JsN skrev 2009-12-02 13:38:49 följande:
Jo, full med bus ska man ju vara. Vad händer om du inte ens försöker springa efter utan bara lugnt sitter kvar och upprepar att du inte kan göra vad det nu är just nu och att han måste hjälpa dig för att det ska fungera? Dvs uppmärksamheten kommer när han gör vad du vill och inte när han kollar vad som händer om han gör något annat. (För han jäklas ju inte han bara kollar vad som händer) JAg är bara själv så fascinerad över hur mycket lättare saker går när jag låter pytte vara med och bestämma och sedan få hjälpa till och faktiskt berättar varför hans hjälp behövs. (Nu ska vi... snart och då måste du... för att jag får ont om jag gör...) Men det är klart jag kan springa efter och ta under armen och göra det som behövs innan mitt tålamod tryter.
nej jag springer inte efter, det kan jag helt enkelt inte. Jag brukar säga att kommer du inte så kör jag själv och då brukar han komma.
Men så är det ju det där med tålamodet. Jag brukar ha bra tålamod, men nu är det nästan obefintligt. Ont alltid och dessutom vara själv, det tar på orken...