• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • saturnina
    jojoa75 skrev 2009-10-21 10:40:05 följande:
    Hur vi än vänder o vrider på det så är det ju upp till var o en hur de vill göra. Respekterar båda sidor om man nu ska dela upp i "sidor"
    Japp. men:

Spanska sjukan - 1918
    • Spreds snabbt över hela jorden
    • Skördade fler liv än första världskriget
    • Drabbade unga vuxna svårast

Om man kunde gå tillbaka och fråga våra mormodrars föräldrar om de skulle vaccinera sig - vad tror ni de skulle svarat?
  • Mamma Kråkan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-21 10:43:47 följande:
    Jo det är klart..Troligen beror det på att vanliga influensan kan man hantera bättre eftersom den har funnits längre,dock är inte svininfluensan livshotande för de allra flesta även om media har haussat upp allt i proportion.Äldre generationer har skydd sedan äldre flunsor. Fågelinfluensan som skulle drabba oss likt pesten sades det kom och gick och kvar satt alla med Tamiflu som de köpt tokdyrt utomlands Maken jobbar med just detta och i Halland hade man för någon vecka sedan haft ett konstaterat fall med svininfluensa(på en patient som varit i Mexico) Nu kan det ju ha tillkommit någon mer senaste veckorna det vet inte jag..Vanlig influensa däremot...
    Jo det är lite det jag menar att folk tror det är livshotande för ALLA  villket det inte alls är. Jag tror personligen att god handhygien och undvika köpcenter för barn räcker gott och väl. Jag funderar lite på också varför man rekomenderar vaccin till en 4 åring och inte till en 2 åring vad skiljer dom åt så mycket att det rek till den en och inte den andra. Min bvc/vårdcentral kunde inte alls svara på det och därför undrar man lite.
  • Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-21 10:46:04 följande:
    Japp. men:Spanska sjukan - 1918• Spreds snabbt över hela jorden• Skördade fler liv än första världskriget• Drabbade unga vuxna svårastOm man kunde gå tillbaka och fråga våra mormodrars föräldrar om de skulle vaccinera sig - vad tror ni de skulle svarat?
    Vill ju påpeka att 1918 hade dom inte som sjukhus resurser vi har idag och inte den levnadstandar eller hygien vi idag har. Idag har vi ytterst lite närkontakt med okända människor och har en helt annan insikt i hur bakterier sprids. Det går inte alls att jämnför tycker jag.
  • saturnina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:48:29 följande:
    Vill ju påpeka att 1918 hade dom inte som sjukhus resurser vi har idag och inte den levnadstandar eller hygien vi idag har. Idag har vi ytterst lite närkontakt med okända människor och har en helt annan insikt i hur bakterier sprids. Det går inte alls att jämnför tycker jag.
    Jag talar mer om vi har chansen att förhindra ssjukdom. Det hade inte de.
  • Morty

*försöker byta samtalsämne*

Någon som shoppade på Bus&Rackartyg igår? Jag shoppade lurvrånis till Mattis och en cerise/rosa mössa till Moa. Hoppas nu han även gillar lurvrånisen. Har en på väg hem till Moa ochkså då hon blev intresserad av en när Mattis skulle ha en. Så nu får det bli en kall vinter så vi får använda de fina rånisarna.

Pluttan & Plutten
  • FlowerPowerMama
    Morty skrev 2009-10-21 10:51:48 följande:
    *försöker byta samtalsämne*Någon som shoppade på Bus&Rackartyg igår? Jag shoppade lurvrånis till Mattis och en cerise/rosa mössa till Moa. Hoppas nu han även gillar lurvrånisen. Har en på väg hem till Moa ochkså då hon blev intresserad av en när Mattis skulle ha en. Så nu får det bli en kall vinter så vi får använda de fina rånisarna.
    Hakar på bytet av samtalsämne!

Jag shoppade en Katvigtröja igår, lila miniapple. Lite dyr till ordinariepris, tycker jag men nu blev det okej ändå.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-21 10:51:00 följande:
    Jag talar mer om vi har chansen att förhindra ssjukdom. Det hade inte de.
    Ja det kan ju stötas och blötas det men dom levde inte som vi lever nu då heller då var samhället ett party för bakterier redan.
    Morty skrev 2009-10-21 10:51:48 följande:
    *försöker byta samtalsämne*Någon som shoppade på Bus&Rackartyg igår? Jag shoppade lurvrånis till Mattis och en cerise/rosa mössa till Moa. Hoppas nu han även gillar lurvrånisen. Har en på väg hem till Moa ochkså då hon blev intresserad av en när Mattis skulle ha en. Så nu får det bli en kall vinter så vi får använda de fina rånisarna.
    hackar på {#lang_emotions_wink} var det något erbjudande *missat?*
  • Morty
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 10:53:57 följande:
    Hakar på bytet av samtalsämne! Jag shoppade en Katvigtröja igår, lila miniapple. Lite dyr till ordinariepris, tycker jag men nu blev det okej ändå.
    Åh, den är så fin!!! Stor eller lilla tjejen som ska ha den?

Så fina bilder i bt. Passar kanon i retroblomsrånisen.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:56:08 följande:
    Ja det kan ju stötas och blötas det men dom levde inte som vi lever nu då heller då var samhället ett party för bakterier redan. hackar på  var det något erbjudande *missat?*
    Ja, jag måste också ha missat det men hann se det några timmar innan det gick ut. De hade 25%.
    Pluttan & Plutten
  • Mamma Kråkan
    Morty skrev 2009-10-21 10:57:53 följande:
    Ja, jag måste också ha missat det men hann se det några timmar innan det gick ut. De hade 25%.
    nedrans...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15