Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-12-08 21:57:13 följande:
    ÅHHHHHHH jag HATAR cliffhangers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HÅLLER MED! Vaddå tillbaka I VÅR! Fattar dom hur länge till det är!!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Haha på tal om roliga felsägningar. I somras kunde inte Milo säga fika utan han sa... FITTA. Å Fikar gör man ju en del på sommaren
    En kväll hade vi gäster hemma och vi skulle ha lite fika efter middagen. Sambon var mätt och ville inte ha, varpå Milo säger högt och ljudligt: Pappa måste ha fitta!
    Ja.. Lite pinsamt Han lär få höra det när han blivit gammal nog!

• Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2009-12-08 22:31:17 följande:
    *ASG* Det är då man vill sjunka genom golvet.Nä, dags att knoppa nu.Go natt tjejer!
    Tja jag vet inte, pappan flinade och höll med sin son
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 09:05:02 följande:
    Idag blir det lattjo!! Idiot F_N skriver ju inte på barnens flyttpapper, han verar krypa tillbaka under samma sten han kröp fram ifrån för ett år sedan.. Så nu blir det skattemyndigheten per telefon! Måste ju få in papprena idag man måste ju vara folkbokförd där man bor liksom..Behöver jag säga att jag verkligen AVSKYR den karln!!*SUCKA*
    Men sånt pucko! Att han orkar...
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:11:35 följande:
    GodmorgonIdag tog vi sovmorgon, mysigt, så skönt att slippa ställa klockan och köra Liam till dagis, känns bra att vi återigen ssgt upp hans dagisplats.Idag hoppas jag på paket från Babyshop och BoR, o i eftermiddag blir det en massa shopping till mej själv
    Åh har ni sagt upp platsen nu? Vi ska ha platsen kvar just för att det blir gratis till sommaren, annars hade vi med sagt upp. Men han kommer inte va där många dagar. Asa upp två ungar 7 på morgonen för att vara på dagis kl.8, sen hem och hämta igen kl 11 känns såå meningslöst!
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:28:27 följande:
    Ja nu har vi sagt upp den...igen, vi gjorde ju det en gång innan men tog tillbaka den igen. När blir det gratis för er? Här blir det inte gratis förens dom är 4 år. Vi betalar ju 1500 kr i månaden som det är nu, och för ingenting känns det som, jag kan lika gärna gå till ÖF vilket är gratis. Det känns bara som ett jobbigt måste att ställa klockan på morgonen och köra honom till dagis samtidigt som man ska passa in Mejas ät tider.
    Nej från nästa år, blir det gratis från och med det året dom blir 3. Det gäller i hela landet. Så från juni kan man sätta dom på allmän förskola så är det gratis sen! Annars hade vi sagt upp om dom inte ändrat det.

Ja jag förstår det! Det hade vatt skillnad om pappan hade kunnat lämna på väg till jobbet eller nåt så man bara hade behövt hämta sen, men det funkar ju aldrig hos oss.
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:37:30 följande:
    Är det nåt nytt med 3 år?För såhär står det på min kommuns hemsida:Allmän förskola  erbjuds alla barn fr o m september det år de fyller 4 år. Alla barn erbjuds en kostnadsfri plats i förskolan 525 timmar/år, men det är frivilligt för barnen att delta. Allmän förskola följer grundskolans läsårstider.
    Ja det är nytt. Från och med nästa år gäller allmän förskola från 3 år. Så man följer skolans lov, studiedagar och så.
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-09 10:35:54 följande:
    När börjar den regeln gälla?Tycker det låter helt knas att man ska göra det gratis för ännu fler barn när förskolorna redan svämmar över....Ja, ja, vi stannar hemma iaf.
    Jag är överlycklig för att dom ändrat! Jag hade sagt upp platsen annars, men då finns ju risken att han inte får plats här i byn sen och denna förskolan är underbar... Så är det 1 mil till nästa.
    Den börjar väl gälla från juni 2010.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15