men kläder är ursvårt. Han blir tokarg!

Sen får jag inte göra något alls. Neej, mamma! Snacka om att vara ratad helt och fullt. Får inte ens trösta, då går han till pappa. *värker lite i mammahjärtat*
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-12-30 22:42:38 följande:
    nä de orange har jag inte lagt ut än kom jag på
    Ja, jag hoppas att det är övergående för det är bara pappa som duger. Eller mormor osv. Bara det inte är jag

Det har ju varit tvärtom förut men det blir mer påtagligt när barnet själv kan prata och säga NEJ MAMMA!

Allting går över intalar jag mig

Än? Håller ögonen öppna
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-12-30 22:51:32 följande:
    jadå det går över! tror de flesta barn har haft en sån period. men det värker!! isabel ville inte gå hem från dagis för nån vecka sen "men mamma det är roligare här på dagis" även om jag förstår att hon har mer kul på dagis med sina 10 kompisar än vad hon har med mig på lekplatsen (brukar BARA vara vi som är ute här på vintern ) så värker det till i mammahjärtat. samtidigt tycker jag att det är skitkul att hon trivs så bra på dagiset
    Ja, sånt är jobbigt. Men på sätt och vis skönt att de anpassar sig så lätt. Kul att det funkar. Hur går det med Bia? Går han också på dagis nu?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15