-
syrran är där nu och det var ganska lugnt idagTjollabolla skrev 2009-11-16 09:31:10 följande:Hmm är det nån som vet om köbarometern på Gekås hemsida brukar stämma?? -
De kom lagom till de öppnade o behövde inte köa alls.Tjollabolla skrev 2009-11-16 09:53:00 följande:Åh vad skönt!! Hade hon varit där när dom öppnade? Man behöver väl inte komma innan o köa?
Hon hade hittat babylammskinn så hon skulle köpa ett sånt
De låg i påse så vet inte hur stora de var men är de till baby så bör de ju passa i liggdelen...
-
Godkväll!
Har precis slurpat i mig en mumsig bananmilkshake
*läser tillbaka*
Smillamilla - Jag fick ju en bärsjal med ett larm på från lilla mirakel för några veckor sen...lustigt att de gör samma misstag mer än en gång! Jag mejlade o då bad dom mig gå in i en butik o ta bort det så idag har jag varit på lindex. Hade med kvittot men de rynkade ändå på näsan och ringde upp lilla mirakel för att kolla så det verkligen stämde...PINSAMT! Men nu är larmet borta iaf...
Vi fick provsvaren idag och Maia har INGEN glutenallergi så nu kan vi slå bort de tankarna. Inget som tydde på någon inflammation heller eller vitaminbrist eller något sånt. Så nu återstår det att röntga tarmarna...läkaren tror att det är Hirschsprungs så det får vi ju veta då. Felipes farmor hade samma problem som Maia och hade för långa tarmar...så det kan ju vara det som gått i arv också. Så nu väntar vi på röntgentiden
TJOLLA- När vi fått röntgentiden, då ska vi köra till Kristianstad. Men innan dess behövde vi inte komma till läkaren...hoppas på tid inom de närmsta veckorna!
-
Jo när läkaren sa att proverna inte visade något så blev jag ärligt talat besviken...o sa det till honom också o han förstod mycket väl hur jag kände...för nu lutar det ju än mer att det är något i själva tarmen som är fel o inte runtomkring i kost eller liknande...SmillaMilla skrev 2009-11-16 19:34:20 följande:Nej men oj! Helt otroligt att de då gör samma misstag igen. Lite smått irriterande. Vad synd att det inte var glutenintollerans, för det verkar vara det minst jobbiga. Eller? -
Ja det är drygt...just eftersom vi är tvungna att fortsätta med dulcolaxen...hon bajsar ju fortfarande inte självmant. Det har hon inte gjort på över en månad nu...o innan dess bara någon gång/månad...lavemang var 4-5 dag istället...o det är ju verkligen inte bra, men vi har ju inte något alternativTjollabolla skrev 2009-11-16 19:57:01 följande:Åh stackars maia! ja hoppas dom ser till så ni får en tid snart, det är ju drygt att gå och vänta, sånt vill man ju veta... Hur gick det för dig idag? Har du varit hos läkaren? Säg till när ni ska hit bara
Jag åkte aldrig in idag, de hade inte fått mina journaler från Kalmar ännu så de ville att jag skulle åka till min gamla läkare där eftersom han hade min historik men orka köra 10 mil...nää jag pratade med honom på telefon istället o han skulle skicka journalen till dom. Han sa att det var dumt att jag inte tagit mina mediciner, att inflammationen kan vara mer skadlig än vad tabletterna kan påverka fostret...så han ville att jag skulle ta dom o sen åka in till sjukhuset här så fort de fått journalerna...så en liten utskällning fick jag
-
Det är det de ska kolla nu, med kontraströntgen. Hur tarmen ser ut och om det är så att det är Hirschprungs så hon har en trång bit utan nervtrådar som trycker fram bajset.SmillaMilla skrev 2009-11-16 20:00:55 följande:Har ni kollat tarmöppningen? Antons läkare utredde honom för trång ändtarm eller liknande. Det var då de gjorde den där jobbiga undersökningen. -
ja då var det nog det de kollade honom för också. Var han nedsövd då? Hoppas de söver ner Maia...var så jobbigt när de gjorde kontraströntgen på urinvägarna...trots lugnade fick de hålla i henne stenhårt så hon hade fullt med blåmärken efteråt!SmillaMilla skrev 2009-11-16 20:08:21 följande:Aha, är det Hirschprungs som de då kollade anton. Han röntgades med kontrast vätska o kollade ändtarmen. -
Jo när jag talade med barnmottagningen här så ville de ha in Maia...men jag tror det gör mer skada än nytta (psykiskt framförallt...) om hon får ligga där med olja+vattenlavemang. Då är det bättre som det är nu även om dulcolax inte är vidare bra...SmillaMilla skrev 2009-11-16 20:20:40 följande:ja vi tror att han var nersövd, annars var han helt ner drogad av lugnande. Vi hade även gått igenom undersökningen på lekterapin, så den pedagogen var också med. Under denna tiden var han riktigt dålig o var mer eller mindre inlagd konstant på barnpolikliniken. -
Usch det lät ju hemskt att han reagerade så...det är inget de har erbjudit oss, men det är nog för att vi bor bara 2 minuter från sjukhuset...SmillaMilla skrev 2009-11-16 20:48:51 följande:Stackars liten. Dulcolax, vad är det? Vi fick hemsjukvård med lavenemang, eller snarare vi fick utbildning o alla tillbehör för att göra dessa hemma istället för att behöva fara in varje dag. Men tyvärr reagerade Anton allergiskt mot detta hemma. Han försvann helt. Gick inte att få kontakt med honom o han spydde upp ja typ hela sig, så då fick vi fara in akut o läggas in. Men på Anton hittade de inget annat än att det var psykisgt. För när han vågade bajsa så blev det bättre o det kom igång av sig själv. I dag är han helt frisk från detta. Dock har Svea fått samma problem men där funkar (peppar peppar ta i trä) fortfarande movicol junior plain. Åhhh vad det är hemskt att höra när någon annan går igenom samma helvete som vi gått igenom. Detta önskar man inte ens att sin värsta fiende skall vara med om. STOR KRAM till dig, pappa o maia.
Dulcolax kan du läsa om på fass.se det är en supp som ökar bajsmängden, liksom "pöser upp" det så det trycker på mer och irriterar tarmen så den jobbar mer. Detta är ju dock inget bra i längden...påverkar ju salt- och vattenbalansen i tarmen och irriterar slemhinnorna...plus att det faktiskt gör ont...men det fungerar betydligt bättre än olja och vattenlavemang. En supp får henne oftast att bajsa inom en timma...
Vi ger en sån supp var 4-5 dag nu, fast läkaren rekommenderade var 3 men jag tycker det räcker med var 4...vågar inte ge tätare.
Tack för kramen
Hoppas det löser sig med Svea!
-
ÅHHHHH SUCK!! Svärmor tjatar som f*n att vi ska komma till göteborg den 20 december o gå på Liseberg med dom...ta tåget dit...hon FATTAR ju INTE när jag säger NEJ det är INGEN BRA IDÉ!!!!! &/%¤&(/)=?=/&/%/&()=
Jag är för f*n i v.35 då!!
Sorry...behöver avreagera mig...bättre jag skriker lite här än åt svärmor...blir SÅ trött på att hon fattar NADA!!!