Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Kanske bör tillägga att Lourdi är mycket populära här på Åland. En del som hejar på Finland Så den spelas även på alla daghem och på varenda disko

• SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:44:48 följande:
    hej hej!! har nyss lagt en övertrött Ella, efter en stunds tandagnisslan och skrik angående ALLT!! Har varit på kalas hela em och kvällen och Ella har inte sovit middag och när hon blir såhär övertrött blir hon ett monster Och jag känner att jag tappar tålamodet alldeles för lätt, men jag vet verkligen inte hur jag ska hantera hennes utbrott Inget verkar ju hjälpa, löser jag en sak åt henne så hittar hon en annan sak att bi hysterisk över, vissa gånger SKA det tydligen bara vara nåt fel. Så nu har jag gnällt av mig lite
    Gnäll på du!

Jag vet hur du har det

KRAM
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:51:56 följande:
    Hihi, ja du vet nog, du har ju en i samma ålder
    ha ha fast det var inte henne jag tänkte på

Svea är faktiskt den lugnaste i huset, ja humör mässigt. En liten mini mamma.

Killarna däremot är... ja du....

Kan de inte hoppa över 6 års trotsen. Anton är inne i en hemsk trotsålder. Men det är dock den första trots perioden han har haft, fram till nu har han varit en ängel. Nu är han gööööör jobbig. Tillochmed sambon tappade tålamodet i dag. O då har det gått långt.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:58:17 följande:
    Nu drar jag upp den här vaccinationen igen. Har funderat på hur jag ska göra med August. Har bestämt mig för att han ska vaccineras, men då kom jag att tänka på det där med att köa in til vaccinationen. 10 min är nog max vad han klarar i ett väntrum. Tror ni det finns nån möjlighet att vi slipper köa med honom? Han fixar det helt enkelt inte. Kanske bara ska glida förbi kön och säga att han inte riktigt klarar av att vänta när alla andra står där och köar med sina barn, tror ni man skulle bli populär då
    Ja vi har ju lite samma bekymmer. Jag tänker ta med mig svärmor som får gå ut o gå lite med barnet, när vi andra köar.

Har du ingen som kan följa med så ja gå före i kön.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:05:19 följande:
    Jag vet inte ens om de vaccinerar på vc här. vaccinationen sker nämligen i en annan lokal och inte på vc. Och dit där de gör det finns inte ens nåt telefonnummer. Men jag har funderat på att ringa barnmottagningen, där vaccinerar de egentligen bara riskgruppsbarn mellan 6 mån-3 år, men kanske vi skulle kunna få en tid där
    Aha du skall inte vaccinera Ella?

För mig hade det inte gått ensam. Jag skall ju vaccinera tre stycken. Anton är livrädd så för honom behövs det minst vara en vuxen.

Håller nog med. Försök få en bokad tid. Det kan de säkert ordna.
  • SmillaMilla
    malinkaunitz skrev 2009-11-14 22:05:32 följande:
    Ser att ni pratat tv spel och konsoller.. Teknik nördar som vi är i detta hemmet så har jag rätt så stor koll på det.. Här hemma har vi wii, ps 2, ps 3, psp go, psp, och nintendo ds.. Det är helt till olika åldersgrupper tycker jag .. Psp skulle jag absolut inte köpt till någon under iaf 10 år, mest krigsspel och sådant som små inte förstår.. Och fördelen med nintendo ds är att det går mycket bättre till lite mindre barn med mario och lite olika bra disney spel.. Så valet hade inte varit svårt för mig.. Nintendo ds lugnt till ett mindre barn..
    TACK! Nu har du övertalat min sambo
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:10:05 följande:
    Jo, Ella ska vaccineras, men för att krångla till det ännu mer så vaccineras barnen mellan 6 mån-3 år på bvc, ja om de inte tillhör riskgrupp då och det har vi ju inte fått bekräftat att Ella gör Så Ella och August ska inte vaccineras på samma ställe
    Aha, men kan ni inte få ett undantag för August då o boka in en tid på bvc så att han kan få sprutan där?
  • SmillaMilla
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:18:12 följande:
    o så lite hjälp med inte ot för en gångs skull.. =)) kjolar behövs!!! en gul-orange (dinosuiten, kantbandet) en ljusrosa (hawaiisuit kanterna) gitarr passar svart till? cups suit.. ? o dalmatin.. har ljuslila, ljusrosa, röd, vit, svart, brun, grön ( som pärlsuit banden, o butterfly suiten), mörklila, lite mörkare röd, cerise (älg), så tips på enfärgade kjolar? märke bryr jag mig inte alls minsta om.. har lindex o åhlenskjol som jag använder massor ihop med suit, perfekt färg till!!! o enfärgade byxor i olika färger?? gärna till flowertröja, katttröja, lamm, sländor har några som passar till de mesta jag har hemma, men nya kläder som flyttat hit, betyder mer nya kläder som måste flytta hit tänka sig.. jag sa till sambon att jag behöver köpa nya enfärgade kjolar till henne, o han sa JA, bara rakt ut.. jag kollade på han o han sa ja, de behöver du.. det finns inga som passar till? jag hade svårt o hitta en till dinosaurie sist, så jag tog en svart.. ? ja.. han brukar INTE tycka hon behöver MER kläder.. så.. nu passar jag på iofs säger han inget ändå.. =)) "du sköter det där så bra ändå"
    Åhh kjolar är svårt. Men till gitarrerna tycker jag en röd.

annars har väll lindex enfärgade kjolar ideras ta3bet2?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:19:21 följande:
    Vad händer annars här då? Frågade igår också, men frågar idag igen. Nån som sett nån lurvrånis i strl. 6-8 år nånstans? Det är August som ska ha den och den ska passa till MAT blå anorak
    Åhhh jag tycker august var supersöt i väpnarluva. Men kanske inte den blommiga

Cartoon tror jag skulle vara fint till den blå.
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2009-11-15 11:16:08 följande:
    Morning girls. Har sovit alldeles oförskämt bra inatt, Meja sov från kl 24-08, duuuuuktig lillfisa OT men  är det någon som vet hur man avbryter man en auktion på T som man fått bud på?
    Oj oj då sover hon bättre på natten än vad Svea gör. Så länge har jag knappt sovit på 7 år {#lang_emotions_surprised}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15