Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tasha78 skrev 2009-11-11 22:33:21 följande:
    alltså denna tråden är livsfarlig först blir man fast med molo och nu nallar
    är det inte du som var krambjörnstokig? Eller nu kanske jag blandar ihop dig med någon annan {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-11 22:35:14 följande:
    vilken pytte men ängelns var lika liten och ut kom ju en söt liten meja när min mamma var gravid med min syster såg iiiingen att hon var gravid. och hon var ändå smal!! ut kom min syrra och vägde 3.8 säkert ingen fara
    om jag bara ville skulle jag kunna dölja magen hur lätt som helst o ingen skulle kunna se att jag var gravid...har ju liksom inte större midjemått än innan...det är mina vanliga byxor på bilden! Sjukt att man fortfarande kan ha dom i v.29....så var det ju absolut inte när jag väntade Maia.
    Men antar att han säkert mår fint, livmodern ligger väldigt bakåtlutad o växer uppåt o inåt, det är ju därför jag fått lunginflammation förmodligen...kan ju inte fylla lungorna riktigt, de får ju verkligen inte plats!
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-11-11 22:39:55 följande:
    Fiiin mage! Sambon kollade just på datorn och blev förvånad när jag sa att du var i vecka 29, han sa att han ser ut så när han ätit palt Men plötsligt kanske det händer och den växer, det gjorde min från en dag till en annan. POFF! Så man vet aldrig Men det är ju skönt med liten mage, så länge lillebror mår bra  Och det gör han ju
    fast det är ju just det...alla verkar tro fel o tro att det är skönt med liten mage, att man inte har det lika tungt o jobbigt men det har jag ju...om inte jobbigare just för att ingenting får plats därinne längre utan har fått flytta på sig o trycks ihop...och när man går o ojar sig o kämpar sig ur bilen o har ont i höfterna bara man tar några steg så är det ju ingen som förstår, då önskar man liksom att man haft en stor mage istället så de fattat varför man har det tungt
  • Zvartaliljan
    MejaKiZnic skrev 2009-11-11 22:44:23 följande:
    Liljan, så fin mage måste var skönt inte så himla klumpigt men vem vet kanske bara säger poff
    men det är ju just det, jag är ju en klumpig kossa ändå!
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2009-11-11 22:46:36 följande:
    Jag har inte heller haft så stor mage. Jag har bakåttippad livmoder så allt blir hoptryckt. Inte kul alls.. Då Elias var nyfödd var det folk som frågade om jag hade varit gravid
    ja då förstår du mig Det är liksom inte mindre tungt o jobbigt bara för att man har mindre mage...
    tänk om jag får lika tidigt denna gång, alltså om 6-7 veckor, då lär ju en del iaf bli lite förvånade när de knappt upptäckt att jag varit gravid
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-11-11 22:49:59 följande:
    Min moster hade också pytte mage, eller ingen alls rättare sagt. Sara, min kusin, kom ut i vecka 37 tror jag och då visste inte min moster att hon var gravid ens. Hon var 17 och bodde hemma, hade sina vanliga jeans och hade ingen aning att hon hade en liten skit i magen. Låter ju heltokigt i mina öron men så kan det gå
    För mig låter det inte så tokigt mer än att hon kunde missa fosterrörelserna {#lang_emotions_surprised}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-12 18:48:15 följande:
    oj vad långt framme vi måste vara i malmö.. här har alla utom lillebror fått erbjudande..
    ja Malmö fick vaccinen först så ni har kommit längst.
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-12 19:04:02 följande:
    ska stå på socialstyrelsens hemsida ... ska se om ja kan hitta det =).. åhh ringde ju jourläkarcentralen å de lovade skriva ut medicin till max...... MEN nu är det så att han egentligen e lite för liten för den medicinen så vår läkare vi hade skulleju anpassaden efter max... å de på jourläkarcentralen ville inte skriva ut det till han...såå nu blir det e lååång jobbig natt för maxen IGEN.... va trött man kan bli på vården...enda e ju å åka in å inhalera å så illa är det ju inte just nu.. utan det jobbigaste för han e ju mitt i natten=S.... så medicinen skulle han ju få för att hjälpa till för han...åhhhh... vad ska man göra nu lixom... de sa du kan ju ringa barnakuten pm råd... mm råd vet ju vad man kan göra hemma å de hinner inte heller skriva ngt recept för nu e apoteket stängt...
    Mitt råd är att du bäddar in honom i vagnen ordentligt o sen ställer honom vid ett halvöppet fönster inatt. Låt honom sova halvsittandes. Så har jag gjort många gånger med Maia när hon har fått krupp o det har fungerat bra!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15