Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-12-04 12:41:11 följande:
    Är det morgon hos dej nu? Hur mår du idag?
    Ja jag vaknade precis
    Skallebang som bara den...har haft ständig huvudvärk sen i lördags...vägrar ge med sig Varken Alvedon, frisk luft, socker, kaffe, sömn eller något ALLS hjälper Det är väl blodvärdet...jag tar mina tabletter men de verkar inte ge någon effekt
    Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-04 12:50:56 följande:
    Skönt att du kan sova iaf. Låter inte bra med sån huvudvärk...
    det är det som är ännu mer skrämmande...är SÅ trött hela tiden och sover som en stock lätt i 10-12 timmar (förutom alla kissepauser förstås)...i vanliga fall har jag jättesvårt för att sova o sover kanske 3-5 timmar per natt...men nu somnar jag nästan så fort huvudet landar på kudden...t.o.m sambon är lite uppskrämd av det. För första gången på alla åren tillsammans så har han sett mig sova {#lang_emotions_surprised} Han brukar liksom alltid somna innan mig och sova som en klubbad säl...och jag brukar alltid vakna innan honom så han  är riktigt ovan vid detta...jag sov idag när han försvann med Maia {#lang_emotions_surprised}
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-04 12:57:58 följande:
    Har du pratat med nån läkare om detta? Förstår att det är skrämmande.
    Ja de skyller bara på blodvärdet...samtidigt som de inte gör något åt det Säger bara att jag ska fortsätta med mina brustabletter...
    Blodvärdet låg på 88 förra fredagen, de ska inte kolla det igen förräns nästa fredag.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-04 13:21:20 följande:
    HÄRLIGT!
    nja..på inskrivningen låg jag på 126 så det var ju inte jättelågt...
    Jag är mest orolig inför förlossningen...att jag inte kommer orka Eller kanske förlorar så mycket blod så jag tuppar av...eller ja, krävs nog inte ens att jag förlorar särskilt mycket blod innan jag tuppar av...
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 14:02:27 följande:
    Oj! 88 e LÅGT   Du måste ju få upp det på nåt sätt! Gör dom ingenting?
    Fick b-12spruta förra veckan o sen ska jag dricka Fexim brus 2ggr/dagligen. Vilket jag mår skitilla av men jag tvingar i mig dom...
    Det tar ju ett tag innan man kan få upp det så de avvaktar och ser tydligen.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-04 14:02:32 följande:
    Å vad fin bubblisen är i bt!! Å vad jag ångrar att ag inte skickde min beställning på de där ränderna häromdagen på babyshop. Hade de i varukorgen massor av gånger...
    Jo jag har fått järnsprutor tidigare 2ggr/vecka sen jag fick mensen i tidig ålder. Men inte på de senaste åren, har liksom skött kosten bättre så då har det räckt med b-12spruta 1 gång/ månad. Min bm tror stenhårt på att brustabeletterna ska hjälpa...
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2009-12-04 14:08:58 följande:
    Man tor ju inte att det är sant då man läser det. Godis, kakor och chips låter ju inte som något särskilt bra sätt att gå upp i vikt på.. Stackars föräldrar och stackars barn!
    fast det är precis vad läkarna sagt till oss flera gånger...att om hon så bara vill äta kakor så ska vi ge henne det {#lang_emotions_surprised} bullar m.m har de rekommenderat.
    o visst, hon får äta en del onyttigt bara för att hon äter det. Men inte så mycket...för då får jag ju absolut inte i henne någon mat alls till slut!
    Hennes nya favoritmat är knäckebröd som har ersatt pepparkakorna hon vräkte i sig förut för att få fart på magen, bra utveckling det där
  • Zvartaliljan

Måste bara berätta.
    Morfar erkände igår att han tappat bort Maia när de var i skogen i förrgår. han gick framför henne o trodde bara att hon snällt skulle följa efter...as if! Finns ju så mycket skoj i skogen liksom
    Så när han vände sig om så var hon plötsligt borta o han letade länge o ropade innan han till slut fick svar...uppifrån ett stort älgtorn!!!!! O upp till det var det ju bara en skranglig vanlig stege som ungen klättrat upp på!! Hon är ju hopplös den lilla apan {#lang_emotions_yell} O vet ni vad hon svarar när morfar skäller på henne för att hon sprang ifrån honom??

"Ingen fara mofa, älgarna sover nu"

ehh...jaha...som om det var dom morfar var orolig för

• Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 14:19:22 följande:
    Ha ha ha   Dom e för roliga dom små barnen
    nja...i fortsättningen får nog mofa ha koppel på henne Han sa att han självklart blivit jätteorolig när han inte kunde hitta henne...där finns många branta steniga backar att ramla nerför...o tornet kunde hon ju också ramlat från..mycket kunde ha hänt med den orädda lilla apan så morfar var ju helt uppskakad när han till slut hittade henne...o morfar FÅR INTE bli uppskakad eller oroad!! Inte med hans sjukdomshistoria...så där kände jag ju mig hemsk som lämnat den tokungen till honom...får nog bli att farmor får komma o bo här ett tag sen istället om vi behöver hjälp..jag får väl försöka stå ut med henne {#lang_emotions_sealed}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15