• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • mortillsju
    ChokladMoshin skrev 2009-11-02 10:48:34 följande:
    Goddag!! Här var det tomt! Är alla och växlar salgpengar eller?? Själv har jag fortf. inte bestämt mig angående vaccin.....
    Jag hade tänkt vaccinera mina små, men så var vi sjuka då vi fått tid. Vi har nu en ny tid för vaccination på fredag men nu tycks vi redan fått den ....*heltokigt*
  • ChokladMoshin
    mortillsju skrev 2009-11-02 10:50:52 följande:
    Jag hade tänkt vaccinera mina små, men så var vi sjuka då vi fått tid. Vi har nu en ny tid för vaccination på fredag men nu tycks vi redan fått den ....*heltokigt*
    Jag tycker det är supersvårt. Tycker det känns lite som om det inte är riktigt testat det där vaccinet, känns som om det var ngt dom slängde ihop på måfå i farten liksom. Mini är ju för liten men de 2 stora som går på dagis......och jag själv, men vet inte. När jag väl bestämt mig har vi väl redan fått den som du skriver.{#lang_emotions_undecided}
  • mortillsju
    ChokladMoshin skrev 2009-11-02 10:54:14 följande:
    Jag tycker det är supersvårt. Tycker det känns lite som om det inte är riktigt testat det där vaccinet, känns som om det var ngt dom slängde ihop på måfå i farten liksom. Mini är ju för liten men de 2 stora som går på dagis......och jag själv, men vet inte. När jag väl bestämt mig har vi väl redan fått den som du skriver.
    Det är säkert ingen fara, har ni bara inte astma eller immunbristsjukdomar så är det säkert ingen fara att få den!
  • SmillaMilla
    mortillsju skrev 2009-11-02 11:07:10 följande:
    Det är säkert ingen fara, har ni bara inte astma eller immunbristsjukdomar så är det säkert ingen fara att få den!
    Men den pojke som nu avled hade väll bara en muskelsjukdom?
  • ChokladMoshin
    mortillsju skrev 2009-11-02 11:07:10 följande:
    Jag har astma och sonen tendenser till astma.....
  • SmillaMilla

Hittade detta på aftonbladet:

Barnen har drabbats hårt av svininfluensan. 39 av 129 smittade som är inlagda på sjukhus i Stockholm just nu är barn under tio år.

Vissa av dem har legat på sjukhus i flera veckor.

Minst ett barn har krävt vård i respirator.

Det oroar i alla fall mig en hel del.

• mortillsju
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 11:13:22 följande:
    Men den pojke som nu avled hade väll bara en muskelsjukdom?
    Ingen aning. Själv är jag inte oroad eftersom vi är fullt friska här hemma, dvs har inga sjudomar. Men hade ju ändå tänkt vaccinera då jag tycker det skulle vara skönt att slippa. Å andra sidan lär man ju få den nästa år då....om man nu inte tänkt vaccinera sig varje höst *tveksamt*
  • Damien och Adrian

God morgon i tråden!

Har shoppat Småfolk idag:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=100820376

Angående svininfluensan så dör alltid barn och utsatta i alla influensor. så debatten är lite sned men samtidigt så ska man ändå ta den på allvar förstås.

Hemma är vi lite oroliga efter som vi har en nyfödd och Damien på 2 år på dagis.  Det svåra är att skydda de under 3 för de får ju inget vaccin så vi vet inte om vi ska ta vaccin eller ej, bvc undersöker på mij förfrågan om vaccinet i min kropp kan skydda bebis nu via modersmjölk t ex, men hon trodde inte det. det lär ju vara Damien som tar hem influensan.... men jag kan ju inte var aså nojjig att han får vara hemma,man kan ju få influensan via vänner,familj, affären...

stolt mamma till Damien (070913) och Adrian (091016)
  • Damien och Adrian

Glömde skriva orsak till mitt sena "god morgon": Adrian är ju vaken nattetid och har börjat amma oftare så jag har sovit 5 tim i dag fördelat på 3 pass...{#lang_emotions_death} jag är rätt trött kan man säga. Make och Damien kommer hem om en timme, då blir det full rulle.

Nu har jag plockat fram stlk 56 i garderoben, snart dags att sälja 50. oj vad de växer fort men kul att få prova fler kläder.

stolt mamma till Damien (070913) och Adrian (091016)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15