Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

solouniko skrev 2009-11-12 21:11:20 följande:
    Nu håller sambon på att lägga mammafis-Milla, jag sitter här med hög volym på TVn så jag inte hör oljudet Haha. Eller det gick bra att lägga henne vid 20, men nu vaknade hon och då låter det visst inte lika lätt.. Nåja, det är bara bita ihop. Det är ju hennes pappa för guds skull, inte en vilt främmande karl
    Här skulle sambon också lägga Maia men så brakade sängen ihop!! Så nu är Maia uppe i högvarv o smaskar glass medans sambon försöker laga sängen...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-12 21:19:02 följande:
    Hahahaha förlåt, men det lät så himla roligt och gulligt!
    sambons svordomar var inte riktigt lika gulliga Benen på sängen hade böjt sig o helt plötsligt föll den ihop...tror att en viss liten loppa hoppat lite väl mycket i den
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-11-12 21:20:11 följande:
    Oj! Haha, nåja glass är ju roligare än att sova
    Ja dumt nog tog jag ju fram glassen när jag trodde hon var på väg i säng...så hon inte skulle se vad mamma tänkte mumsa på Men aj aj det gick inte...
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-11-12 21:41:11 följande:
    Ja verkligen! Nädu här är det bara mamma som gäller, eller mest iallafall. Speciellt när man ska sova. NU ger jag snart upp..
    Maia är också EXTREMT mammig, pappa får oftast inte ens röra henne...bara mamma som gäller...kommer bli jobbigt när lillebror kommer
    Nu ligger hon här o gosar med mig (ja jag har henne i famnen o laptopen framför mig )...får väl se om hon vill sova snart.

Ge inte upp...man måste nog hålla sig bestämd. Men jag vet hur svårt det är...lättare sagt än gjort
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:22:07 följande:
    Jag har precis uppdaterat mig och läst flera inlägg på Gekåsbloggen och tydligen har försäljningen av fryspåsar ökat med 60-70% efter första avsnittet av Ullared på femman Tänk vad lite TV kan göra *för att var mkt ot då*
    *ASG*
    solouniko skrev 2009-11-13 10:22:16 följande:
    Haha, det var i min stad men det var inte jag jag loovar
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-13 10:26:29 följande:
    När vi nu snackar åkpåsar. Jag gav bort vår åkpåse till svägerskan, för jag tänkte att inte använder man väl det till en två och ett halvt åring. Men nu har jag börjat bli tveksam. Vore ganska skönt att sätta henne i någonting mysigt så att man inte får vinden och snön rätt på sig. Samtidigt är det ju bökigt med skorna i en åkpåse. Hm...hur har ni löst det? Åkpåse eller inte? Bara overall eller har man kanske en mysig filt?
    Vi har åkpåse fortfarande o Maia är 3½...tar av skorna innan hon kryper in i den.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:31:32 följande:
    Hittar inte heller henne vid sökning..Någon som vet varför? Såklart Den är faktiskt bra att ha när man som jag bor nästgårds eftersom om det är något vettigt som dyker upp i bloggen så är det bara att tuta dit Du kan kolla på serien på femmans hemsida
    du syrran ska dit på måndag, vad ska jag be henne köpa??? Något särskilt som "behövs" till bebben/Maia/oss??
    Har de sån där örontermometer där?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15