Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-11-14 13:10:20 följande:
    ha ha det var enklare sagt än gjort.
    Åhh så fiiiin! Skulle kunna tänka mig den i jul
    Fiffa5 skrev 2009-11-14 15:25:25 följande:
    Hej allihopa! Hoppar in med en snabb fråga - vad kallas färgen på dessa Katvig- klänningar? grön / grön eller grön / mint?? www.familjeliv.se/hem/frida_s/gallery/phpnwf8...
    Tror det är grön/mint {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan

Godkväll La in lite bilder i tråden fast loppan inte var så villig att fastna på kort idag...det har varit full rulle på henne hela dagen.

Någon som shoppar nåt? För min del försöker jag ta det lugnt...inte råd med nåt just nu, verkar som Maia nog snart behöver glasögon så dags o börja spara till det

• Zvartaliljan

Bubblan - fina salgfynd! Ang. lillebror - vad säger läkarna? Tror de inte du klarar av en graviditet till eller vad är det som säger stopp??

Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:00:18 följande:
    Jag har inte tagit upp frågan med dom än, bävar för den dagen   Dålig disk opererad rygg, på gränsen till diabetes och  nu stroke.. Rent logiskt säger man bara NONO, känslorna vill något helt annat.. Men jag måste först o främst finnas till för debarn jag redan har och älskar.. Jag hoppas men det känns långt långt bort..
    Ja jag förstår dig då...vill ju inte riskera livet när du har flera där hemma som räknar med dig...men samtidigt måste det vara jobbigt med längtan Men du har ju fortfarande några år på dig ju som du (förhoppningsvis) kan få fler barn...hoppas läget kanske ser annorlunda ut om nåt år eller så så ni kan försöka då!
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:05:20 följande:
    Vet faktiskt inte.. Kan säga att läkarna på sös inte va de mest informativa  Fattade ingenting vissa av dagarna o blev ledsen och rädd, då fick jag en sobril ch rådet att stressa ner, sen åkte man ner till nåt mörkt rum fick en kamera nerkörd i halsen till hjärtat *paniiik* o mer lugnande  ska på återbesök inom kort och hoppas då på att få tala med dem om allt..
    Åhhh FYYYYY jag HATAR såna undersökningar!!! Man får en sån jäkla panik...sist körde de ner en slang genom näsan ner till magsäcken på mig o sprutade in iskall kontrastvätska...det känns ju verkligen som man inte kan andas när man har en slang i halsen så där!
    Men hur kom de ner till hjärtat med kameran? Det fattar jag inte...låter så lustigt. Har de inte röntgat dig? Ultraljud på hjärtat?
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 20:16:58 följande:
    Ja fy tusan va det va otäckt *ryyys* Jag har nog gjort alla undersökningar man kan från hjärtat och upp, mångder av blodprover, blodtryck flera ggr/dygn, socker, två såna där skall rönten i skivor (vet inte ve de heter) en magnetröntgen av hals och huvud, ultraljud av halskärlen och hjärtat utvändigt, sen den invändiga där dom tydligen kommer in bakom hjärtat med kameran man så underbart fick svälja ner, tur man fick lugnande annars hade jag nog dött av skräck där
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se!

Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!)
    Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten...

När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj {#lang_emotions_sealed} Har hört flera som mått så dåligt efter det...

Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-11-15 20:27:33 följande:
    Busbellan- Snyggt! Och söt tjejen i Katvig och NS! Liljan- Ursäkta att jag lägger mig i men vad är Chrohns? Låter inte alltför kul
    En kronisk tarmsjukdom som kommer i skov då det blir värre, däremellan kan jag må rätt ok men sist jag fick ett ordentligt skov låg jag inlagd i en vecka...nä det är inte alltför skoj men som tur är får jag inte mer än 2-3 skov/år. Däremellan är det rätt ok bara jag håller mig till mjölkfri och bra kost och tar min förebyggande medicin...men nu har jag ju låtit bli den och den akuta medicinen (kortison) vid skov är ju inte heller något vidare när man är gravid så får väl se vad de gör om det nu är riktigt inflammerat...kanske det är det som påverkar mitt blodvärde så negativt också. Usch...vill inte...hatar undersökningarna...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:32:16 följande:
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar. Godkväll flickor!
    Ja det låter ju inte så farligt...jag ska lämna in urinprov samma morgon o det låter värre, måste ju hålla mig minst 4 timmar där på natten Jag vet inte hur jag ska kunna det, går ju upp MINST en gång i timmen *suck*
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:32:21 följande:
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
    Ok. Ska ta o köpa en citron då..tror inte jag har någon risk för diabetes men kan va skönt o ha det kollat.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15