• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-11-03 10:14:21 följande:
    ja i stockholm var det så ja. och bara för att man vårdas på sjukhus säger det ju inget om dödlighet eller vem som drabbas hårdast. barn har ju lätt för att bli uttorkade osv.. det är inte barn som drabbas hårdast utan det är 20-30åringar, gravida och de i riskgrupperna
    Jag tror absolut det är som du säger. S behöver ju sjukhusvård ibland vid feber eftersom hon kräks så illa av feber. Men hon behöver dropp då och lite coctail av mediciner . Får vi bara den hjälpen är hon inte illa däran.
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:06:10 följande:
    Så gör vi nog med. Och får man inte influensan i år får vi den nästa år. Den kommer ju att florera i åratal framöver och man kan ju inte gärna vaccinera sig var fjärde månad....
    ja det kommer ju säkerligen inte utrotas...
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:11:15 följande:
    Det är ju helt klart skillnad om man har astma eller någon immunbristsjukdom och liknande. Vi är ju fullt friska här hemma och då känns vaccinationen overkill- Just därför har jag ju inte styrt och ställt med den. Vi har dock en vaccinationstid på fredag om jag skulle ändra mig Annars har alla små barn i staden där jag bor vaccinerats redan.
    jaa det är så jag känner med. isabel är en liten friskus. lillebror har ju lite problem med förkylningsastma och honom får jag inte vaccinera...
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:17:18 följande:
    Jag tror absolut det är som du säger. S behöver ju sjukhusvård ibland vid feber eftersom hon kräks så illa av feber. Men hon behöver dropp då och lite coctail av mediciner . Får vi bara den hjälpen är hon inte illa däran.
    ja det är ju ofta pga vätskebrist som småttingar måste till sjukhuset.. så statistiken säger tyvärr inte så mycket.
  • Zvartaliljan
    ja i stockholm var det så ja. och bara för att man vårdas på sjukhus säger det ju inget om dödlighet eller vem som drabbas hårdast. barn har ju lätt för att bli uttorkade osv.. det är inte barn som drabbas hårdast utan det är 20-30åringar, gravida och de i riskgrupperna
    jo det stämmer säkert det också...jag bara repeterar det jag har läst. är väl ingen expert Läste bara om barn som vårdats i respirator o tyckte det lät läskigt. Men det är ju säkert barn som tillhör riskgrupperna...
    Kul för mig då att jag är 23, gravid OCH tillhör en riskgrupp...nästan så jag längtar tills 2a sprutan jag ska få nästa vecka {#lang_emotions_sealed}
  • mortillsju

37,2 grader....sonen är feberfri *jiiihaaaa* Fast jag visste det innan men var ju tvungen att kolla

• Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 10:19:34 följande:
    jo det stämmer säkert det också...jag bara repeterar det jag har läst. är väl ingen expert Läste bara om barn som vårdats i respirator o tyckte det lät läskigt. Men det är ju säkert barn som tillhör riskgrupperna...Kul för mig då att jag är 23, gravid OCH tillhör en riskgrupp...nästan så jag längtar tills 2a sprutan jag ska få nästa vecka
    jaa det är svårt!! men jag tycker ni gör HELT rätt som vaccinerar er!! med bebis på väg och maias problem
  • Mamma Kråkan
    lägger mig i och säger jabarn drabbas hårdast men blir friskast snabbast med stog det i artiklen dvs. Dom blir sjuka snabbt men snabbt friska. Jämnförelse vis med vuxna med lång insjukning och lång tillfrisknad. Jag tycker verkligen detta blivit en så jobbig disskution med alla man känner, dom som har vaccinerat eller ska vaccinera försöker ständigt pressa på en att man ska, har en vännina som ska vaccinera sina barn som verklingen propsar på  att vi med ska göra det {#lang_emotions_throwup} Jag tror folk som vaccinerar sig inbillar sig att dom inte alls kan bli sjuka nu, tråkigt för då är det nog större risk att dom bär runt smittan.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-11-03 10:17:32 följande:
    jaa det är så jag känner med. isabel är en liten friskus. lillebror har ju lite problem med förkylningsastma och honom får jag inte vaccinera...
    Nä inte utrotas inte utan snurra runt jorden. Så är det ju med infuensor. Jag skulle egentligen vilja veta hur många som blivit svårt sjuka av influensa de senaste åren. Det känns som om man sällan pratat om det även om alla vet att det dör undan många varje vinter speciellt äldre och sjuka. Mest för att få lite perspektiv på det.

I alla händelser, sonen har varit febrig i tre dagar, haft ont i nacken ockh kroppen. Det låter som influensa för mig i alla fall
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-03 10:24:33 följande:
    jaa det är svårt!! men jag tycker ni gör HELT rätt som vaccinerar er!! med bebis på väg och maias problem
    Jo jag känner att jag tagit rätt beslut...men visst har man en viss oro för om bebis kommer få några biverkningar...i flera länder har de ju liksom förbjudit garvida att vaccinera sig {#lang_emotions_undecided} o det skrämmer ju...men samtidigt skrämmer svinis mer då jag säkert skulle bli dödssjuk om jag fick det o förlösas akut alldeles för tidigt...så man får ju verkligen väga pest mot kolera i detta fallet!
  • mortillsju

Så här står det på krisinformation.se

Vilka symtom får personer som är sjuka i den nya influensan A (H1N1)?

Den nya influensan A (H1N1) kan ge feber, snuva, hosta, ont i halsen, huvudet och kroppen. Du blir oftast trött och kan ibland kräkas och få diarré. Den nya influensan kan ibland ge lunginflammation. Om du får svårt att andas bör du därför kontakta läkare.

M har haft feber, ont i nacke och kropp, kräkts och haft diarre. Just nu hostar han men det gör han å andra sidan ofta. Har han haft flunsan tror ni??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15