Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Jes sica skrev 2009-12-09 10:47:01 följande:
    Fy f*n vad livet är orättvist!!!! Fick missfall igår!!!
    Nej fy vad tråkigt vännen... Massa kramar!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:47:46 följande:
    Men ååååh, då hade vi ju kunnat ha kvar platsen och lämnat honom när vi kännt för det. Varför kunde hon inte sagt det när gubben ringde och sa upp platsen igår för? *suuuuuuuuuuur*
    Ring igen och fråga och säg att ni ångrat er?

Jag är så rädd för att om vi hade sagt upp platsen hade han inte fått plats här igen, dom är såå bra på vår förskola.
  • Tjollabolla
    melizza skrev 2009-12-09 11:03:37 följande:
    här är det så med att det kommer bli gratis from det året dem fyller 3 år.....from juni 2010
    Det är ett regeringsbeslut så det gäller i hela landet.
  • Tjollabolla
    melizza skrev 2009-12-09 11:01:26 följande:
    Goddag i tråden!! Hemma med sjukis Stella idag. Hon var så kletig i ögonen imorse så jag ringde till dagis och sa att hon skulle vara hemma. Jag trodde det var nn slags ögoninfektion...sån där som är så smittsam men nu när jag torkat med blöt bomullstuss så har inte kletet kommit tillbaka heller.....det brukar det väl göra så man får hålla på och torka med bomull eller nåt?? Hon  var lite röd i ögonen med så det var därför jag trodde att det var det.......vad tror ni???
    Det kanske är i början till det? Ibland är dom lite kletiga på morgonen utan att det är ngt. Hoppas det går över eller inte blir ngt. Sist Milo hade det satt det i en vecka!
  • Tjollabolla
    melizza skrev 2009-12-09 11:14:06 följande:
    ååå nej en hel vecka......men då får man inte vara på dagis va?
    Näääe Det är ju så förbaskat smittsamt!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-09 11:11:09 följande:
    Funkar det inte att ni fortsätter pussla då? Och ta ut vårdnadsbidrag om det finns i er kommun?Vi har inte lämnat våra tre yngsta barn alls, merän till mormor/farmor när vi jobbar helg. Sista året har Michaela passat de andra på helgerna när vi jobbar. Funkar toppen. Men vardagarna turas vi om att jobba.
    Gud så underbart att kunna göra det! Det hade aldrig gått här när båda jobbar dagtid...
  • Tjollabolla
    Milliz skrev 2009-12-09 11:21:07 följande:
    Förut var jag så avis på såna som jobbade mån-fre 7-16 men nu sen barnen kom har jag insett fördelen med att jobba kvällar och helger. De kommer ju aldrig behöva vara särskilt mycket på dagis+ att de veckor jag jobbar helg så är jag ju ledig två dagar mitt i veckan. Sen är ju M alltid ledig efter kl 18 och på helgerna så det känns ju bra.
    Ja jag har alltid varit så glad för att jag har ett jobb där man är ledig alla helger och röda dagar, men sen Milo började på dagis har jag insett nackdelarna oxå. Även om jag jobbde 75% så var ju han på dagis mellan 7.30-15! Mindre kan jag liksom inte jobba. Sen har jag vänner där båda jobbar heltid och deras barn kanske är på dagis 10 timmar/vecka.
    Men, fördelen är ju att man verkligen har alla helger och kvällar tillsammans, aldrig behöver jobba julafton och sånt. Finns fördelar och nackdelar med allt!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-09 11:23:36 följande:
    JA det är orättvist det där med vårdnadsbidraget! Synd att inte det finns hos er.Då får du bara tänka på hur bra det är att ni kunnat få ihop det så länge iaf. Ja det känns jättebra att kunna ha barnen hemma.Däremot är det tungt ibland eftersom allt ansvar för stimulans och social träning ligger på oss föräldrar. Samtidigt som vi ju jobbar.Men det är ett val vi gjort av hela hjärtat och som vi är sååå glada att kunna göra.
    Ja det är ju ganska kämpigt, men ni är så duktiga som klarar av det! Vårdnadsbidraget är toppen ju. Det finns inte här heller... Jag vet att jag som förskollärare kanske borde prata för förskolan, men jag tror ändå att barn har det bäst med sina föräldrar, så länge som dom är vettiga . Jag tror absolut inte att ett barn som inte går på dagis kommer efter när dom börjar skolan och dom flesta av mina kollegor verkar tycka detsamma. Fast sen är förskolan en underbar lösning när man inte har ngt annat att välja på, ja dom flesta förskolor iaf..
    I måndags var Milo och hans dagis i skogen och högg julgran, dom gör så mkt mysigt och jag är så enormt tacksam över det nu när jag inte kan göra nånting {#lang_emotions_heart}

Nu ska jag köra till apoteket innan jag blir galen på denna halsbrännan! Hörs senare tjejer!
  • Tjollabolla
    Damien och Adrian skrev 2009-12-09 14:12:46 följande:
    såg lite att ni skrev om det här med förskola - vad innebär det? Måste de vara lediga länge på lov och somrar?
    Allmän förskola innebär att dom följer skolans tider, dom är hemma på studiedagar, alla lov, dvs även sommarlov och jullov och höstlov/påsklov. Så får dom vara där 15 timmar gratis, 8-11. Man har då ingen rätt att ändra tider och så.
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-09 14:37:14 följande:
    Tiderna är nog olika i olika kommuner. Här får man väla tre dagar i veckan också tror jag, med fem timmar om dagen.
    Även om man har allmän förskola? Lyx! Det får man inte här. Här är allmän förskola alltid 8-11.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15