• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • saturnina

Ok. Jag ska vaccinera mig. Mer av solidaretet än av rädsla, jag tillhör inte någon riskgrupp, men det finns människor i min omgivning som gör det.

• FlowerPowerMama
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:01:52 följande:
    gaaa ska alla vaccinera sig ? är jag den enda som tänker hoppa över? vi har inte riktigt bestämt oss men sambon han ska inte & viggo är för liten.
    Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva.
    Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot...

Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-10-21 10:08:24 följande:
    Ok. Jag ska vaccinera mig. Mer av solidaretet än av rädsla, jag tillhör inte någon riskgrupp, men det finns människor i min omgivning som gör det.
    Jag försökte få närmsta familjen som vi träffar ofta att vaccinera sig så jag slapp....eftersom man inte vet hur/om det påverkar fostret riktigt. Men de vägrade Så då tog jag det då...
  • saturnina
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 10:10:10 följande:
    Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva. Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot... Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
    Men ni kanske kan smitta människor i er omgivning som tillhör riskgrupper.
  • saturnina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 10:10:51 följande:
    Jag försökte få närmsta familjen som vi träffar ofta att vaccinera sig så jag slapp....eftersom man inte vet hur/om det påverkar fostret riktigt. Men de vägrade Så då tog jag det då...
    Jag tycker ärligt talat det verkar som om många inte ska vaccinera mig. Jag har lite svårt att förstå det.

Många människor proppar i sig både det ena och det andra. Man kan käka P-piller i 30 år utan att blinka eller tänka på konsekvenser. 

Men ett litet vaccin - för att förhindra att andra dör. Det tycker jag är en struntsak jämförelsevis.

Självklart ska vi vara solidariska mot gravida, allergiker och småbarn.
  • FlowerPowerMama
    saturnina skrev 2009-10-21 10:11:00 följande:
    Men i vår närmsta omgivning har vi inga riskgrupper, och resten av Sverige är inte ett skäl till att vi vaccinerar oss, jag må vara egoistisk ur den synpukten men så får det vara.
    Men jag klankar inte ned på dom som vaccinerar sig heller, alla har sina skäl till varför man gör eller inte gör det.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Tasha78
    saturnina skrev 2009-10-21 10:11:00 följande:
    fast jag läste någonstans att fast du är vaccinerad kan du ju bära på viruset och sprida det så egentligen om det ska hjälpa till hundra borde alla vaccinera sig
  • Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-21 10:01:13 följande:
    Nejdå, jag var i Ullared för 3 veckor sedan och inhandlade lite julklappar.
    Tasha78 skrev 2009-10-21 10:01:04 följande:
    jag har redan köpt alla mina julklappar så tokig är du inte
    hehe då börjar jag nu utan att skämmas, försöker ju dela upp det lite det är ju måååånga julklappar & så ska vi fira i sälen med så då kommer ju det till i december med. {#lang_emotions_undecided} Man vill ju inte klumpa in allt på en månads lön.
  • saturnina
    Tasha78 skrev 2009-10-21 10:15:03 följande:
    fast jag läste någonstans att fast du är vaccinerad kan du ju bära på viruset och sprida det så egentligen om det ska hjälpa till hundra borde alla vaccinera sig
    Det är möjligt. Jag tänker nog mer långsiktigt. Hellre kväsa sjukdomen nu.

Men, som sagt, jag är ingen expert.

Det är bara en känsla. Och om man jämför med annat tycker jag inte det är en big deal.
  • Smultronhjärta

Generellt förstår jag inte varför man inte skulle ta chansen att vaccinera sig när det är kostnadsfritt Det skyddar både en själv och andra, kvicksilver som det pratats om är i så pass liten halt att då ska man inte äta insjöfisk heller samt att kvicksilver fungerar som "konserveringsmedel" i de flesta vacciner.
    Vanliga influensan kostar det att ta men den tar många ändå utan att kolla upp en massa..
    Jag ska vaccinera mig om de kommer ihåg att kalla mig men jag tänker inte jaga ihjäl mig-avskyr nålar

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15