• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-20 22:10:59 följande:
    Ja eller Jönköping där Rosenlunds badet ligger- deras relax är trevlig I Örebro har de också ett fint äventyrsbad
    Tänkte precis tipsa om Äventyrsbadet här (Örebro alltså). Det ska va ett av de bästa i Sverige och är ju nära och bra från Sthlm. Ca 2 timmar med tåg.
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 22:16:06 följande:
    Örebros äventyrsbad! *skriver ner*   2 timmar e ju toppen!
    Det finns ju äventyrsbadet och sen även en relax om man gillar det bättre
  • Helle

God kväll

Helt OT men sonen ska klä ut sig på dagis nästa vecka för första gången och eftersom mamman här inte är någon höjdare på att sy så vill jag hitta nån rolig dräkt. Helst vill han ha superman Vet ni några bra butiker förut buttericks? Gärna nätbutik, annars får jag släpa mig iväg till Toys r us el nåt.

• Helle
    stökmamma skrev 2009-10-21 19:57:46 följande:
    smultron köpte en dinodräkt på T häromdagen...
    har försökt kolla där men hittar inga passande tycker jag
  • Helle
    stökmamma skrev 2009-10-21 20:04:31 följande:
    Kan kolla vår lokala lågpris i morgon, vet att dom har men inte vad, princessa är väl inte aktuellt? Pirat finns oxå men mer... Annars har ju Hm iallafall haft supermanheldress/pyjamas...
    Vore jättesnällt. Ja, nåt killigt ska det väl va, även om sonen säkert inte skulle ha nåt emot att klä ut sig till princessa Superman el liknande med slängkappa är kanon.
  • Helle

Hej hej!

Nu har jag lämnat Gustav ensam ett par timmar på dagis för första gången så får vi se hur det går. Min lillplutt Han tittade inte ens på mig när jag sa hej då. Jag hoppas det går bra för igår när vi skulle äta så var han sååå trött och sen sov han två timmar hemma. Det har han aldrig gjort innan.
    Så egentligen skulle jag väl jobba lite då, nu när man har tid mitt på dagen
  • Helle
    saturnina skrev 2009-10-23 10:31:06 följande:
    Ja, varför beställde jag inte 116??? Så korkat, men det är så himla svårt ibland. Köpte däremot Sobea-kläder när de hade rea och de är ju enorma!!! Lillan på 2 år kunde fortfarande ha bruna bullklänningen från i fjol som är 80, så varför köpte jag en ny rosa i 86? Köpte blå velourtröja till Gustav i 110 - enorm!!!
    Hur stor är din kille? 
  • Helle
    saturnina skrev 2009-10-23 10:39:04 följande:
    Han fyllde 4 för en vecka sedan. Kan fortfarande ha vissa tröjor i 104, men jag har börjat köpa 110.
    Låter som min då ung storleksmässigt. Vet du hur lång han är och vad han väger. Funderar lite ... 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15